اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

محسن هاشمی: اگر مصلحت کشور نبود احمدی نژاد امکان اتمام دوره پیدا نمی کرد



 

 

 

محسن هاشمی در گفت و گو با خبرآنلاین ضمن انتقاد از عملکرد احمدی نژاد اظهار داشت: به نظر من از زمان مادها تابحال فردی مانند احمدی‌نژاد در تاریخ پیدا نشده است که بتواند با اتهام‌زنی به رقبایش اعتماد برخی از مردم را بدست آورد. احمدی‌نژاد خود از بزرگ اتهام‌زنندگان و افشاگران در کشور است. هنر قابل توجهی در سوار شدن بر موج شایعات دارد تا از این طریق برای وجهه خود استفاده کند. او مانند کسی است که در طول 7 سال گذشته بر سر شاخه نشسته بوده است و برای منافع کوتاه مدت خود شاخ می‌بریده است و حال که شاخه با تلاش او در حال شکستن است و اتهامات متوجه خود و یارانش شده است، داد و فریادش برآمده است که وای به آنها که اتهام می‌زنند و افشاگری ثابت نشده می‌کنند.

وی افزود: تیم مطبوعاتی و رسانه‌ای و کسانی که از سفره او متنفع می‌شدند، با استفاده از بودجه بیت‌المال خدمت‌گذاران به انقلاب، ایران و اسلام را در طول این چند سال تخریب جدی کردند و اعتماد مردم را نیز از بین بردند. حال هم به دنبال تخریب دین مردم هستند که خوشبختانه بزرگان موضوع را درست فهمیدند و به میدان آمدند. دست آنها رو شده است، اگر مصلحت کشور و انقلاب نبود، قطعاً امکان اتمام دوره را پیدا نمی‌کردند..../تحلیل:انتخاب


ویدیو مرتبط :
افشاگری محسن هاشمی علیه احمدی نژاد(گریه هاشمی)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

توکلی: به هاشمی گفتم به احمدی نژاد هم می گویم؛ وضع خوب نیست/ کشور در تورم و رکود شدید به سر می‌برد



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

توکلی: به هاشمی گفتم به احمدی نژاد هم می گویم؛ وضع خوب نیست

توکلی در مورد وضعیت اقتصادی کشور گفت: دولت باید به قانون برگردد و از آغاز پروژه‌های بزرگ در زمان محدود باقیمانده خودداری کند.

به گزارش ایسنا، احمد توکلی بعد از حضور احمدی‌نژاد در مجلس، گفت: از هشت سال دوره خدمت آقای احمدی‌نژاد، 22 هزار و 920 روز گذشته و تنها 200 روز باقی مانده است. دولت در این زمان باقی‌مانده به سراغ آغاز طرح‌های بزرگ نرود، چراکه تا در اجرای این پروژه‌ها به تفاهم برسیم زمان از دست رفته است.

توکلی ادامه داد: دولت در زمان باقی‌مانده طرح‌های موجود را به صورت قانونی انجام دهد تا خیر اجرای آن به ملت برسد.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اظهارات احمدی‌نژاد در خصوص موادی از قانون اساسی، اظهار کرد: آنچه که آقای احمدی‌نژاد در مورد قانون اساسی به آن اشاره کردند که محل اختلاف بوده است، طی نامه‌ای در سال 89 که توسط احمدی‌نژاد نوشته شده است خدمت رهبری اعلام شد.

رهبری نامه را به شورای نگهبان ارجاع دادند و جلسه‌ چهارجانبه‌ای مکمل از اعضای مجلس، دولت، شورای نگهبان و اساتید دانشگاه تشکیل شد. در 18 جلسه از این سری جلسات که هر کدام حدود سه تا چهار ساعت به طول انجامید جمع‌بندی‌هایی حاصل شد که خدمت رهبری هم اعلام شد و نظر آقای احمدی‌نژاد در خصوص اصول مورد اختلاف در قانون اساسی تایید نشد.

وی ادامه داد: اگر برداشت آقای احمدی‌نژاد از اصل 126 قانون اساسی درست باشد، نتیجه‌اش این می‌شود که دست به اقدامات جدیدی مانند آنچه در مورد استخدام‌ها مشاهده کردیم می‌زنند.

نماینده مردم تهران در مجلس با قرائت بند 11 ملحقات مصوبه مربوط به استخدام‌های جدید دولتی برای مجلس، گفت: در این بند آمده است که کلیه دستگاه‌های اجرایی بدون نیاز به هیچ امر دیگری و بدون نیاز به سایر الزام‌های قانونی و آنچه که در قانون برنامه پنجم توسعه و بودجه‌های سالانه آمده است راسا در مورد استخدام‌ها، تغییر وضعیت کارکنان و تغییر ساختار سازمان‌ها تصمیم‌گیری کنند.

توکلی ادامه داد: آیا این درست است که رییس قوه مجریه دستور بدهد که بدون رعایت هیچ قانونی اقدامی انجام شود؟ چنین چیزی امکان‌پذیر نیست. ما باید به قانون برگردیم و خدمت را بیشتر و زحمت را کمتر کنیم.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با یادآوری اشارات احمدی‌نژاد به لیستی از آمارهای تولید در کشور، گفت: من تاکید می‌کنم که عمران با توسعه متفاوت است. عمران با توسعه پایدار متفاوت است، عمران با توسعه پایدار انسانی متفاوت است، همچنین با پیشرفت اسلامی متفاوت است.

وی با اشاره به خاطره‌ای از دولت سازندگی گفت: سال 74 من خدمت جناب آقای هاشمی رفسنجانی رسیدم، ایشان فهرستی می‌دادند از کارهایی که دولت انجام داده است که همه‌اش هم صحیح بود، اما من خدمت ایشان عرض کردم که آقای هاشمی وضع خراب است، مردم راضی نیستند

آقای هاشمی باز اشاره کردند که تولید شمش آلومینیوم در این حد است و تولید چیزهای دیگر در چه سطحی قرار دارد، من باز خدمت‌شان گفتم که فاصله بین شمش آلومینیوم تا سفره مردم کارهایی است که باید انجام شود و بعضی کارهاست که نباید انجام شود. حالا من به احمدی‌نژاد هم می‌گویم وضع خوب نیست، از نظر تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان در انتهای خط وضع خوب نیست.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ادامه داد: کشور در تورم و رکود شدید به سر می‌برد، چشم‌پوشی از وضعیت فعلی اشتباه است. در آینده ممکن است وضع ما بهتر از چیزی که در حال حاضر در آن قرار داریم نباشد. کالاهای وارداتی با ارز گران شده به بازار می‌رسند و این منجر به سرایت گرانی ارز به قیمت‌های داخلی می‌شود.

توکلی اظهار کرد: نرخ نقدینگی با رقم نقدینگی متفاوت است و ما می‌دانیم که این نرخ نسبت به سال گذشته دو برابر شده است. انتظارات در شرایط تورم رکودی روی پایه‌های جدیدی می‌نشیند، باید به فکر نجات مردم بود که آقای احمدی‌نژاد اشاره کردند که مستحق کرامت هستند.

نماینده مردم تهران در مجلس با تاکید بر این‌که «با پرداخت نقدی یارانه،‌ جوابی نگرفته‌ایم و نمی‌گیریم» ادامه داد: در وضعیت تورم و رکود شدید باید از هر اقدامی که باعث تحریک تقاضا می‌شود جلوگیری به عمل آید.

وی تصریح کرد: نگویید این الگوها بومی نیست، اینها با اقتصاد ما سازگار است. یارانه نباید افزایش پیدا کند، نباید پولی از صندوق توسعه ملی برداشت شود. نیازمند چاپ اسکناس‌های پرقدرت هستیم، در غیر این صورت مردم به این نتیجه می‌رسند که "از طلا گشتن پشیمان گشته‌ایم مرحمت فرموده ما را مس کنید".

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ادامه داد: ثبات اقتصادی از ثبات در بازار ارز آغاز می‌شود. بازار ارز بر صادرات، واردات، تولید، بودجه، سرمایه‌گذاری، سطح قیمت‌ها و طراز تجاری ما تاثیرگذار است.

توکلی تصریح کرد: نباید به ارز به عنوان ملک دولت نگاه شود. ارز ابزار اعمال سیاست است نه ابزار تامین هزینه‌های دولت. باید با تصمیم‌گیری درست برای ارز، قدرت رقابت خارجی کشور را افزایش دهیم. بازار باید ثبات داشته باشد، سفته‌بازی و شکاف دونرخی ارز باید کاهش پیدا کند.

نماینده مردم تهران در مجلس با تاکید بر این‌که «ارز دو نرخی موجب فساد است» گفت: وقتی شکر با ارز 1226 تومان وارد می‌شود این برای کشور رانت ایجاد می‌کند و دولت مجبور است واردات بیسکویت، شکلات، نوشابه و هر چیز دیگری را تا لب مرز کنترل کند، این مساله امکان‌پذیر نیست.

توکلی خطاب به نمایندگان گفت: قیمت ارز را یکسان کنید. باید برای مردم یک کالای غذایی تامین کنیم، نگویید سهمیه‌بندی به مصلحت نیست.

باید از تجربه‌های بشری استفاده کنیم. در آمریکا بیش از 47 میلیون نفر بسته‌های غذایی در انواع مختلف برای طبقات مختلف دریافت می‌کنند. باید از این تجربه‌ها استفاده کنیم.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تاکید کرد: پول نفت برای کشور ضرر دارد. ادامه روند دو نرخی بودن قیمت ارز به ضرر کشور است. باید از طبقات مختلف مردم با سیاست‌گذاری‌های مناسب حمایت شود. 

مصباحی مقدم: برخی طرح‌های رئیس جمهور مناسب پایان دولت دهم نیست

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه مشکل فقر در جامعه با پرداخت یارانه نقدی تامین نمی شود، گفت: یکی از دلایل مجلس با اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها بخاطر مساعد شدن شرایط، کم شدن نرخ تورم و تعدیل وضعیت روانی جامعه است.

به گزارش مهر، غلامرضا مصباحی مقدم رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در جلسه علنی امروز چهارشنبه مجلس بعد از نطق رئیس جمهور با عنوان یکی از سخنرانان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رویکرد رئیس جمهور امروز نسبتا معتدل و مثبت بود، گفت: برخی از طرح هایی را که رئیس جمهور مطرح کرد بسیار خوب بود، اما اجرای این طرح ها برای ابتدای دور نهم ریاست جمهوری خوب بود، نه پایان دوره  دهم.

وی در بیان نکاتی در خصوص هدفمندی یارانه ها اظهار داشت: اصل مساله هدفمندی یارانه ها تا رسیدن به نقاط هدف قابل خدشه نیست و باید مراحل بعدی با درنظر گرفتن آثار مثبت و منفی انجام بگیرد.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه ما برای اجرای فاز دوم نیازمند توافق دولت و مجلس هستیم، افزود: سه هدف را در اجرای هدفمندی یارانه ها دنبال می کنیم ، برقراری عدالت، کاهش مصرف انرژی و اصلاح ساختارهای تولیدی که تمام این سه هدف باید در مرحله اول و دوم مدنظر قرار بگیرد.

مصباحی مقدم با اشاره به اینکه هر کمکی به تولید کشور کمک به مردم است، ادامه داد: چرا فکر می کنیم فقط پول در جیب مردم گذاشتن، کمک به آنها است و ما باید بجای دادن ماهی به دست مردم به آنها ماهیگیری یاد بدهیم.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: اگر یارانه بخش تولیدی داده شود مشکل اشتغال حل و شکاف فقر و ثروت کمتر می شود.

وی اظهار داشت: اگر سرمایه در گردش برخی کارخانه ها بیشتر شود بخشی از مشکل اشتغال کشور نیز حل می‌شود و رفع فقر با پرداخت یارانه نقدی به مردم مشکلش حل نمی شود.

مصباحی مقدم خاطر نشان کرد: مجلس به این خاطر با اجرای فاز هدفمندی یارانه ها تا پایان سال 91 مخالفت کرد تا شرایط مساعد شود و یا تغییر کند و همچنین نرخ تورم کم شده و وضعیت روانی جامعه تعدیل شود.