اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

محاکمه امین 5 سی سی به اتهام قتل مرد دکه‌دار/ مرا قصاص کنید



محاکمه امین 5 سی سی به اتهام قتل مرد دکه‌دار/ مرا قصاص کنید

پسر متهم به قتل معروف به امین 5 سی سی در جلسه دادگاه با قبول اتهاماتش خواستار قصاص خود شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در این پرونده امین معروف به امین 5 سی سی 19 ساله متهم است در جریان یک درگیری صاحب یک دکه روزنامه فروشی را به قتل رسانده بود.

صبح امروز جلسه محاکمه به ریاست قاضی عبداللهی در شعبه 74 دادگاه کیفری استان تهران برگزار شد که در ابتدای جلسه خانم کاکلی نماینده دادستان با تشریح کیفرخواست برای متهم تقاضای مجازات قانونی کرد.

در ادامه نیز اولیای دم با حضور در جایگاه خواستار قصاص قاتل فرزندشان شدند.

قاضی عبداللهی سپس اتهام قتل عمدی را به امین تفهیم کرد که او با قبول اتهاماتش اظهار داشت: مقتول به نام میرفیاض در خیابان کارون یک دکه روزنامه فروشی داشت. چند روز قبل از حادثه یکی از دوستانم چند کارت شارژ از دکه او سرقت کرده بود.

من از مقتول خواستم از دوستم شکایت نکند تا پول کارت شارژها را به او بدهم. روز حادثه بخاطر خوردن قرص ترامادول و دیاسپام حالت عادی نداشتم در حال عبور از مقابل دکه روزنامه فروشی بودم که مقتول من را صدا کرد وقتی پیش او رفتم بدون اینکه حرفی بزند، سیلی محکمی به صورتم زد من هم کنترلم را از دست داده و با چاقویی که به همراه داشتم 5 ضربه به گردن، دست و کتف او زدم. میرفیاض یک میله آهنی برداشت و به تعقیب من پرداخت که پس از طی مسافتی به علت شدت خونریزی روی زمین افتاد. شب از طریق یکی از دوستانم متوجه مرگ مرد دکه دار شدم. به همین خاطر صبح با مراجعه به کلانتری خود را معرفی کردم.

قاضی: چرا به تو می گویند امین 5 سی سی؟

متهم: بخاطر اینکه قدم کوتاه است، دوستانم این لقب را روی من گذاشتند.

قاضی: همیشه با خودت چاقو حمل می کردی؟

متهم: بله. این چاقو وسیله کارم در طلاسازی بود و همیشه آن را همراه خود داشتم.

قاضی: بر روی بدنت آثار خالکوبی و خودزنی وجود دارد، این آثار مربوط به چه زمانی است؟

متهم: قبل از جنایت دچار مشکلات روحی و روانی بوده و برای تخلیه خود خودزنی می کردم.

در ادامه جلسه وکیل متهم در دفاع از موکلش گفت: با توجه به جثه کوچک موکلم باور اینکه او 5 ضربه به مقتول زده باشد، سخت است و تصور می کنم امین برای فداکاری تمام اتهامات را به گردن گرفته است. حال آنکه در زمان قتل یکی از دوستانش در محل جنایت حضور داشته است.

متهم به قتل در آخرین دفاعیات خود گفت: من به تنهایی مرتکب قتل شده و هنگامیکه به مقتول ضربه می زدم چشمانم را بسته بودم حالا هم تقاضای قصاص خود را دارم.

پس از آخرین دفاعیات متهم قضات دادگاه برای صدور حکم قانونی وارد شور شدند./مهر

 


ویدیو مرتبط :
پرواز امین قطری با EDGE 540 موتور 120 سی سی DLE

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

محاکمه زوج جنایتکار به اتهام قتل مرد نمایشگاه‌دار(+عکس)



زوج جنایتکار که پس از کشاندن مرد نمایشگاه‌دار به خانه‌شان او را به قتل رسانده بودند، با صدور قرار جلب دادرسی بزودی در دادگاه کیفری استان تهران محاکمه می‌شوند.

به گزارش جام جم، رسیدگی به این پرونده از شامگاه پنجشنبه، 22 آبان سال گذشته همزمان با گزارش ناپدید شدن مرد میانسالی، در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت. این زن در شکایت خود گفت: شوهرم صاحب یک نمایشگاه خودروست. دیروز صبح با خودروی مزدا 3 خود از خانه خارج شد و دیگر بازنگشت. در این مدت هرچه با او تماس گرفتم تلفن همراهش خاموش بود. احتمال می دهم حادثه ای برای او رخ داده باشد.

 

اخبار,اخبارحوادث, کلاهبرداری

 

با توجه به وضع مالی مرد ناپدیدشده به نام پویان، ماموران احتمال دادند او قربانی آدم ربایی شده است. به همین دلیل تحقیقات را روی این شاخه متمرکز کردند. با گذشت چند روز از ماجرا و تماس نگرفتن آدم ربایان،این فرضیه رنگ باخت و ماموران فرضیه قتل را مطرح کردند. در این مرحله از بررسی ها کارآگاهان دریافتند، پویان با زنی به نام شهره ارتباط تلفنی دارد. پس از کشف این سرنخ،شهره و همسرش به عنوان مظنون دستگیر شدند.

در حالی که این زوج منکر هرگونه اطلاعی از سرنوشت پویان بودند، ردیابی های پلیسی نشان داد مرد ناپدیدشده روز حادثه حوالی خانه آنها دیده شده است. متهمان که هیچ راهی برای فرار از حقیقت نداشتند سرانجام لب به اعتراف گشودند. همسر شهره در بازجویی ها گفت: مهر سال 92 متوجه شدم همسرم خیلی ناراحت است. کنجکاو شدم و خواستم مشکلش را با من درمیان بگذارد. همسرم پس از اصرار من گفت چند ماه قبل مردی که او را می شناسد وارد خانه شده و به او تعرض کرده است. پس از آن تصمیم گرفتم همسرم را به قتل برسانم اما وقتی اصرار به بی گناهی کرد، حرفش را باور کردم و با تحقیق درباره ماجرا متوجه شدم پویان به زور وارد خانه ام شده است.

متهم ادامه داد: بعد از آن خط تلفن همراه جدیدی گرفتم و با آن به نام همسرم به پویان پیامک دادم و او هم جواب پیامک هایم را می داد تا این که روز حادثه او را به خانه ام کشاندم. وقتی پویان وارد خانه شد با میله آهنی از پشت سر به او ضربه زدم. او به طرف همسرم حمله کرد اما من مقابلش ایستادم و این بار پنج ضربه دیگر به سرش زدم تا این که فوت شد. جسد را داخل گونی گذاشتم و با خودروی خودش به پارکینگی در بزرگراه رسالت بردم و همانجا رها کردم.

شهره هم در بازجویی ها گفت: یک سال قبل با زن جوانی آشنا شدم و او گفت مدتی است مردی به نام پویان برای او کار بسته بندی می آورد تا در خانه انجام دهد. از آنجا که من هم در خانه حوصله ام سر رفته بود، خواستم برای من هم کار بیاورد که شماره پویان را به من داد. به این بهانه با هم آشنا شده و یک روز او مرا مورد آزار و اذیت قرار داد. وقتی همسرم متوجه ماجرا شد، تصمیم به قتل او گرفت و من در تماس با پویان به این بهانه که کسی در خانه نیست او را به خانه دعوت کردم.

با اعتراف متهم، بازپرس ویژه قتل همراه تیمی از کارآگاهان جنایی به محل پارک خودروی مزدا 3 رفتند. مأموران در بازرسی از مزدا 3 جسد مرد نمایشگاه دار را داخل صندوق عقب خودرو کشف کردند. در ادامه متهمان صحنه جنایت را بازسازی کرده و نتوانستند هیچ دلیلی برای ادعای تعرض مقتول ارائه کنند. با تکمیل تحقیقات، سجاد منافی آذر بازپرس جنایی تهران برای مرد جوان به اتهام مشارکت در قتل و برای شهره به اتهام معاونت در قتل قرار جلب دادرسی صادر کرد.

زوج جنایتکار بزودی در دادگاه کیفری استان تهران محاکمه می شوند.


 اخبار حوادث  -  جام جم