اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مخالفت آمریکا با الحاق ایران به سازمان تجارت جهانی تکذیب شد



اخبار,اخبار اقتصادی,مخالفت آمریکا با الحاق ایران

سازمان توسعه تجارت به انتشار مطلبی با عنوان «مخالفت آمریکا با الحاق ایران به سازمان جهانی تجارت» واکنش نشان داد و آن را تکذیب کرد.

به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه تجارت، مطلب مذکور که از مخالفت آمریکا با الحاق ایران به سازمان جهانی تجارت حکایت دارد، متنی است که 6 ماه قبل تدوین شده و سمت‌وسوی مضامین و تیتر آن مطلب با توجه به تحولات اخیر در روابط ایران و جهان و لغو تحریم‌های بین‌المللی نادرست است.

بر اساس این گزارش، موفقیت ایران در به نتیجه رساندن مذاکرات با قدرت‌های جهانی، احقاق حقوق خود و رفع تحریم‌های ظالمانه بین‌المللی، بر بسیاری از جریانات و معادلات جهانی تاثیر گذاشته و آن معادلات را به نفع ایران تغییر داده است؛ این موضوع در مصادیقی مانند پیوستن ایران به سازمان تجارت جهانی نیز تسری یافته و کشورهای صاحب نفوذ را با ایران همراه کرده است.

این در حالی است که كشور ایالات متحده آمریکا به‌عنوان یكی از 164 عضو سازمان تجارت جهانی، تنها دارای یك رأی برابر با سایر اعضای این سازمان بوده و در گذشته با استفاده از فضای به‌وجود آمده ناشی از تحریم‌های ناعادلانه، با سیاست یكجانبه‌گرایی خود مانع ایجاد اجماع برای تشكیل گروه كاری الحاق ایران به آن سازمان بوده است.

از همین رو با توجه به شرایط جدید بین‌المللی پس از اجرایی‌شدن برجام و لغو تحریم‌های ظالمانه، بسیاری از كشورهای موثر عضو سازمان جهانی تجارت در ماه‌های اخیر حمایت خود را در جهت تسریع فرایند الحاق ایران به آن سازمان ابراز کرده‌اند كه انتظار می‌رود اجماع لازم در این زمینه فراهم شود.

سازمان توسعه تجارت ضمن ابراز ناخرسندی از انتشار دیرهنگام مطلب مذكور و انتخاب تیتر نامناسب آن، از تمامی فعالان رسانه‌ای درخواست دارد خدمتگزاران ملت را در پیشبرد هرچه بهتر سیاست برون‌گرایی اقتصادی به‌عنوان یكی از اركان اقتصاد مقاومتی ابلاغی مقام معظم رهبری كه یكی از وجوه مهم آن عضویت در سازمان‌های موثر بین‌المللی است، بیش از پیش یاری نمایند.

اخبار اقتصادی - خبر آنلاین


ویدیو مرتبط :
الحاق ایران به سازمان تجارت جهانی و تاثیر آن بر فعالیت های بازار سرمایه طراحی و

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کمک به ایران برای پیوستن به سازمان تجارت جهانی/ تشکیل دفتر تجاری ایران و فرانسه



اخبار,اخبار اقتصادی,ماتیاس فکل

ماتیاس فکل در نشست خبری مشترک وزرای کشاورزی ایران و فرانسه، اظهار کرد: همکاری‌های بلندمدت ایران و فرانسه آینده خوب و جاه‌طلبانه‌ای دارد و می‌توانیم موضوعات مختلفی را بر مبنای همین همکاری‌ها مطرح کنیم و توسعه دهیم.

وی ضمن اظهار امیدواری از توسعه همکاری‌های ایران و فرانسه در حوزه‌های مختلف اقتصادی، افزود: امکانات فرانسه از همین امروز در جهت افزایش مشارکت‌های اقتصادی بین دو کشور در اختیار ایران است و دفتر تجاری مشترک ایران و فرانسه در سفارت این کشور در تهران نیز در همین راستا تشکیل شده است.

وزیر تجارت فرانسه ادامه داد: همکاری‌های مشترک ایران و فرانسه در چارچوب موافقتنامه‌های وین است و کاملا حسن نیت و دقت در این توافقات بین دو کشور وجود دارد.

فکل تاکید کرد: در کنار ایران هستیم تا بتوانیم کاری کنیم که به سازمان تجارت جهانی بپیوندد و فرانسه با توجه به اینکه خیلی سنت‌گراست در زمینه سیاسی و اقتصادی و در سطوح چندجانبه بین‌المللی می‌تواند در کنار ایران باشد.

توسعه واردات محصولات باغی ایران در دستور کار
وی گفت: جدول زمانی برای رفع محدودیت‌های همکاری بین ایران و فرانسه تهیه شده و در خصوص واردات محصولات باغی از ایران نیز با وزیر کشاورزی، غذا و جنگلداری فرانسه در چارچوب مشخص شده‌ای هماهنگ هستیم و بر اساس ویژگی‌های جغرافیایی ویژه می‌توانیم در تغییراتی که بین وضعیت همکاری دو کشور به وجود می‌آید توسعه واردات محصولات باغی ایرانی را در دستور کار قرار دهیم.

اخبار اقتصادی - ایسنا