اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مخالفت با استرداد نصرت الله تاجیک به آمریکا



مخالفت با استرداد یک ایرانی به آمریکا

دادگاه استیناف انگلیس به نفع نصرت الله تاجیک رای داد

یک دادگاه عالی انگلیس با صدور رایی به نفع نصرت الله تاجیک از استرداد او به آمریکا جلوگیری کرد.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

شبکه خبری اسکای نیوز گزارش داد: نصرت الله تاجیک، 59 ساله، دیپلمات پیشین ایرانی به تلاش برای تامین سخت‌افزارهای نظامی برای کشورش متهم است. او شش سال قبل هدف یک عملیات‌ آمریکایی در لندن قرار گرفت و به اتهام تلاش برای صدور بدون مجوز تسلیحات دفاعی دید در شب آمریکایی به ایران تحت تعقیب قرار گرفت.

وی که سفیر پیشین ایران در اردن بوده است، در سال 2006 با توطئه ماموران مخفی وزارت امنیت کشور آمریکا دستگیر شد.

اسکای نیوز افزود: روند استرداد وی به آمریکا به دلیل نگرانی‌هایی مبنی بر این که اعزام او به آمریکا برای محاکمه می‌تواند به مشکلات دیپلماتیک بیش‌تری در روابط انگلیس و ایران منجر شود و تهدیدی برای کارکنان سفارت انگلیس در ایران باشد، با تاخیر بلند مدت و جنجال برانگیزی روبه‌رو شد.

لرد الن موزز، قاضی دادگاه استیناف در کنار قاضی همیلتون سویینی حکم به رهایی تاجیک از استرداد داد.

بنا بر این گزارش تاجیک اکنون آزاد خواهد شد مگر در صورتی که وزارت کشور یا دولت آمریکا برای ارجاع پرونده به عالی‌ترین دادگاه انگلیس، یعنی دیوان عالی این کشور اقدام کند./ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
حرفهای نصرت الله تاجیک ۶ سال بعد از تبرئه شدن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نصرت الله تاجیک : عارف حق دارد بخواهد رییس مجلس شود



 اخبارانتخابات ,خبرهای انتخابات,انتخابات مجلس

تهران همیشه یک الگو برای سایر نقاط کشور است چراکه یک کلان شهر سیاسی است.

نصرت الله تاجیک،فعال سیاسی اصلاح‌طلب در  گفتگو با روزان به بررسی ترکیب مجلس دهم پرداخته است. مشروح  گفتگو در ذیل می آید:


لیست امید در تهران پیروزی قاطعی به دست آورد به نظر شما پیام این انتخاب در پایتخت چیست؟
تهران همیشه یک الگو برای سایر نقاط کشور است چراکه یک کلان شهر سیاسی است و گروههای تاثیرگذار متعددی درآن فعالیت می کنند .در انتخابات این دوره با توجه به رد صلاحیت ها ،اصلاح‌طلبان در شناسایی نیروهای خود برای حضور در رقابت مشکلات بسیاری داشتند.

 

به نظر من این طیف برای کمک به نظام درحل مشکلات داخلی و خارجی کشور ریسک خیلی بزرگی کرد چراکه این لیست به دلیل ناشناخته بودنش ممکن بود مورد استقبال مردم قرار نگیرد اما خوشبختانه مردم خصوصا جوانان با عقل گرایی عمل کردند و حتی در فضای مجازی تبلیغات گسترده ای برای لیست اصلاح‌طلبان انجام دادند به نوعی در تهران گل کاشتند و زمینه پیروزی لیست امید اصلاح‌طلبان را در برابر تیم اصلی محافظه کاران فراهم ساختند و توانستند اصولگرایان را از میدان بدر کنند بنابراین از نظر بنده این موفقیت حاصل دو روند است. از یک سو مدیریت اصلاح‌طلبان، رهبران این جریان ،نیروهای جوان و نخبگان دانشگاهها و از سوی دیگر اعتماد مجدد مردم به اصلاح‌طلبان و صندوق های رای عامل این پیروزی بود .بنابراین امید است این پیروزی قاطع سبب شود یک تیم کاری در مجلس و دولت به وجود بیاید و بتواند به خواست واقعی مردم و اصلاح‌طلبان توجه کند و کشور را به سمت حل مشکلات ببرد.


ترکیب نمایندگان مجلس دهم در دیگر حوزه های انتخابیه را چطور می بینید؟
من احساس می کنم با وضعیتی که به وجود آمده ترکیب مجلس تغییر اساسی خواهد کرد و گردشی از یک جناح به جناح دیگر صورت خواهد گرفت یکی از کارکردهای صندوق رای گردش قدرت است که بعد از آن انسجام ملی اهمیت زیادی دارد لذا از حالا به بعد باید با پذیرش قانون اقلیت و اکثریت ضمن احترام به اقلیت، اکثریت در جهت خواست مردم حرکت کند و اقلیت نقش نقادی و انتقادی و نه تخریبی را بازی کند بنابراین من فکر می کنم ترکیب مجلس دهم نسبت به مجلس فعلی قطعا عوض می شود و نیروهای اصلاح‌طلب بیشتر می شود. از نظر کیفی هم اگرچه نمایندگان نیروهای جوان هستند اما مجلس بعدی بهتر خواهد شد البته از نظر  تعداد تا وقتی آمار دقیق نمایندگان منتخب اعلام نشود نمی توان ترکیب کمی دقیقی ارائه داد به هرحال احساس بنده این است با وضعیتی که منتخبان تهران دارند و وضعیت بینابینی که در شهرستانهاست اکثریت قابل توجهی از نیروهای اصلاح‌طلب در مجلس آینده خواهد بود لذا اگر بخواهیم مدل سازی کنیم ترکیب اکثریت و اقلیت مجلس نهم در مجلس دهم جابجا می شود.


برای اجرای برنامه ها ریاست مجلس می تواند برای اصلاح‌طلبان مهم باشد؟
بالاخره واقعیت این است که ما یک روش قانونمندی برای تعیین ریاست مجموعه ها در هرجایی داریم معمولا افراد عضو هر مجموعه در تعیین ریاست آن تعیین کننده هستند در مجلس هم اگر اکثریت قاطع با اصلاح‌طلبان باشد طبیعتا رییس مجلس از اصلاح‌طلبان خواهد بود. در هرصورت با توجه به طیف های مختلف حاضر در مجلس به علاوه عناصر صاحب نفوذ که لابی های تاثیرگذاری در مجلس دارند در شکل گیری ریاست مجلس تاثیرگذار خواهند بود.


شما جایگاه آقای عارف را در مجلس دهم چطور تعریف کنید ؟
با توجه به انتخابی که در تهران صورت گرفت و آقای عارف رای قاطعی به دست آورد اگر مساله را شخصی نبینیم و بتوانیم وزن تهران را در معادلات کشور ملموس بدانیم به نظر می رسد ایشان این حق را دارد که بخواهد رییس مجلس شود اما ازآنجایی که عوامل متعددی در شکل گیری ریاست مجلس نقش دارد بنابراین ما باید صبر کنیم ببینیم چه افرادی برای ریاست مجلس کاندیدا می شوند و اینکه چه رایزنی‌هایی صورت می گیرد تا نمایندگان قانع شوند که کدام فرد می تواند با مدیریت خود سهم بالایی در حل مشکلات کشور داشته باشد و تقبل مسوولیت کند .البته از نظر نیروهای اصلاح‌طلب نامزد اصلی ریاست مجلس آقای عارف است .

 

 اخبارانتخابات  - روزان