اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

محراب قاسمخانی: اوضاع خیلی خرابه!


محراب قاسم‌خانی اعتقاد دارد که کمپین‌های اعتراضی درست زمانی به راه می‌افتند که وضعیت خیلی خراب است.

خبرآنلاین: مهراب قاسم‌خانی اعتقاد دارد که کمپین‌های اعتراضی درست زمانی به راه می‌افتند که وضعیت خیلی خراب است.

این نویسنده در واکنش به ایجاد کمپین‌های گوناگون در فضای مجازی نوشت : « این اواخر هر روز كه به فضاى مجازى سر میزنى با یه كمپین جدیدى آشنا میشى مثل «وارد حریم خصوصى دیگران نمیشویم» یا «هنر را كپى نمیكنیم» یا «به دیگران فحاشى نمیكنیم».

اصلاً این كمپین‌ها دقیقاً وقتى شكل میگیرن كه اوضاع خیلى خرابه. یعنى مثلاً ما داریم زیادى وارد حریم خصوصى دیگران می‌شویم یا اتفاقاً به شدت هنر را كپى میكنیم یا حسابى به همه فحاشى میكنیم.»

او با ابراز نگرانی درباره آینده‌ این گونه اتفاقات به طنز ادامه داد : « با همین فرمون بریم جلو می‌ترسم پس فردا با كمپین‌هایى برخورد كنیم از قبیل «دیگر گربه ها را در خیابان آتش نمی‌زنیم» یا «افراد سالخورده را كمتر كتك می‌زنیم» یا «براى نابینایان جفت پا نمى‌اندازیم» یا «اختلاس بالاى یك میلیارد نمی‌كنیم» یا ...

خوب بابا خودمون یه كم اخلاق رو رعایت كنیم ملت به زحمت نیفتن هى كمپین راه بندازن. »


ویدیو مرتبط :
اوضاع سونیک و بقیه واقعا خرابه!Q_Q

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

با ورود کشتی امدادی ایران به یمن اوضاع خیلی خطرناک می شود / زنگ خطر درگیری به صدا در آمده است!



اخبار,اخبارسیاست  خارجی,تحولات یمن

الجزیره مدعی شد حرکت کشتی کمک های انسان دوستانه ایران برای مردم بی دفاع یمن وضعیت را خطرناک کرده است.

به گزارش «تیک»، شبکه تلویزیونی الجزیره عربی در خبری گزارش داد وزیر خارجه (فراری) یمن در گفتگو با شبکه تلویزیونی الجزیره عربی گفت کشورش مساله قطع روابط دیپلماتیک با ایران را بررسی می کند.

از سوی دیگر ریاض یاسین با ارسال نامه ای به شورای امنیت سازمان ملل متحد اعلام کرد چنانچه کشتی باری ایران وارد آب های سرزمینی یمن شود ایران ها که بدون کسب اجازه از دولت یمن دست به چنین اقدامی زده اند مسوولیت کامل این اقدام را بر عهده خواهند داشت.

آمریکا نیز از ایران خواسته است که مسیر این کشتی را به سوی جیبوتی تغییر دهد و برای انتقال و توزیع کمک های بشردوستانه با سازمان ملل متحد هماهنگی کند.

 شبکه تلویزیونی الجزیره عربی گزارش داد نشانه های بحرانی جدید در عرصه یمن پدیدار شده است که بر اساس گفته مقامات یمنی ایران بازیگر اصلی این بحران جدید است. عامل این بحران حرکت کشتی «ایران شاهد» از بندرعباس به سمت بندر حدیده یمن است.

با نزدیک شدن این کشتی به مرزهای دریایی یمن، حوادثی که رخ می دهد زنگ خطر درگیری را به صورت پی در پی به صدا در می آورد و ای بسا این مساله بر پیچیده تر شدن اوضاع بد بشری یمن بیافزاید.

ریاض یاسین وزیر خارجه (فراری) یمن گفت: اگر ایران بخواهد بدون کسب اجازه از دولت یمن به حرکت کشتی خود به سمت آب های یمن ادامه دهد مسوولیت کامل این اقدام را بر عهده خواهد داشت.

در مقابل تهران تاکید می کند که به هیچ وجه اجازه بازرسی از کشتی باری خود را نمی دهد. ایران با اعزام کشتی های جنگی اسکورت کشتی باری خود احتیاط های لازم را انجام می دهد. لحن مبارز طلبانه مسوولان ایرانی کاملاً آشکار است و به کسانی که در برابر سیاست های شان قرار گیرد هشدار می دهد.

سردار جزایری معاون فرمانده ستاد مشترک ارتش ایران گفت: ما به سعودی ها و آمریکا در خصوص هدف قرار دادن سیاست ایران در زمینه ارسال کمک های بشردوستانه به ملت های منطقه هشدار می دهیم این امر ممکن است آتشی به پا کند که آنها نتوانند آن را کنترل کنند.

اگر از رسیدن کشتی کمک رسانی ایران به یمن جلوگیری شود ما مجبور می شویم تدابیر ویژه ای برای مقابله با این مساله اتخاذ کنیم.

در این اوضاع و احوال آمریکایی ها نیز به تهران هشدار داده اند که از ورود به هر بازی ای که باعث نقض آتش بس شود خودداری کند. آن ها از ایران خواسته اند با تغییر مسیر حرکت کشتی به سمت سواحل جیبوتی و خالی کردن محموله کشتی در آنجا حسن نیت خود را نشان داده و رساندن کمک های بشردوستانه به یمنی ها را به سازمان ملل متحد بسپارد.


 اخبار  سیاست  خارجی  -  تیک