اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

محسن رضایی: هنوز ایرانی‌ها را نشناخته‌اند/ تکفیری‌ها را در عراق و سوریه دفن می کنیم



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

محسن رضایی گفت:دشمنان، هنوز ایرانی‌ها را نشناخته‌اند، در حالیکه در انقلاب اسلامی خون بر شمشیر پیروز شد.

محسن رضایی شامگاه یکشنبه در مراسم وداع با شهید سردار حسین همدانی در حسینیه ثارالله سپاه انصارالله همدان اظهار کرد: دشمنان بدانند اگر یک همدانی کشته شود جوانان این کشور ده‌ها همدانی دیگر به وجود می‌آورند.

وی با اشاره به شیطنت‌های فرماندهان و روسای سازمان سیای آمریکا گفت: به دشمنان متذکر می‌شویم که انقلاب اسلامی با پیروزی خون بر شمشیر به نتیجه رسیده و بعد از گذشت 38 سال از انقلاب، آنها هنوز مردم ایران را نشناخته‌اند.

دبیر مجمع تشخیص مصحلت نظام افزود: همه آزادگان دنیا بدانند که خون پاک سردار همدانی در دنیا غوغا خواهد کرد.

وی اضافه کرد: از همدان و در مراسم وداع با برادرم اعلام می‌کنم که تکفیری‌ها را در عراق و سوریه دفن خواهیم کرد.

رضایی با اشاره به رشادت‌های سردار همدانی در دوران دفاع مقدس بیان کرد: اگر سردار همدانی نبود عملیات مرصاد شکست می‌خورد چرا که منافقین برنامه‌ریزی کرده بودند بعد از تصرف کرمانشاه به سمت تهران حرکت کنند اما این توطئه نیز در نطفه خفه شد.

وی در پایان گفت: امروز کسی را از دست داده‌ایم که همرزم شهیدان شهبازی و متوسلیان بود و این سه شهید به هم رسیدند. 

 

اخبار سیاسی - ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
فیلم جنایت تکفیری ها در جاده عراق به سوریه (۱۸+)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تکفیری ها را در عراق و سوریه دفن می کنیم


دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ما تکفیری‌ها را در عراق و سوریه دفن خواهیم کرد و به جهان ثابت خواهیم کرد که اسلام جای فریب و توطئه نیست.

خبرگزاری تسنیم: دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ما تکفیری‌ها را در عراق و سوریه دفن خواهیم کرد و به جهان ثابت خواهیم کرد که اسلام جای فریب و توطئه نیست.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در اولین کنگره 2400 شهید استان چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: بختیاری‌ها تعلق خاصی به ایران و ایرانیت داشتند و دفاع از ایران همیشه برای بختیاری‌‌ها در اولویت است.

وی گفت: لازم می‌دانم ابتدا از همه کسانی که در فراهم‌سازی این کنگره زحمت‌کشیده‌اند، تشکر کنم؛ سردار سلیمانی، نمایندگی ولی فقیه و ائمه جمعه، استاندار، فرمانداران شهرستان‌ها و نیروهای مسلح بسیجی و صدا و سیمای استان، از همه صمیمانه تشکر می‌کنم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: برگزاری کنگره اگرچه دیر شد، ولی الحمدلله جبران شد. این استان توانست با استفاده از تجارب دیگر استان‌ها، حق مطلب را ادا کند و امیدوارم شهدا اجر برگزاری این کنگره را به شما بدهند.

رضایی یادآور شد: سرزمین چهارمحال و بختیاری اولین نقطه‌ای از ایران بود که اسلام ناب محمدی در آن مستقر شد، در سال 17 قمری اسلام به اینجا آمد و مأمن مبلغان و پیروان ائمه بوده است.

وی افزود: مردم این سرزمین در همه ادوار تعلق خاصی به ایران داشته‌اند و در دفاع از سرحدات ایران بزرگ، این استان پیش‌قدم بوده و از جنگ‌های عباس میرزا تاکنون مقاومت کرده‌اند، این مردم نسبت به ارزش‌های اسلامی هم جدی و پیگیر بودند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه در جریانات مبارزه با رضاشاه عنایت‌الله خان اعلام کرد که بانوان باید چادر از سر بردارند، گفت: بختیاری‌ها جلوی این اقدام ناپسند ایستادند و اجازه این کار را به او ندادند. در مشروطه یا در حرکت بختیاری‌ها علیه شاپور بختیار در دوران انقلاب، در نوزدهم بهمن‌ماه و در جریانات انقلاب اسلامی بختیاری‌ها علیه بختیار قیام و با امام خمینی(ره) تجدید میثاق کردند.

رضایی افزود: اما اوج این افتخارات در دفاع مقدس بود و تیپ 44 قمر بنی‌هاشم عصاره همه ارزش‌های استان بود.

وی با اشاره به رشادت‌های فرماندهان و رزمندگان تیپ 44 قمر بنی‌هاشم استان چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: دو سه سال بعد از جنگ، به این نتیجه رسیدیم که تیپ استان چهارمحال می‌تواند تشکیل شود، در والفجر8 و نگهداری از فاو بخش‌هایی از تیپ قمر در خط ماند و در عبور از دجله این تیپ مسئول شده بود، در کربلای 5 هم زیر آتش پرتعداد دشمن، این تیپ، یک‌تنه خط خودش را نگه داشت.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: این کنگره برای بزرگداشت راه مردانی است که نتوانستیم معرفی‌شان کنیم.

رضایی با اشاره به خدمات شهید سرلشگر همدانی گفت: مثل حسین همدانی‌ها بین ما زیاد هست، اما خودشان مایل نیستند معرفی شوند و تا اتفاقی روی ندهد، در مورد ایشان حرفی زده نمی‌شود. این‌ها مردانی هستند که خستگی‌ناپذیری را می‌توان در چهره‌شان دید. شهید همدانی از پیش از انقلاب تا وقت شهادت چهل سال مقاومت و مبارزه کرد، انقلابی و مبارز و مجاهدت داشت، از این عزیزان فراوان در تیپ قمر بنی‌هاشم و سپاه اسلام داریم.

وی خاطرنشان کرد: خدای متعال به ما کمک کرده که در دوران خوبی زندگی کنیم، جمهوری اسلامی پس از ظهور اسلام، از پاک‌ترین و موفق‌ترین دوران بوده است، در دوران امام و مقام معظم رهبری، ایران از مراحل سخت و فتنه‌های بسیار عبور کرده است. امروز در دنیا می‌گویند که در دفاع از ارزش‌های انسانی و اسلامی صدای پای پاسدارها در همه‌جا می‌آید، چون جمهوری اسلامی با تدبیر حوادث را پشت سر می‌گذارد و ملت‌ها را جذب می‌کند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: اگر اقتصاد در دست نیروهای امام می‌افتاد، در اقتصاد هم مانند عرصه دفاع و هویت و ارزش‌ها، با موفقیت روبه‌رو می‌شدیم.

رضایی گفت: راه شهدا هنوز به همه اهداف خودش نرسیده است، گره‌هایی را باز کردیم اما هنوز راه ادامه دارد تا به همه اهدافمان برسیم.

وی افزود: در داخل کشور هنوز باقی‌مانده‌های تفکر رژیم سابق و افراد غرب‌زده برای جمهوری اسلامی مشکلاتی درست می‌کنند و در بیرون کشور، افراد تکفیری و تروریست در سوریه و عراق و یمن و افغانستان و پاکستان و آسیای مرکزی فتنه بزرگی را شکل داده‌اند که به نام اسلام بدترین جنایات را انجام می‌دهند.

رضایی ادامه داد: ما باید راه امام و شهدا را در داخل و بیرون کشور ادامه بدهیم و از عنایات الهی و دست غیبی حضرت ولی‌عصر (عج) غافل نشویم. در این شرایط حساس نمی‌توانیم بی‌تفاوت باشیم و کنار بنشینیم. جریان تکفیری در منطقه به عربستان، آمریکا و رژیم صهیونیستی وصل است، ما این تکفیری‌ها را در عراق و سوریه دفن خواهیم کرد و به جهان ثابت خواهیم کرد که اسلام جای فریب و توطئه نیست.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به تحلیل‌های مقامات آمریکایی گفت: اخیراً خانم رایس و ژنرال گیس مقاله‌ای نوشته‌اند: "باید روی گروه‌های جهان اسلام وقت بگذاریم، این گروه‌ها می‌توانند استراتژی ما را از شکست دور کنند." به آن‌ها می‌گوییم؛ صحت خواب؛ شما مدت‌هاست وارد دوران شکست شده‌اید، آمریکا بداند که در بن‌بست کامل در استراتژی منطقه‌ای قرار گرفته است، اوباما کار را از زمان بوش بدتر کرده است اما در همه خاورمیانه برای آمریکا باتلاق ایجاد شده است و آن‌هم با دست‌های خودشان.

رضایی ادامه داد: 37 سال است که آمریکا و غرب رودرروی ملت ما ایستاده‌اند، امروز در آخرین سنگرهای فتح و پیروزی حرکت می‌کنیم، می‌خواهم به جوانان ایران عرض کنم راهی که پدران شما طی کرده‌اند، یک پرچم با یک پیام مهم دارد، ما باید به یک تمدن برسیم، با پرچم تداوم جهاد و شهامت، این راه طی می‌شود، این شهدا درس‌های بزرگی برای ما دارند، درس‌هایی که پشتوانه ما برای آینده است، دشمنان از جنگ و تحریم گذشته‌اند و چون سودی نیافته‌اند فرمان را به‌سمت فرهنگی و سیاسی مایل کرده‌اند.

وی افزود: اما مردم ما به راه ایثار و جهاد دل‌بسته‌اند، از تشییع جنازه غواص‌ها که مردم حضور چشم‌گیر داشتند، شما دیدید که در شبکه‌های اجتماعی، دو عکس از دست‌های بسته شهدای ما، مردم ایران را به خروش آورد. ملت ایران آن استقبال را از شهدای غواص انجام دادند، یا اخیراً این ظلم بزرگ که در حادثه منا به وجود آمد، مردم ما را به جوش آورد و با شهادت سردار همدانی، مردم را به خیابان آورد و آن تشییع باشکوه را انجام دادند. ملت ایران به آمریکا و غرب گفت که ما از این راه برنمی‌گردیم. حضور باشکوه و مخلصانه در این مراسم‌ها، بیان‌گر این است که مردم می‌خواهند این راه را ادامه دهند، این راه باید پیش برود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در مسئله سوریه هم شهادت آقای همدانی نشان داد که ما حاضریم برای صلح و امنیت و حفظ جان مسلمین قیمت بالایی بدهیم و جانمان را فدا کنیم.

رضایی در ادامه خطاب به مقامات عربستان گفت: حکام آل سعود، باید به سرنوشت صدام دقت کنید، بترسید و جلوتر نیایید، نکند همان بلا که سر صدام آمد و سر شاه آمد، بر سر شما هم بیاید؛ شاه و صدام را آمریکا رها کرد و تحویلشان نگرفت، شما از اسلام خرجِ آمریکا و صهیونیسم می‌کنید، ما نجابتمان را نگه می‌داریم، در سوریه و عراق کار مشاوره‌ای را ادامه می‌دهیم، من به آل سعود خوش‌بین نیستم و احتمال می‌دهم که به ماجراجویی در منطقه بپردازند.

وی گفت: با برگزاری این کنگره‌ها مردم و فرماندهان جوان را با تجارب و فرهنگ شهدا آشنا کنید و علم و دانش تجربی فرماندهان را بالا ببرید.

گفتنی است این مراسم با ورود پیکر یک شهید گمنام در فضایی آکنده از عطر و بوی شهادت و ایثار آغاز شد که اشک‌های هم‌رزمان و فرماندهان حاضر در مراسم، تأثر مردم حاضر در مصلای شهرکرد را برانگیخت.

در ادامه مراسم با حضور محسن رضایی از یک‌ صد و سی کتاب در خصوص شهدای استان چهارمحال و بختیاری رونمایی شد.