اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

محاکمه عاملان جنایت در باغ متروکه



اخبار حوادث - محاکمه عاملان جنایت در باغ متروکه

دو پسر جوان که پس از مصرف مشروبات الکلی مرتکب قتل پسری در یک باغ شده بودند، در دادگاه کیفری پای میز محاکمه قرار گرفتند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، در این پرونده امیر و پیمان متهم هستند تیر ماه سال گذشته پس از شرب خمر، پسر جوانی به نام علی را به قتل رسانده‌اند. پیمان یکروز پس از قتل با مراجعه به پلیس آگاهی خود را تسلیم کرد و مدعی شد به تصور اینکه مقتول قصد آزار و اذیت وی را دارد، دست به قتل زدند. صبح امروز جلسه محاکمه متهمان در شعبه 74 دادگاه کیفری استان تهران برگزار شد.
 
در ابتدای این جلسه، نماینده دادستان با تشریح کیفرخواست گفت: امیر و پیمان متهم به مشارکت در قتل عمدی هستند که با توجه به مقتضیات پرونده برای آنها تقاضای مجازات قانونی را دارم.
 
در ادامه، اولیای دم با قرار گرفتن در جایگاه برای متهمان تقاضای قصاص کردند. سپس امیر در جایگاه قرار گرفت و با رد اتهامش گفت: من اتهام شرب خمر را قبول دارم، اما مرتکب قتل نشدم. شب حادثه در قهوه خانه بودم که پیمان به من زنگ زد و خواست که به پارک محل بیایم، من هم به آنجا رفته و شرب خمر کردیم.
 
در ادامه پیمان و علی همراه دو نفر دیگر به باغ رفتند ساعتی بعد پیمان به من زنگ زد و گفت به باغ بیا. من هم به آنجا رفته و متوجه شدم پیمان، علی را با ضربه های چاقو به قتل رسانده است.
 
رئیس دادگاه:
در بازجویی های قبلی اعتراف کرده ای که با مقتول درگیر و او را با ضربه چاقو به قتل رسانده ای. این موضوع را قبول نداری؟

متهم به قتل:
تمام اعترافاتم تحت فشار بازجویی بود و من مرتکب قتل نشدم. به من گفتند کارت قرمز داری و اگر قتل را به گردن بگیری تو قصاص نمی شوی و دوستت هم از مجازات مرگ نجات پیدا می کند.
 
در ادامه پیمان در جایگاه قرار گرفت که او نیز مدعی شد، در زمان قتل به علت مصرف مشروبات الکلی حالت عادی نداشته است.
 
در ادامه قضات دادگاه برای تصمیم گیری در این زمینه تنفس اعلام کردند.

اخبار حوادث - باشگاه خبرنگاران

 


ویدیو مرتبط :
تظاهرات کم نظیر در کابل برای محاکمه عاملان قتل فرخنده

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

محاکمه عامل جنایت در باغ متروکه



محاکمه عامل جنایت در باغ متروکه

مرد تبهکار که 13 فقره سابقه کیفری در پرونده خود دارد امروز به اتهام قتل پسر جوانی در باغ متروکه پای میز محاکمه قرار گرفت.

در این پرونده مجتبی 32 ساله متهم است در تاریخ 14 تیرماه سال گذشته در یک باغ متروکه در فرحزاد تهران مرتکب قتل پسر جوانی به نام مجید شده است.

صبح روز گذشته جلسه محاکمه متهم در شعبه 113 دادگاه کیفری استان تهران و به ریاست قاضی همت یار برگزار شد.در ابتدای این جلسه نماینده دادستان با تشریح کیفرخواست گفت: مجتبی 32 ساله، سابقه دار از تاریخ 24 تیرماه سال گذشته بازداشت می‌باشد که با توجه به اقرار او در بازجویی‌ها و بازسازی صحنه قتل تقاضای مجازات قانونی دارد.اولیای دم مقتول نیز خواستار قصاص متهم به قتل شدند.

مجتبی پس از قرار گرفتن در جایگاه گفت: اتهام قتل را قبول دارم اما مرتکب زورگیری نشده ام. مقتول و دوستش می‌خواستند دو گوشی تلفن همراه سرقتی را بفروشند که بر سر این موضوع با هم درگیر شده و من با ضربه چاقو مقتول را به قتل رساندم.

مقتول تصور می‌کرد که قصد سرقت از او را دارم و به همین خاطر با دوستش به طرف من حمله ور شد. چند سالی است به خاطر مصرف شیشه از خانواده ام طرد شده و در یک باغ متروکه زندگی می‌کردم.رئیس دادگاه سپس از شاهد ماجرا خواست به تشریح روز حادثه بپردازد.

او نیز پس از قرار گرفتن در جایگاه گفت: روز حادثه قرار بود مقتول نزد خانواده اش در دزفول برود. ما در حال عبور از باغ متروکه بودیم که متهم سد راه ما شد و با تهدید چاقو قصد داشت پول‌های مجید را بگیرد. مجید نیز در برابر او مقاومت کرد که در جریان این درگیری متهم به قتل با چاقو ضربه ای به قلب دوستم وارد کرد.

وکیل متهم نیز در دفاع از موکلش گفت: مجتبی یک بیمار روانی است، او یک بار در جریان درگیری با برادرش انگشت او را قطع کرده است، همچنین آثاری از سوختگی و جراحت بر روی بدن برادر و مادر متهم وجود دارد که مجتبی آنها را مورد آزار و اذیت قرار می‌داده است به همین خاطر از دادگاه تقاضا دارم او را برای بررسی سلامت روحی و روانی به پزشکی قانونی معرفی کند.

پس از آخرین دفاعیات متهم، رئیس دادگاه ختم جلسه را اعلام و همراه چهار قاضی مستشار برای صدور حکم وارد شور شدند./مهر