اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

محاكمه دو مرد به اتهام تعرض به 7 زن



 

تجاوز,تجاوز به زن

 

شرق: اعضای باندی كه متهم هستند هفت زن كرجی را ربوده و مورد آزار جنسی قرار داده‌اند در جلسه محاكمه جزییات آدم‌ربایی‌ها را توضیح دادند، این در حالی است كه رییس باند همچنان فراری است. به گزارش خبرنگار ما، برخی از شاكیان كه در جلسه دادگاه حاضر شده‌ بودند، گفتند حاضر به اعلام رضایت نیستند و می‌خواهند متهمان مجازات شوند. زنی بهمن ماه سال 84 به ماموران پلیس كرج مراجعه كرد و مدعی شد، سه مرد او را به‌عنوان مسافر سوار ماشین كردند و بعد در مكانی خلوت مورد آزار و اذیت قرار دادند و اموالش را به سرقت بردند. این زن در توضیح آنچه اتفاق افتاده‌ بود، گفت: «سه مرد جوان سوار ماشین بودند من هم كنار خیابان منتظر ماشین بودم. مسیری كه می‌خواستم بروم را گفتم و راننده هم من را سوار ماشین كرد اما بعد از چند دقیقه سر از جاده‌ دیگری درآوردیم، می‌خواستم پیاده شوم خیلی ترسیده‌ بودم اما آنها جلو من را گرفتند، مورد آزار جنسی قرار دادند و به شدت هم كتكم زدند. سه مرد جوان هرچه پول و طلا داشتم از من گرفتند و بعد من را وسط بیابان رها كردند.»

در حالی‌كه بررسی ادعای این زن آغاز شده ‌بود، چند زن دیگر هم شكایت‌هایی مشابه را مطرح كردند. از آنجایی كه گفته‌های این زنان شبیه به هم بود، پلیس متوجه شد احتمالا كسانی كه به این افراد تجاوز كرده‌اند یك باند هستند، چراكه همه این زنان مشخصات پیكانی سفید رنگ را به پلیس می‌دادند كه سه مرد جوان سوار بر آن بودند. در حالی‌كه بر تعداد شاكیان اضافه می‌شد، متهمان هنوز شناسایی نشده‌ بودند تا اینكه تعداد این شكایت‌ها به 15 فقره رسید و بعد از دو سال ماموران موفق شدند پیكان سفیدرنگی را كه شاكیان مشخصاتش را می‌دادند، شناسایی كنند. دو نفر از سه مردی كه گفته می‌شد با استفاده از پیكان سفید‌رنگ اقدام به آدم‌ربایی كرده‌اند بازداشت شدند و تحقیقات از آنها آغاز ‌شد. دو متهم به نام‌های «امید» و «حسین» اتهامات را انكار كردند، اما سرانجام بعد از چندین جلسه بازجویی جرم‌شان را پذیرفتند اما زمانی كه ماموران از شاكیان خواستند برای شناسایی متهمان در اداره آگاهی حاضر شوند، فقط هفت نفر از آنها حاضر شدند و مابقی دیگر شكایت خود را پیگیری نكردند. بعد از اینكه هفت نفر از قربانیان دو متهم را شناسایی كردند، آنها پذیرفتند به این زنان تعرض كرده‌اند. آنها گفتند: به همراه یكی دیگر از دوستان‌مان به نام «مهدی» زنان جوان را به‌عنوان مسافر سوار ماشین می‌كردیم و بعد به بیابان‌های اطراف كرج می‌رفتیم و آنها را مورد آزار قرار می‌دادیم. سپس پول‌ها و طلاهای این زنان را به سرقت می‌بردیم و آنها را رها می‌كردیم.

با توجه به اینكه گفته می‌شد بیشتر این تجاوزها در ابتدا توسط مهدی متهم فراری پرونده انجام شده تحقیقات برای دستگیری او ادامه یافت اما ماموران نتوانستند وی را بازداشت كنند و پرونده برای رسیدگی به اتهام دو متهم به دادگاه كیفری ‌استان تهران فرستاده شد. امید و حسین در شعبه 79 دادگاه كیفری‌استان تهران بارها مورد بازجویی قرار گرفتند و در مورد همدست فراری آنها از دو متهم سوال شد، اما حسین و امید گفتند نمی‌دانند مهدی كجاست و احتمالا بعد از اینكه متوجه بازداشت آنها شده خود را مخفی كرده‌است. با توجه به اینكه تلاش‌ها برای شناسایی رییس باند به جایی نرسید، روز گذشته دو متهم برای محاكمه در برابر قضات حاضر شدند. در ابتدای جلسه محاكمه سه شاكی از هفت شاكی پرونده كه در دادگاه حاضر شده ‌بودند در جایگاه ایستادند و شكایت خود را مطرح كردند.

یكی از این زنان گفت: من به‌عنوان مسافر سوار ماشین شدم، در راه متهمان من را به یك بیابان بردند. آنها به شدت مرا كتك زدند و بعد هر سه من را مورد آزار قرار دادند. اول مهدی این كار را كرد. بعد دو نفر دیگر. وقتی كه از نفس افتاده بودم و دیگر نمی‌توانستم كاری بكنم پول و مقدار زیادی طلا را كه همراهم بود را به سرقت بردند. گفته‌های این زن و شاكی‌های دیگر در حالی بود كه سایر شاكیان هم در جلسات قبلی و در شكایت خود در بازپرسی جزییات تكان دهنده‌ای از این تجاوزات را توضیح داد‌ه‌ بودند. یكی از شاكیان گفته‌ بود، او را ساعت‌ها مورد آزار و اذیت قرار دادند و بیش از 10بار به او تعرض و جسم نیمه‌جانش را در بیابان رها كردند. وقتی نوبت به متهمان رسید، در ابتدا امید در جایگاه حاضر شد. قاضی محمدی‌كشكولی اتهامات را به امید تفهیم كرد و گفت: تو متهم به آدم‌ربایی، تعرض و سرقت اموال شاكیان هستی، قبول داری؟ متهم جواب داد: اتهام آدم‌ربایی را قبول دارم اما من به هیچ كدام از زنان تعرض نكردم. او گفت: من فقط راننده ‌بودم و حسین و مهدی تعرض و اموال شاكیان را سرقت می‌كردند البته باید بگویم از پول‌ها به من هم چیزی می‌رسید اما اتهام تعرض را قبول ندارم. در ادامه دیگر متهم پرونده در جایگاه حاضر شد، او هم گفت: من هم فقط اتهام آدم‌ربایی را قبول دارم. به هیچ‌كدام از این زنان تعرض نكردم اما می‌دیدم كه امید و مهدی این كار را می‌كردند. من فقط در یك مورد می‌خواستم تعرض كنم كه وقتی نزدیك زن جوان رفتم، پشیمان شدم. البته اتهام سرقت را قبول دارم.

هر دو متهم در آخرین دفاع خود گفتند هرچه را كه در اداره آگاهی و در بازجویی‌ها گفته‌اند، قبول ندارند.

بعد از پایان دفاعیات متهم و وكلای مدافع آنها هیات قضات شعبه 79 برای صدور رای دادگاه وارد شور شدند...  / شرق


ویدیو مرتبط :
اتهام دروغ آدمربایی و تجاوز جنسی چند زن عوضی به مرد ران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

محکومیت مرد ایرانی به اتهام تعرض به زن سوئدی



 دیوان‌عالی کشور سوئد پرونده محکومیت مرد ایرانی که متهم است با همدستی فردی یک زن را موردتجاوز قرار داده ‌است، بررسی می‌کند.

 زنی هفتم مارس سال ٢٠١٥ به مأموران پلیس شمال استان هالاند سوئد مراجعه کرد و مدعی شد توسط دو مرد موردتجاوز قرار گرفته‌ است. این زن به مأموران گفت: من در یک نایت‌کلاب در گوتنبرگ با این دو مرد آشنا شدم. در جشنی شرکت کرده بودم که در آن نایت‌کلاب برگزار می‌شد. آنها به من پیشنهاد دادند بعد از این میهمانی در میهمانی دیگری هم همراهی‌شان کنم و من هم قبول کردم و با هم سوار ماشین شدیم. در ماشین به من سیگاری تعارف کردند و من هم قبول کردم؛ هرچند نمی‌دانم داخل آن سیگار چه بود که من را بی‌اختیار کرد.


زن سوئدی گفت: فکر می‌کنم مواد روان‌گردان داخل آن ریخته ‌بودند که از حالت عادی خارج شدم. آنها من را به کنار دریاچه‌ای در شمال استان هالاند منتقل کردند و همان‌جا موردتجاوز قرار دادند. وقتی داشتند به من تجاوز می‌کردند، من هیچ اختیاری نداشتم و نمی‌توانستم کاری کنم؛ به‌همین‌خاطر هم مقاومت نکردم، وقتی به خودم آمدم تازه فهمیدم چه اتفاقی افتاده‌ است. آنها هرچه داشتم را هم سرقت کردند.

 

از آنجایی که دیدم جانم در خطر است، تصمیم گرفتم خودم را به بدحالی بزنم و این‌طور نشان دادم که انگار قلبم گرفته و نمی‌توانم نفس بکشم به‌همین‌دلیل هم آنها رهایم کردند. این زن گفت: اگر یکی از شهروندان که در حال عبور از محل بود من را نمی‌دید و کمکم نمی‌کرد که به ایستگاه پلیس بیایم، قطعا اتفاقات بدی در انتظارم بود. با شکایت این زن و ارائه مشخصات به مأموران پلیس آنها موفق شدند دو مرد را که یکی از آنها ایرانی و ٣٠ساله است، شناسایی و بازداشت کنند.

 

مرد ایرانی اتهامش را قبول کرد اما مدعی ‌شد تجاوزی در کار نبوده و این زن خودش به واسطه موادی که مصرف کرده بود، مقاومتی در برابر آنها نکرد. وقتی پرونده در دادگاه بدوی موردرسیدگی قرار گرفت، زن سوئدی جزئیات بیشتری را برملا کرد و گفت: وقتی سوار ماشین دو مرد شدم، حالم کاملا خوب بود. آنها هم گفته ‌بودند که من را به میهمانی می‌برند، نگفته ‌بودند که قرار است چه کاری بکنند.

 

آنها چیزی به من دادند که فکر کردم سیگار است و نگفتند که مواد محرک در آن ریخته‌اند و کاری کردند که من بی‌اراده و بی‌حس روی صندلی افتاده ‌بودم و بعد هم هر دو به من تجاوز کردند. پول و کارت اعتباری و تلفنم را برداشتند. اگر من خودم را به بدحالی نزده‌ بودم آنها رهایم نمی‌کردند و ممکن بود من را بکشند. وقتی که وانمود کردم حالم بد است، تنگی نفس دارم و قلبم گرفته، مردی که روی صندلی عقب نشسته ‌بود جلو آمد، در را باز و من را به زمین پرت کرد و من با کمک یکی از شهروندان خودم را به ایستگاه پلیس رساندم. در واقع بعد از تجاوز بود که فهمیدم چه اتفاقی برایم افتاده ‌است و سعی کردم خودم را نجات دهم. دادگاه بدوی متهم را با توجه به دفاعیات مرد ایرانی و گفته‌های شاکی سوئدی او در اتهام «تجاوز سنگین» مجرم شناخت و با درخواست دادستان به چهارونیم سال حبس و همچنین پرداخت ١٨٠ کرون سوئدی به زن جوان محکوم کرد.

 

رأی صادره مورداعتراض مرد ایرانی قرار گرفت و او مدعی‌ شد وضعیت آن‌طور که زن جوان شرح داده‌ نبوده است به همین دلیل پرونده به دادگاه استیناف فرستاده‌ شد. قضات این دادگاه با تأکید بر این نکته که یکی از مهم‌ترین دلایل مجرم‌دانستن در تجاوز سنگین، تجاوز گروهی و هم‌زمان است و در این پرونده چنین مسئله‌ای مطرح نبوده، مرد ایرانی را از اتهام «تجاوز سنگین» تبرئه و به اتهام «تجاوز معمولی» به سه‌و‌نیم سال‌حبس و پرداخت ٣٠‌ هزار کرون سوئد محکوم کردند اما این‌بار دادستان پرونده به رأی دادگاه استیناف و تخفیف مجازات متهم اعتراض کرد و خواستار مجازات سنگین شد.

 

دادستان پرونده گفته‌ است: از آنجایی که دو مرد در همکاری با یکدیگر تجاوز به زن جوان را انجام داده‌اند بنابراین باید به مجازات «تجاوز از نوع سنگین» محکوم شوند. با اعتراض دادستان، پرونده به  دیوان‌عالی کشور سوئد رفته ‌است و قضات این دیوان در حالی باید به این پرونده رسیدگی کنند که متهم دیگر این پرونده همچنان فراری است و پلیس سوئد با در اختیار قراردادن عکس او میان مجرمان از اینترپل خواسته‌ است او را بازداشت کند. پلیس سوئد حدس می‌زند این فرد از کشور خارج شده ‌باشد.

 

 اخبار حوادث - شرق