اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

محبوبیت مردمی مرسی از ۷۸ درصد به ۳۲ درصد کاهش یافته است



محمدمرسی,کاهش محبوبیت مرسی

تازه‌ترین نظرسنجی نشان داد

محبوبیت مردمی مرسی از ۷۸ درصد به ۳۲ درصد کاهش یافته است

نتایج تازه‌ترین نظرسنجی که مرکز افکارسنجی(بصیره) مصر درباره میزان رضایت شهروندان این کشور از عملکرد «محمد مرسی» رئیس‌جمهور مصر بعمل آورده است، نشان می‌دهد محبوبیت مردمی مرسی کاهش قابل توجهی داشته است.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از القدس العربی، نتایج نظرسنجی که مرکز بصیره به مناسبت نخستین سالروز ریاست جمهوری مرسی بعمل آورده است، نشان می‌دهد که میزان موافقان عملکرد مرسی به 32 درصد کاهش یافته است در حالی که این رقم در اواخر یازده ماهه ریاست جمهوری وی 42 درصد و در یکصد روز نخست ریاست جمهوری مرسی نیز 78 درصد بوده است.

 

«ماجد عثمان» مدیر کل این مرکز در این باره گفت که این نظرسنجی از 6179 شهروند رده سنی 18 سال به بالا و در همه استان‌های مصر در دوره زمانی بین 15 تا 20 ژوئن بعمل آمده است.

عثمان اظهار داشت که نسبت موافقان عملکرد مرسی به 32 درصد رسیده در حالی که درصد کسانی که از عملکرد وی ناراضی هستند 61 درصد شده است و 7 درصد نیز گفتند که از عملکرد وی مطمئن نیستند.

 

وی اشاره کرد که نسبت موافقان عملکرد رئیس جمهور در استان‌های متمدن به 23 درصد رسیده است در حالی که این رقم در ماه گذشته 30 درصد و در ماه دهم ریاست جمهوری مرسی 34 درصد بود و در استان‌های قبیله‌ای نیز میزان رضایت از عملکرد مرسی به 43 درصد رسیده است در حالی که این رقم در ماه گذشته 51 درصد و در ماه دهم نیز 58 درصد بود و در استان‌های ساحلی نیز میزان رضایت 28 درصد در مقابل 41 درصد در دو ماه گذشته بود.

 

از سوی دیگر مرکز مطالعات خاور نزدیک واشنگتن هشدار داد که چنانچه مرسی به خواسته تظاهرات‌کنندگان برای کناره‌گیری از قدرت پاسخ ندهد، اوضاع مصر ممکن است از تحت کنترل اخوان‌المسلمین خارج شود و در هر صورت در سایه خشم روزافزون معارضین و موضع اخوان‌المسلمین برای مقابله با آن، اوضاع به خیر و خوبی تمام نخواهد شد./فارس

 

 


ویدیو مرتبط :
وعده های مرد عمل: کاهش سهم مردم در هزینه های درمان از 60 درصد به 30 درصد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سرانه آب تجدیدشونده در ایران طی 60 سال، 75 درصد کاهش یافته است



بازیافت پسآب‌های شهری, آب شیرین‌کن

معاون نظارت بر بهره‌برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور:
سرانه آب تجدیدشونده در ایران طی 60 سال، 75 درصد کاهش یافته است

معاون نظارت بر بهره‌برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: ایران با دارا بودن 1.1 درصد جمعیت دنیا و یک درصد از مساحت کره زمین تنها 0.36 درصد از کل منابع آب تجدید شونده جهان را به خود اختصاص داده است.

به گزارش ایسنا ، دکتر تشیعی، امروز در مراسم دومین همایش ملی فناوری‌های نوین در کنترل آلودگی‌های محیط زیست که درمحل دانشگاه صنعتی شریف در حال برگزاری است به اهمیت آب از دیدگاه قرآن کریم پرداخت و گفت: در قرآن کریم 56 آیه در مورد پیدایش و اهمیت آب و وابستگی حیات به این ماده ارزشمند آورده شده است.

وی با بیان اینکه از دیدگاه جهانی منابع آب قابل استفاده و در دسترس بشر یک ده هزارم کل آبهای کره زمین است، گفت: طی یک صد سال اخیر تقاضای جهانی برای آب بیش از شش برابر شده در حالی که جمعیت جهان تنها سه برابر شده است.

تشیعی با بیان این نکته که توزیع مکانی و زمانی منابع تجدید شونده بسیار متغیر و متناسب با نیازهای بشری و توزیع جمعیت نیست، گفت: 10 کشور جهان 60 درصد منابع آب شیرین جهان را در اختیار دارند. در این میان قاره آسیا با 60 درصد جمعیت دنیا، 36 درصد منابع آب تجدید شونده جهان را دریافت می‌کند.

معاون نظارت بر بهره‌برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور ادامه داد: بارندگی در ایران 36 درصد متوسط آسیا و 33 درصد متوسط دنیاست. همچنین 56 درصد بارش در 30 درصد از پهنه‌ کشور صورت می‌گیرد که در واقع این یک نوع توزیع غیر یکنواخت است. به نحوی که طی 40 سال اخیر متوسط بارندگی در بندر انزلی 1675 میلی متر و در یزد 53 میلی متر بوده است.

تشیعی با اشاره به اقلیم خشک و نیمه خشک کشور و تفاوت آن با جهان گفت: در کشورهای اروپای غربی با توجه به میزان مطلوب بارش، خاک، گلوگاه توسعه است اما در کشور ما که به اندازه کافی خاک داریم ولی از لحاظ میزان آب در دسترس شرایط مطلوبی نداریم، آب گلوگاه توسعه ملی است.

معاون نظارت بر بهره‌برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با بیان این که افزایش جمعیت و نیز تغییرات آب و هوایی باعث شده تا سرانه آب در کشور ما طی سالهای اخیر رو به کاهش باشد، گفت: سرانه آب تجدید شونده در ایران در سال 1335، شش هزار و 860 متر مکعب بوده که طی یک روند کاهشی در سال 90 به 1170 متر مکعب رسیده است و این در واقع کاهش 75 درصدی است؛ بنابراین ما به طور سیستماتیک دچار کم‌آبی هستیم.

تشیعی با بیان اینکه حفاظت از منابع محدود آب برای کشور ما اهمیت حیاتی دارد، اظهارکرد: در این میان یکی از موضوعاتی که منابع آب را از دسترس خارج می‌کند، آلوده‌سازی آن منابع است که در این میان بخش‌های مختلفی در این آلوده‌سازی‌ها نقش دارند.

وی در ادامه استفاده کنترل نشده از سموم و کودهای شیمیایی در بخش کشاورزی دفع کنترل نشده زباله‌های شهری در مناطقی که باعث آلودگی منابع آب می‌شود، عدم کنترل یا کنترل ناکافی فاضلاب صنعتی و پوشش ناکافی تاسیسات فاضلاب در مناطق مسکونی و توسعه نامتوازن شهری را از جمله عواملی خواند که با آلوده‌سازی منابع محدود آب این منابع را از دسترس خارج کرده یا احیای این منابع را بسیار پرهزینه می‌کند.

تشیعی در ادامه سخنانش از دسترسی شبکه عمومی آب آشامیدنی، مطلوبیت باکتریولوژی آب آشامیدنی و دسترسی به روش‌های اصولی دفع بهداشتی فاضلاب به عنوان برخی از شاخص‌های عدالت یاد کرد و با ارائه برخی آمارها در زمینه وضعیت صنعت آب و فاضلاب در ایران در حوزه شهری اظهارکرد: در حال حاضر جمعیت تحت پوشش آب شرب 98.7 درصد است و همچنین جمعیت تحت پوشش تاسیسات فاضلاب نیز 38.8 درصد می‌باشد.

وی در ادامه تعداد تصفیه‌خانه‌های آب شهری را 120 تصفیه‌خانه عنوان کرد و افزود: همچنین طول کل شبکه توزیع و خطوط انتقال آب 162640 کیلومتر و طول شبکه جمع‌آوری فاضلاب نیز 49 هزار کیلومتر می‌باشد.

به گفته تشیعی، تعداد تصفیه‌خانه فاضلاب در مدار بهره‌برداری 148 و تعداد و شهرهای دارای انشعاب فاضلاب شهری 263 است. همچنین حجم آب تصفیه شده هفت هزار متر مکعب در شبانه‌روز می‌باشد و حجم فاضلاب تصفیه شده نیز دو هزار 600 مترمکعب در شبانه‌روز می‌باشد.

وی در ادامه سخنان خود طی این همایش بر ضرورت توسعه فناوری در صنعت آب و فاضلاب کشور تاکید کرد و گفت:‌ همچنین باید در جهت دستیابی به مبانی قابل اعتماد در طراحی پروژه‌ها و ارتقاء سطح دانش و تخصص کارفرمایان، مشاوران و پیمانکاران تلاش کرد.

تشیعی بر بهره‌گیری از فناوری‌های نوین در طراحی اجرا و بهره‌برداری تاسیسات آب و فاضلاب منطبق با معیارها و استانداردهای روز دنیا از قبیل بهره‌گیری از انرژی‌های پاک درچرخه آب و فاضلاب، استفاده از فناوری‌های نوین در اجرا و بازسازی شبکه‌های فاضلاب با توجه به ویژگی‌های فاضلاب،

 

فناوری‌های آب شیرین‌کن و بازیابی پسآب‌ آنها، فناوری‌های نوین در مدیریت مصرف آب، تکنولوژی‌های نوین درمدیریت بحران، تصفیه اضطراری آب و فاضلاب، ارتقاء و بازسازی تاسیسات آب و فاضلاب جهت حذف آلاینده‌های نوین و مکانیزاسیون و هوشمندسازی شبکه‌های آب و فاضلاب تاکید کرد.

معاون نظارت بر بهره‌برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در بخش پایانی سخنان خود از برگزاری همایش ملی بازیافت آب به عنوان راهبرد اصولی برای مدیریت بحران آب در بهمن‌ ماه در دانشگاه تهران خبر داد و گفت: این همایش نخستین همایش از سلسله‌ همایش‌های طرح کلان ملی دانش و فناوری بازیافت پسآب‌های شهری، صنعتی و کشاورزی با 200 کلان پروژه و جمعا هزار زیر پروژه است.
/ایسنا