اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

محسن رضایی: صندلی ریاست جمهوری توهم‌زاست/ هنوز تصمیمی برای حضور در انتخابات ندارم



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

ایران به‌‌طور قطع پیروز ‌مذاکرات مسکو خواهد شد/ از کلیت سوریه حمایت می‌کنیم

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: هنوز تصمیمی برای حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری سال 92 ندارم و از کسی هم حمایت نخواهم کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محسن رضایی ظهر امروز در تالار شهید شایان‌مهر در جمع دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تبریز اظهار کرد: هنوز وقت زیاد است و تصمیمی برای کاندیدا شدن در انتخابات ریاست‌جمهوری سال 92 نگرفته‌ام، اگر تصمیمی گرفته شود اعلام خواهم کرد.

وی افزود:‌ چون ایده من دولت ائتلافی است، در انتخابات ریاست‌جمهوری از کسی حمایت نخواهم کرد.

رضایی ادامه داد: با توجه به اینکه تا انتخابات وقت زیادی هست خوب نیست از الآن مسئله انتخابات ریاست‌جمهوری را آغاز کنیم.

 

صندلی قدرت و ریاست‌جمهوری توهم‌زاست

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سئوالی در مورد شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری دور بعد، عملکرد خوب و آوردن مدیران لایق گفت: هیچ‌کس نمی‌تواند این ادعا را بکند که در دوران ریاست‌جمهوری وزرای ارزشی همانند دوران جنگ را انتخاب کند، چون صندلی قدرت و به‌خصوص صندلی ریاست‌جمهوری توهم‌زاست و هر کس که بر روی آن می‌نشیند دچار توهم می‌شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: هر قدر مسئولیت سنگین می‌شود باید بیشتر مواظب بود و به خدا پناه برد.

 

سوریه از خطر نجات پیدا کرد

وی در ادامه در پاسخ به سئوالی در رابطه با اوضاع سیاسی سوریه افزود: سوریه از خطر نجات پیدا کرد و این به این معنا نیست که دیگر به اصلاحات سیاسی نیاز ندارد.

رضایی اضافه کرد: ایران از کلیت سوریه حمایت می‌کند اما خواستار تسریع اصلاحات در این کشور و مشارکت بیشتر مردم در اداره این کشور است.

 

تاکید بر برقراری فدرالیسم اقتصادی

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از سخنان خود اقتصاد را نه تنها محصول تلاش و کار بلکه محصول فرهنگ و دیپلماسی موثر در روابط بین‌الملل دانست.

وی تصریح کرد: اقتصاد یک صرفا یک پدیده اقتصادی نیست بلکه فرهنگی و اجتماعی نیز است.

رضایی گفت: نمی‌توان یک برنامه اقتصادی واحد را برای اقلیم‌ها و مناطق مختلف با فرهنگ‌های متفاوت ارائه کرد، بنابراین نخستین مسئله پیوند مردم با اقتصاد است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه تصریح کرد: مردم باید اقتصادی شوند به این معنی که هر فرد بتواند کارآفرین باشد و اقتصاد نیز باید مردمی شود یعنی مردم هر منطقه بین خود و اقتصادشان شکاف عمیقی حس نکنند، بنابراین باید اقتصادی طراحی کرد که مردم با آن ارتباط برقرار کنند.

وی، در زمینه رسیدن به این هدف برقراری فدرالیسم اقتصادی را مناسب دانست.

 

وجود فاصله شعارها با عمل‌ها در کشور

رضایی در ادامه در پاسخ به اینکه با اعمال و مدیریت فعلی آیا می‌توان به چشم‌انداز 20 ساله رسید، گفت: اساساً با ایده‌ها، شعارها و عمل‌ها در کشور یک فاصله وجود دارد به‌طوری‌که برای مردم نیز این سوءظن به‌وجود آمده است.

وی با بیان اینکه شعارهایی که می‌دهیم علمی و فنی باشد، اظهار کرد: برای اینکه شعارها را عملیاتی کنیم نیاز به برنامه‌ریزی داریم.

رضایی تصریح کرد: در تولید علم در کشور خوب پیش رفته‌ایم اما در اقتصاد و درآمد سرانه از چشم‌انداز عقب هستیم.

اگر شعار دهیم و راهکار ندهیم فقط با احساسات مردم بازی کرده‌ایم

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: مدیریت اجرایی کشور باید در حد و قواره کشور شکل بگیرد.

وی گفت: اگر شعار دهیم و راهکار ندهیم فقط با احساسات مردم بازی کرده‌ایم.

ایران به آذربایجان مدیون است

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه ایران بدون آذربایجان معنا ندارد، افزود: آذربایجان نه تنها سر ایران است بلکه قلب ایران بوده و حق بزرگی بر گردن ایران دارد.

 

رسیدن به توافق در مذاکرات مسکو

وی با اشاره به روند رو به رشد مذاکرات با 1+5 گفت: مطمئنا ان‌شاءالله در مذاکرات مسکو با عزتمندی به نتیجه خواهیم رسید زیرا ایران حق خود را طلب می‌کند.

رضایی اظهار کرد: ایران اسلامی به برکت ایستادگی در برابر هر نوع تهدید و تحریم در حال میوه‌چینی از این مقاومت‌ها بوده و به‌طور قطع پیروز عرصه مذاکرات خواهد شد.

وی مذاکرات 1+5 را سرآغاز روند جدید دیپلماسی دانست و تصریح کرد: اینکه گروه 1+5 پذیرفته است با ایران سرافراز مذاکره کند، روند رو به رشد مذاکرات را نشان می‌دهد و ایران هم در این بین چیزی جز حق مسلم و قانونی خود را طلب نمی‌کند.

رضایی در ادامه سخنان خود اظهار امیدواری کرد که در ادامه مذاکرات و در دور بعد آن در مسکو، پیشرفت‌های خوبی حاصل شود که این امر به بسیاری از مشکلات و موانع پیش‌رو پایان می‌دهد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: امیدواریم با پیشرفت روند مذاکرات شاهد لغو بخش زیادی از تحریم‌ها باشیم که این امر به بهبود وضعیت اقتصادی و آرامش این بخش می‌انجامد.

 

هدفمندی یارانه‌ها باید تکمیل شود

وی همچنین درباره قانون هدفمندی یارانه‌ها گفت: این امر کار شجاعانه‌ای بود اما در اجرای هدفمندی یارانه‌ها اشکالاتی وجود دارد و هم اینکه ناقص مانده است که باید تکمیل شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در یک جو صمیمی در جمع دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تبریز حضور یافت و با حوصله به سئوالات جواب داد./فارس


ویدیو مرتبط :
کلیپ /انتخابات ریاست جمهوری؛ معرفی محسن رضایی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

برنامه اصلاح طلبان برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری/ عربستان بیش از این پایش را از گلیمش دراز نکند



برنامه اصلاح طلبان برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری/ عربستان بیش از این پایش را از گلیمش دراز نکند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نماینده مردم سمنان در نطق پیش از دستور خود گفت: به عربستان گوشزد می‌کنم که بیش از پایش را از گلیمش دراز نکند و در بحث تحریک دولت امارات تلاش نداشته باشد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان این که عربستان امارات را برای مواضع ضد ایرانی تحریک می‌کند اظهار داشت: امارات جایگاهی ندارد که بخواهد در مورد خاک کشور ما ادعا داشته باشد.

کواکبیان به حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات اشاره کرد و گفت: انشاءالله اصلاح‌طلبان برنامه‌ریزی دقیقی برای انتخابات ریاست جمهوری داشته باشند همانطور که علی‌رغم همه محدودیت‌ها در این انتخابات حضور پیدا کردند/انتخاب