اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

محسنی اژه ای: جوانفكر بازداشت نشده است


اجرای حکم بازداشت علی‌اکبر جوانفکر با رایزنی مقامات دولتی فعلا متوقف شده است.

اجرای حکم بازداشت علی‌اکبر جوانفکر با رایزنی مقامات دولتی فعلا متوقف شده است.

 در حالی که ضابطین قوه قضائیه ساعاتی پیش به منظور بازداشت علی اکبر جوانفکر مدیرعامل فعلی ایرنا و سرپرست سابق روزنامه ایران، در محل روزنامه ایران حضور یافته بودند، اجرای این حکم بنا به دستور مقامات بالاتر قضائی فعلاً متوقف شد.

 خبرگزاری فارس دقایقی پیش نیز گزارش داده بود که ضابطین قضایی در داخل روزنامه ایران، جوانفکر را جلب کرده‌اند اما وی هنوز داخل ساختمان حضور دارد.

اخبار تکمیلی حاکی از آن است که مقامات قضائی انتقال جوانفکر از روزنامه ایران به بازداشتگاه را متوقف کرده‌اند.

جوانفکر هم‌اکنون داخل روزنامه ایران حضور دارد.



اژه ای: جوانفكر بازداشت نشده است


سخنگوی دستگاه قضایی، بازداشت علی‌اكبر جوانفكر را تایید نكرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در گفت‌وگو با ایسنا درباره اخبار منتشره مبنی بر بازداشت علی‌اكبر جوانفكر اظهار كرد: بازداشت جوانفكر صحت ندارد.

منبع: فارس / ایسنا



ویدیو مرتبط :
سیاستمداری رسانه ای/محسنی اژه ای

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اظهارات محسنی اژه‌ای در مورد بازداشت «هاشمی‌ها» و «جوانفكر»



اظهارات محسنی اژه‌ای در مورد بازداشت «هاشمی‌ها» و «جوانفكر»

سخنگوی قوه قضاییه به سوالاتی پیرامون بازداشت فائزه هاشمی، مهدی هاشمی و علی‌اكبر جوانفكر در هفته گذشته پاسخ داد.

 



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

حجت‌الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای تصریح كرد: قوه قضاییه در هفته گذشته و هفته‌های گذشته در مورد کسانی که باید قانون را اجرا کند، اجرا کرده است و در آینده هم این اقدام را با قاطعیت و بدون تبعیض ادامه خواهد داد.

وی یکی از اهداف بزرگ نظام و قوه قضاییه را طبق قانون اساسی، تحقق عدالت و گسترش آن برشمرد و افزود: عدالت بر اساس اجرای بدون تبعیض قانون محقق می‌شود و قوه قضاییه مصمم است قانون را بدون اغماض و تبعیض در مورد همه متهمان و مجرمان به طور یکسان اجرا کند.

دادستان کل کشور اظهار كرد: اگر روزی قانون فقط درباره ضعفا اعمال شود و در مورد صاحب‌منصبان و صاحبان قدرت اجرا نشود، آن روز کمال بی‌عدالتی خواهد بود.

محسنی اژه‌ای در پاسخ به این سوال که چرا احکام مربوط به سه فرد اخیر با تاخیر اجرا شد، خاطرنشان كرد: وقتی حکم قطعیت پیدا می‌کند، مدتی طول می کشد تا مراحل اجرایی خود را پیدا کند. این هم از همان موارد بود.

وی همچنین در پاسخ به سوالی در مورد اجرای همزمان حکم این سه نفر خاطرنشان كرد: نزدیک به هم اجرا شد اما همزمان نبود.

سخنگوی قوه قضاییه افزود: در همان روزها که احکام اجرا شد بسیاری از احکام دیگر هم اجرا شد اما چون مردم نسبت به بعضی از احکام حساسیت دارند، یک مقدار بیشتر در اذهان جا می‌گیرد.

محسنی اژه‌ای همچنین در پاسخ به این سوال که آیا پرونده‌های دیگری از این دست در دستور کار است، تصریح كرد: هر پرونده‌ای که قطعیت پیدا کند و قابلیت اجرا یابد، مشمول این برخورد می‌شود.

وی كه با واحد مركزی خبر گفت‌وگو كرده است، افزود: احكام پرونده‌ فساد بزرگ بانکی در جریان است که اگر قطعیت و قابلیت اجرا پیدا کند، حتما اجرا خواهد شد.

محسنی اژه‌ای در مورد پرونده بیمه نیز گفت:‌ این پرونده دادگاهش تمام و حکمش صادر شده است و طبعا اگر در دادگاه تجدید نظر و دیوان عالی کشور تایید شد، اجرا می‌شود./ایسنا