اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

محصولی که بازار حلال مالزی را آشفته کرد



اخبار,اخبار بین الملل , شکلات

 

اخبار بین الملل - محصولی که بازار حلال مالزی را آشفته کرد

61 درصد از جمعیت 30 میلیون نفری مالزی را مسلمانان تشکیل می دهند و این کشور تبلیغات وسیعی در مورد گواهینامه حلال و محصولات حلال انجام می دهد.

شرکت شکلات سازی ˈکد بریˈ Cadbury در مالزی اخیرا در ساخت شکلات های خود به رغم داشتن آرم حلال از موادی از خوک استفاده کرد که در اسلام حرام است.

به گزارش انتخاب، این شرکت مدعی است که این محصولات را از بازار خارج کرده است.

مرکز توسعه اسلامی مالزی پیش از این دو گواهینامه حلال را که محصولات آن ها حاوی موادی از خوک بود را باطل کرده است.

61 درصد از جمعیت 30 میلیون نفری مالزی را مسلمانان تشکیل می دهند و این کشور تبلیغات وسیعی در مورد گواهینامه حلال و محصولات حلال انجام می دهد.

شکلات های این شرکت به طور تصادفی در ماه فوریه (بهمن ماه سال گذشته) در ایالت های کداح و پرلیس این کشور مورد آزمایش قرار گرفتند و استفاده موادی از خوک در این شکلات ها تایید شد.

رسانه های اجتماعی مالزی از هفته گذشته این مساله را افشا کردند اما طی سه ماه گذشته به رغم تایید غیر اسلامی بودن این شکلات ها در مالزی این مساله علنی نشد.

برخی محصولات این شرکت از جمله شکلات های فندقی و شکلات هایی با بادام و شیر در فروشگاه های مالزی جمع آوری شده است.

مسلمانان مالزی از اقدام دولت این کشور برای اعلام دیرهنگام آلوده بودن محصولات این شرکت تولید شکلات به موادی از خوک که با مقدسات اسلامی در تضاد است، انتقاد دارند.

این حادثه به اعتماد عمومی در مالزی در خصوص دقت و صحت صدور گواهینامه حلال صادرشده توسط سازمان های مرتبط، خدشه وارد کرده است.

این در حالی است که یازدهمین نمایشگاه صنعت حلال مالزی نیز اواخر فروردین امسال با حضور 25 کشور برگزار شد.
اخبار بین الملل - ایرنا

 


ویدیو مرتبط :
آشفته بازار

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مسئول آشفته بازار حاکم بر شبکه نمایش خانگی کیست؟



 

مسئول آشفته بازار حاکم بر شبکه نمایش خانگی کیست؟

 

اینکه دیدم فیلمم «موج سوم» بعد از دو سال به شبکه نمایش خانگی آمده، بسیار خرسندم، اما دردم از آنجایی است  که به عنوان سازنده کار، نامی از من روی اینسرت فیلم نیامده!

بعضا در شبکه نمایش خانگی اتفاقاتی می افتد عجیب و غریب؛ یکی از این اتفاقات آن است که فیلمی بدون اطلاع کارگردان وارد شبکه نمایش خانگی میشود مانند آنچه برای فیلم «صندلی خالی» سامان استرکی روی داد، بعضی مواقع هم فیلم در پکیجی که اصلا مرتبط با ژانر آن نیست به بازار عرضه میشود مانند «هیچ» کاهانی و در مورد سوم که به تازگی گریبان کارگردان «موج سوم» را گرفته فیلم به شبکه خانگی می آید بدون اینکه نام کارگردان فیلم روی اینسرت فیلم باشد. آرش سجادی حسینی کارگردان «موج سوم» با گلایه از چنین سیستم توزیعی، از بازار آشفته شبکه نمایش خانگی گلایه کرد. بخش کامل گلایه های کارگردان «موج سوم» را به نقل از بانی فیلم میخوانید:

بعضی روزها در تقویم زندگی روزهایی هستند که از شدت درد به خود می پیچی، اما بعضی روزها از فرط شادی. روز سه شنبه ای که گذشت از آن روزهای پر درد زندگی من بود.

اینکه دیدم فیلمم (موج سوم) بعد از دو سال به شبکه نمایش خانگی آمده. از این بابت بسیار خرسندم، اما دردم از آنجایی است که به عنوان سازنده کار و کسی که مهر و امضایش نشانه تولید اثر است روی پکیج کار نخورده، وقتی بسته بندی را دیدم و نامی از خودم به عنوان کارگردان روی بسته و حتی DVD ندیدم نمی دانستم باید به این اوضاع آشفته بخندم یا ناراحت شوم. ناخودآگاه به یاد درد دل های همکارم سامان سالور افتادم که هفته گذشته گفته بود صد رحمت به کاغذ کارتن شیرینی محله ما...

واقعاً مسؤول این بازار آشفته و نابسامانی شبکه نمایش خانگی کیست؟ آیا جواب تمام زحمت های ما کارگردانان بعد از خون دل خوردن ها برای تولید یک فیلم این باید باشد؟

آیا به قول دوستم سامان سالور باید پایان فیلم های ما اینگونه تلخ رقم بخورد؟ کسی نباید جواب این وضعیت را به ما بدهد؟ برای خودم متأسفم و بسیار غمگین که روز سه شنبه خستگی زحماتی که برای تولید این فیلم کشیدم برایم ماند.... / شبکه ایران