اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

محمد مرسی: با كاردار ایران ملاقات نمی كنم/ به توافق با اسراییل پایبندم



محمد مرسی: با كاردار ایران ملاقات نمی كنم/ به توافق با اسراییل پایبندم

 

نامزد اخوان المسلمین در انتخابات ریاست جمهوری مصر، با اعلام اینکه به همه توافق نامه های رسمی سابق با رژیم صهیونیستی طبق منافع مردم مصر احترام می گذارد، تأكید كرد همچنان مخالف دیدار با كاردار ایران در قاهره است.

 

به گزارش العالم، "محمد مرسی"، در مصاحبه با روزنامه "الكویتیه" در پاسخ به سئوالی در خصوص "روابط مستقیم اخوان المسلمین با ایران و حزب الله" و ادعای این روزنامه مبنی بر "تهدید كشورهای عربی و غرب در صورت اتحاد مصر و ایران و حزب الله"، گفت: "این مسائل توهم، افترا و بی اساس است؛ ما به حق ملت فلسطین برای مقاومت در برابر اسرائیل اشغالگر احترام می گذاریم و آن را بد نمی دانیم؛ ولی در مقابل هیچگاه در صف هیچكدام از قدرتهایی كه كشورهای دوست در منطقه خلیج ع.ر.ب.ی. (خلیج فارس) را تهدید می كنند، قرار نمی گیریم.

 

خبرنگار الكویتیه در ادامه مرسی را به چالش كشیده، و با بیان اینكه "ایران بارها تلاش كرده روابط خود با مصر را آغاز كند"؛ از او می پرسد "تأثیر روابط قاهره - تهران بر روابط مصر با كشورهای عربی و بالعكس چیست؟" .. مرسی در پاسخ می گوید: "من دیدار با كاردار ایران در مصر را نپذیرفته ام، البته حداقل تا هنگامی كه موضع آنها در خصوص سوریه مشخص شود .. اما در ارتباط با اظهارات شما تأكید می كنم كه امنیت و ثبات منطقه عربی نیازمند وجود روابط مثبت بین مصر و منطقه (كشورهای عربی) است، زیرا هیچكدام از دو طرف بی نیاز از یكدیگر نیستند؛ رهبری طرح سنی بین الازهر و عربستان و بالهای آنها در كشورهای عربی باقی می ماند، البته بدون ورود به جزئیات در خصوص طرح دیگر كه در مقابل آن قرار دارد .. روابط ما با كشورهای منطقه (عربی) ابدی، قوی و راهبردی و برای بقا است".

 

ادعای مرسی درحالی مطرح می شود كه مقامات جمهوری اسلامی ایران بارها در مناسبتهای مختلف تأكید كرده اند كه از مطالبات مردم سوریه در داخل حمایت می کنند و مخالف هرگونه درگیری داخلی و مداخله خارجی در این كشور هستند.

 

مرسی درباره دلیل پیروزی احمد شفیق در دور نخست انتخابات، و اینكه آیا وی از حمایتهای داخلی و یا خارجی برخوردار است، گفت: حامیان شفیق خانواده های محدودی هستند كه از رژیم سابق امتیازاتی گرفته بودند، و به دلیل احتكار و فساد به ثروتهای نامشروع بزرگی دست یافته اند.. آنها نمی خواهند ناگهان این امتیازها را از دست بدهند؛ به همین دلیل به شدت با انقلاب به جدال و جنگ می پردازند و در این راه از سوی برخی رسانه ها، عناصر حزب منحل ملی، و گروهی از سرمایه دارانی كه اكنون به اتهام فساد مالی درحال محاكمه هستند، حمایت می شوند .. این سرمایه داران امیدوارند كه از طریق بازگشت یكی از مهره های رژیم سابق به رأس قدرت، بتوانند از این راه آزاد شوند...../عصر ایران


ویدیو مرتبط :
محمد معتمدی - چنان در قید مهرت پایبندم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

توافق محرمانه اسرائیل و آمریکا:اسراییل تا انتخابات آمریکا از حمله به ایران خودداری کند



توافق محرمانه اسرائیل و آمریکا: حمله به ایران تا انتخابات موقوف!

مقامات بلندپایه آمریکا و اسرائیل طی توافقی محرمانه ، مقرر کردند که «اسراییل تا انتخابات آمریکا از حمله به ایران خودداری کند» در این توافق که در سطح مشاوران سران آمریکا و اسرائیل «توم دونیلون»و «رون درمر» حاصل و تدوین شده ، آمده است: اگر در حل برنامه هسته ای ایران پیشرفتی نباشد

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

 مقامات بلندپایه آمریکا و اسرائیل طی توافقی محرمانه ، مقرر کردند که «اسراییل تا انتخابات آمریکا از حمله به ایران خودداری کند»

به گزارش «انتخاب» به نقل از رسانه های اسرائیلی ؛ در این توافق که در سطح مشاوران سران آمریکا و اسرائیل  «توم دونیلون»و «رون درمر» حاصل و تدوین شده ، آمده است: اگر در حل برنامه هسته ای ایران پیشرفتی نباشد  باراک اوباما تصمیم خود را در باره کاربرد نیرو جهت ممانعت از دسترسی ایران به بمب اتمی به کنگره آمریکا بصورت کتبی ابلاغ خواهد کرد و نزدیک به انتخابات در آمریکا در نوامبر، اوباما در پارلمان اسراییل سخنرانی کرده و علانا کاربرد نیرو را وعده خواهد داد.

در پاسخ ، اسراییل با تاخیر انداختن حمله به ایران موافقت کرده است./انتخاب