اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

محاكمه دندانپزشك به اتهام ۷۸ تجاوز



در دادگاه كیفری استان تهران برگزار می‌شود

محاكمه دندانپزشك به اتهام ۷۸ تجاوز

مرد دندانپزشكی كه متهم است ۷۸ زن را مورد تعرض قرار داده است پس از گذشت ۱۰ سال از تشكیل پرونده، در دادگاه كیفری‌ استان تهران محاكمه می‌شود.

 

به گزارش افکارنیوز به نقل ازشرق، این دندانپزشك عراقی‌الاصل متهم است در مطبش در ولنجك تهران این زنان را مورد تعرض قرار داده و از برخی از آنها فیلمبرداری كرده‌ است. اوایل سال ۸۱ مرد دندانپزشكی به ماموران پلیس مراجعه كرد و مدعی شد خانه‌اش مورد سرقت قرار گرفته ‌است. او ادعا كرد برخی از اسنادش به سرقت رفته ‌است و حدس می‌زند سارق كیست. او گفت فكر می‌كند سارق زنی باشد كه چندبار به خانه‌اش رفت و آمد كرده و از آنجایی كه او به زن جوان گفته قصد ازدواج با او را ندارد آن زن با این شیوه انتقام گرفته است. پلیس زن جوان را شناسایی و بازداشت كرد. او اعتراف كرد سارقی را اجیر كرد تا به خانه دكتر جوان برود و از آنجا سرقت كند. این زن گفت: من هیچ چیز از خانه دكتر جوان ندزدیدم و فقط فیلم‌هایی را كه او از من داشت از داخل كمدش برداشتم.

 

مدتی قبل برای ترمیم دندانم به مطب دندانپزشكی این دكتر رفتم وقتی دارو به دهانم تزریق كرد كه بی‌حس شود كاملا خوابم برد و زمانی كه بیدار شدم متوجه شدم به من تعرض كرده‌ است. این مرد را تهدید كردم و گفتم از او شكایت می‌كنم اما بعد متوجه شدم در مطبش دوربین كار گذاشته و از صحنه تعرض به من فیلمبرداری كرده‌ است. با این حال دوباره تهدیدش كردم كه او را به دادگاه می‌كشم. این‌بار از در دیگری وارد شد و گفت قصد دارد با من ازدواج كند و از من خوشش آمده ‌است.

 

او با این ترفند چندبار مرا به خانه‌اش كشاند و رابطه برقرار كرد بعد از مدتی متوجه شدم قصد سوءاستفاده دارد. از او خواستم فیلم‌ها را پس دهد اما از این كار خودداری كرد. من هم سارقی اجاره كردم تا فیلم‌ها را از خانه مرد دندانپزشك بدزدد. هیچ چیز دیگری هم از خانه‌اش سرقت نكردم. وقتی ماموران به خانه مرد دندانپزشك رفتند چندین حلقه فیلم پیدا كردند كه نشان می‌داد او به زنان تعرض می‌كرده‌ است.

 

با دستور بازپرس مرد دندانپزشك بازداشت شد و مطب او هم مورد بازرسی قرار گرفت. ماموران توانستند دوربین مخفی كار گذاشته‌شده در مطب را پیدا كنند. متهم با به دست آمدن این مدارك مورد بازجویی قرار گرفت و مشخص شد او تبعه عراق است و از آنجایی كه برادرش به دست حزب بعث به قتل رسیده، دندانپزشك كه در آن زمان نوجوان بود به همراه خانواده‌اش به ایران آمد و درسش را ادامه داد. او پس از به پایان رساندن دوران دبیرستان به عنوان نفر اول دانشگاه شهید‌بهشتی در رشته دندانپزشكی قبول و بعد از چند سال فارغ‌التحصیل شد.

 

این مرد كه به همراه خواهر و مادرش به ایران مهاجرت كرده‌ بود با توجه به تمكن مالی خانواده‌اش در ولنجك تهران مطب دندانپزشكی تاسیس كرد و مدتی بعد از آغاز به كار مطب مشتریان زن را در آن محل مورد تعرض قرار می‌داد و از آنها فیلم تهیه می‌كرد. این مرد اعتراف كرد ۷۸ زن را مورد تعرض قرار داده است. وی آدرس و شماره تلفن همه آنها را هم دارد.

با به دست آمدن این آدرس‌ها پلیس زنانی را كه مورد تعرض قرار گرفته‌ بودند، شناسایی كرد اما همه آنها حاضر به شكایت نشدند و ۵۸ زن برای شكایت به اداره آگاهی مراجعه كردند. این زنان عنوان كردند دندانپزشك جوان به بهانه ترمیم دندان‌شان به آنها داروی بی‌حسی تزریق می‌كرد و بعد از اینكه آنها را مورد تعرض قرار می‌داد با وعده ازدواج آنها را ساكت می‌كرد. با تكمیل تحقیقات و با توجه به اینكه این پرونده قبل از تاسیس دادگاه كیفری ‌استان تشكیل شده ‌بود دادگاه عمومی موظف به رسیدگی شد.

 

دادگاه بعد از محاكمه متهم رای به ۹ سال زندان و شلاق داد. قاضی صادر‌كننده این حكم اعلام كرد مدركی كه نشان دهد این زنان مورد تجاوز قرار گرفتند وجود ندارد. ضمن اینكه آنها هیچ‌كدام تا قبل از شناسایی متهم اعلام شكایت نكرده‌ بودند. این حكم مورد اعتراض متهم قرار گرفت و پرونده به شعبه ۳۹ دادگاه تجدیدنظر رفت. رای صادره از سوی قضات دادگاه تجدیدنظر تایید شد.

 

با انتشار این خبر در روزنامه‌ها آیت‌الله هاشمی‌‌شاهرودی رییس وقت قوه‌قضاییه نامه‌ای نوشت و با نقض رای درخواست كرد به اتهام دندانپزشك عراقی با عنوان افساد فی‌الارض رسیدگی شود. سپس پرونده برای نقض حكم به دیوان عالی كشور رفت و با نقض حكم و با توجه به اعلام جرم رییس قوه‌قضاییه، دندانپزشك عراقی برای محاكمه به دادگاه انقلاب معرفی شد. این بار قضات دادگاه انقلاب اعلام كردند اتهام مرد دندانپزشك تعرض به ۷۸ زن است بنابراین در صلاحیت دادگاه كیفری ‌استان تهران است.

 

با توجه به نظر دیوان عالی كشور مبنی بر اینكه دندانپزشك عراقی باید در دادگاه كیفری ‌استان تهران محاكمه شود پرونده به شعبه ۷۹ دادگاه كیفری‌ استان تهران به ریاست قاضی محمدرضا محمدی‌كشكولی فرستاده ‌شد. قاضی كشكولی دیروز با مطالعه پرونده دستور تعیین وقت را صادر كرد و مرد دندانپزشك بعد از گذشت ۱۰ سال ماه آینده به اتهام تعرض به بیمارانش محاكمه می‌شود./افکارنیوز


ویدیو مرتبط :
اتهام رومن پولانسکی به تجاوز !

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

محاكمه پسرخاله‌ها به اتهام تجاوز به 4 دختر


دو پسرخاله كه دختران جوان را می‌ربودند و مورد آزار جنسی قرار می‌دادند در جلسه محاكمه‌شان اتهامات را رد كردند و مدعی شدند گفته‌های شاكیان دروغ است.

شرق : دو پسرخاله كه دختران جوان را می‌ربودند و مورد آزار جنسی قرار می‌دادند در جلسه محاكمه‌شان اتهامات را رد كردند و مدعی شدند گفته‌های شاكیان دروغ است.

 این دو پسرخاله كه گفته می‌شود چهار زن جوان را مورد تعرض قرار داده‌اند متهم هستند آنها را ربوده و در یك سوله متروكه مورد تجاوز قرار داده و اموال یكی از آنها را سرقت كرده‌اند.

 شكایت از شاهرخ و مهدی پنج ماه قبل به ماموران پلیس داده شد. در اولین شكایت دختری به نام نگار به ماموران پلیس گفت از سوی دو مرد جوان مورد آزار قرار گرفته ‌است. او گفت: در خیابان ولیعصر یك موتوری موبایلم را دزدیده ‌بود و من خیلی ترسیده ‌بودم و داشتم گریه می‌كردم. به خیابان راه‌آهن كه رسیدم سوار ماشین پرایدی شدم كه دو مرد سوار آن بودند و به نظر می‌رسید مسافربر هستند. آنها كه گریه من را دیدند پرسیدند چه شده ‌است من هم گفتم موبایلم را دزدیده‌اند. یكی از متهمان كه جثه بزرگی هم داشت رو به من كرد و گفت فكر می‌كند می‌داند سارق موبایلم كیست. وقتی حواسم به او جلب شد یكدفعه از روی صندلی جلو به عقب آمد و بعد هم مرد راننده از مسیر اصلی خارج شد. او چاقویی زیر گلوی من گذاشت و گفت حرفی نزن. آنها من را به یك سوله بردند و مورد آزار قرار دادند. گفتند اگر در برابرمان مقاومت كنی تو را می‌كشیم و نمی‌توانی كاری بكنی. كسی هم متوجه نمی‌شود.

بعد از شكایت این دختر جوان چند شكایت مشابه دیگر هم به ماموران اعلام شد. با مشخصاتی كه ماموران از دو پسر جوان به دست آوردند، توانستند آنها را شناسایی و در پاسگاه نعمت‌آباد بازداشت كنند. شاهرخ و مهدی - دو پسرخاله- زمانی كه در برابر بازپرس قرار گرفتند مدعی شدند شكایاتی كه علیه آنها مطرح شده دروغ است اما وقتی از سوی اولین شاكی شناسایی شدند به جرم‌شان اعتراف كردند. شاهرخ گفت: «ماشین برای من بود. من و شاهرخ باهم در میدان میوه و تره‌بار كار می‌كردیم. بعد‌از ظهرها كه بیكار بودیم با هم بیرون می‌رفتیم تا اینكه به مهدی پیشنهاد دادم دختران را سوار ماشین كنیم. جایش را هم داشتیم، می‌توانستیم آنها را به سوله‌ای در اطراف تره‌بار ببریم. اولین بار به این دختر-شاكی- برخورد و او را سوار ماشین كردیم و به داخل سوله بردیم و مورد تجاوز قرار دادیم بعد رهایش كردیم.»

وقتی خبر دستگیری این دو متهم در روزنامه‌ها چاپ شد شاكیان دیگری هم به پلیس مراجعه كردند و مدعی شدند توسط این دو، مورد تجاوز قرار گرفته‌اند.

یكی از این دختران گفت: «داشتم به خانه می‌رفتم چون تاكسی نبود سوار پرایدی شدم كه به نظر مسافربر بود. روی صندلی عقب نشسته‌ بودم كه یكدفعه راننده مسیرش را عوض كرد و بعد هم مرد درشت‌هیكلی كه روی صندلی جلو نشسته ‌بود به عقب پرید و با تهدید مرا وادار به سكوت كرد و بعد هم در یك سوله من را مورد آزار قرار دادند.» متهمان گفته‌های این شاكی را هم انكار كردند اما شاكی مشخصات داخل ماشین متهمان را به پلیس داد. وقتی پلیس خودرو را بازرسی كرد متوجه شد این مشخصات درست است.

 در تحقیقات بعدی دو شاكی دیگر هم به ماموران مراجعه و متهمان را شناسایی كردند ضمن اینكه در بازرسی از خانه دوپسرخاله تلفن همراه یكی از شاکیان كه حاوی فیلم‌ و عكس‌های خانوادگی‌اش بود پیدا شد. متهمان در نهایت مجبور شدند به تجاوز به این زنان نیز اعتراف كنند.

با توجه به اعتراف اولیه در مورد تجاوز و صدور كیفرخواست درخصوص آدم‌ربایی و سرقت موبایل یكی از قربانیان پرونده برای رسیدگی به شعبه 75 دادگاه كیفری‌استان تهران به ریاست قاضی معتمدی فرستاده شد. بعد از انجام چندین جلسه بازجویی و تحقیق روز گذشته فلاح نماینده دادستان تهران در جایگاه حاضر شد و با خواندن كیفرخواست درخواست صدور حكم قانونی را در این خصوص كرد.

سپس دو شاكی كه در جلسه دادگاه حاضر بودند جزییات ربایش و تجاوز را توضیح دادند اما دو شاكی دیگر كه به گفته خانواده‌هایشان بدحال بودند در دادگاه حاضر نشدند. مادران این دو شاكی از دستگاه قضایی خواستند تا متهمان را مجازات كند. یكی از آنها گفت: دختر من شوهر دارد و از وقتی این اتفاق برایش افتاده رنگ آرامش را در زندگی‌اش ندیده‌. او به شدت بدحال است و برای اینكه آبرویش نریزد در دادگاه حاضر نشده است. در ادامه متهمان در جایگاه قرار گرفتند. آنها در جلسه علنی كه در مورد اتهام آدم‌ربایی و سرقت بود، گفتند: ما اتهام‌ها را قبول نداریم. این شاكیان خودشان سوار ماشین شدند و هیچ اجباری در كار نبود. ما كسی را ندزدیدیم. متهمان در پاسخ به سوالات قاضی معتمدی –رییس دادگاه- در مورد اینكه اگر شما دختران را ندزدیدید و اصلا از این ماجرا خبر ندارید پس چرا تلفن همراه یكی از آنها در خانه شما پیدا شد و چطور یكی از آنها مشخصات داخل ماشین شما را به پلیس داد، که آنها فقط سكوت كردند.

سپس جلسه دادگاه برای رسیدگی به اتهام تجاوز به عنف به چهار شاكی غیرعلنی اعلام شد و متهمان كه این اتهام را هم رد كردند دفاعیات خود را ارایه دادند و وكلای آنها نیز دفاعیات خود را مطرح كردند. با پایان یافتن جلسه دادگاه هیات قضات برای صدور رای دادگاه وارد شور شدند.