اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

محاکمه یک ایرانی به اتهام تبلیغ بهائیت در یمن



اخبار,اخباراجتماعی ,محاکمه یک ایرانی به اتهام تبلیغ بهائیت در یمن

 

  اخباراجتماعی -  محاکمه یک ایرانی به اتهام تبلیغ بهائیت در یمن

به گزارش منابع خبری یمنی، یک ایرانی که چند ماه پیش در یمن بازداشت شده بود، رسما به تبلیغ کیش بهائی متهم و علیه او تحت عنوان تبلیغ مذهب ساختگی و جاسوسی برای بیگانه (اسرائیل) کیفرخواست صادر شده است.

به گزارش بی بی سی، آن گونه که در کیفرخواست صادره از دادستانی صنعا، پایتخت یمن آمده، متهم 51 ساله و شهروند ایران است و از 23  سال پیش در یمن به تبلیغ بهائیت مشغول بوده است، پیش از او نیز پدرش به این فعالیت تبلیغی در یمن اشتغال داشته است.
 
در کیفرخواست آمده که متهم در سال ۱۹۹۱ میلادی با هماهنگی بیت العدل (مرکز بهائیان) در اسرائیل در یکی از جزایر ارخبیل سقطری (متعلق به یمن و در نزدیکی سواحل سومالی) و در شهر مکلا در استان حضرموت فعالیت اقتصادی داشته و از طریق امور خیریه و کمک به خانواده های تنگدست و سوادآموزی و توزیع کتاب، آنان را به گرویدن به کیش بهائی ترغیب می کرده و موفق شده است عده ای از مسلمانان را به بهائیت جذب کند.
 
از جمله اتهامات دیگری که برای فرد در کیفرخواست ذکر شده این است که او با جعل مدارک و پرداخت پول، گذرنامه ای با نام جعلی یمنی برای خود تهیه کرده بوده است تا از این طریق بتواند به عنوان شهروند یمنی املاک و اراضی خریداری کند.
 
بهائیت در یمن غیرقانونی است و پیروی از آن، علاوه بر پیگرد قانونی، محرومیت از بسیاری از حقوق شهروندی را به دنبال دارد.
 
شمار بهائیان یمن بیش از دویست و پنجاه نفر برآورد می شود.

 

 اخباراجتماعی  -  عصر ایران


ویدیو مرتبط :
مهمترین شگرد بهائیت در تبلیغ

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

محاکمه 9 سرنشین کشتی ایرانی در یمن



توقیف  کشتی ایرانی در یمن,محاکمه سرنشینان کشتی ایرانی در یمن

محاکمه 9 سرنشین کشتی ایرانی در یمن

محاکمه9 سرنشین یک کشتی ایرانی در دادگاه عدن در جنوب یمن برگزار شد. در این جلسه دادگاه از میان متهمان، 8 نفر تبعه یمن حضور داشتند اما متهم نهم که تابعیت ایرانی دارد؛ حضور نداشت. قرار شد در جلسه بعدی دادگاه متهم ایرانی نیز حاضر باشد.

شفاف: محاکمه9 سرنشین یک کشتی ایرانی در دادگاه عدن در جنوب یمن برگزار شد.

به گزارش شفاف به نقل از روزنامه الزمان، در این جلسه دادگاه از میان متهمان، 8 نفر تبعه یمن حضور داشتند اما متهم نهم که تابعیت ایرانی دارد؛ حضور نداشت. قرار شد در جلسه بعدی دادگاه متهم ایرانی نیز حاضر باشد.

محمد الابیض رئیس دادگاه این 9 نفر را به ارتکاب جرئم جنایی علیه وحدت و یکپارچگی سرزمینی یمن متهم کرد.

این افراد همچنین متهم شده اند که برای آسیب زدن به جایگاه بین المللی یمن و امنیت جامعه این کشور تلاش کرده اند.

قاضی دادگاه نیز گفت که متهمان، از اسناد جعلی استفاده کرده اند.پس از قرائت لایحه اتهامات، با درخواست وکلای متهمان، ادامه جلسه دادگاه به روز 30 آوریل جاری موکول شد.

در این جلسه دادگاه از میان متهمان، 8 نفر تبعه یمن حضور داشتند اما متهم نهم که تابعیت ایرانی دارد؛ حضور نداشت. قرار شد در جلسه بعدی دادگاه متهم ایرانی نیز حاضر باشد.این کشتی ایرانی چند ماه پیش در نزدیکی سواحل یمن توسط نیروهای مرزبانی این کشور توقیف شد.

پس از آن، مقامات یمن مدعی شدند در این کشتی، چند محموله تسلیحات سبک و سنگین کشف و ضبط کرده اند. آنها همچنین دولت ایران را مسؤول این حادثه اعلام کردند اما تهران به شدت این موضوع را رد کرد.

موضوع کشف کشتی حامل سلاح ایران در نزدیکی یمن، روابط دو کشور را به شدت تنش آلود کرد و بارها مقامات صنعا به بهانه این موضوع، اتهاماتی را علیه تهران مطرح کرده اند.

این مسئله همچنین باعث شد یمن شکایت نامه ای را علیه ایران در شورای امنیت سازمان ملل متحد مطرح کرد./شفاف