اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مجموعه عکس: میراث جهانی پاسارگاد


مجموعه میراث جهانی پاسارگاد مجموعه‌ای از سازه‌های باستانی برجای‌مانده از دوران هخامنشی است که در شهرستان پاسارگاد در استان فارس جای گرفته است.

مجموعه میراث جهانی پاسارگاد























ویدیو مرتبط :
مجموعه تاریخی پاسارگاد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رد ستاره‌ها در میراث جهانی یونسکو / عکس روز نشنال جئوگرافیک



عکس روز نشنال جئوگرافیک به تصویری از ستاره‌ها در آسمان هند اختصاص پیدا کرده است. با تکنیک رد ستاره‌های تصویری خارق‌العاده خلق شده است.

این عکس در مجموعه تاریخی هامپی در دهکده‌ای تاریخی هامپی در ناحیهٔ کارناتاکا واقع در کشور هند گرفته شده است.این مجموعه تاریخی ویرانه‌های باستانی ویجایاناگارا، یکی از پایتخت‌های امپراتوری ویجایاناگارا و معبد باستانی مشهور ویروپاکشا را در خود جای داده و در حال حاضر نیز یکی از مراکز مذهبی مهم هندوها محسوب می‌شود.

 

اخبارعلمی,خبرهای علمی,یونسکو

 

این مجموعه در سال ۱۹۸۶ در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفت. این عکس با تکنیک رد ستاره‌ها گرفته شده است.

 

رد ستاره‌ها نوعی تکنیک عکس‌برداری از نوع عکاسی نجومی است که از حرکت زمین و ستاره‌ها ناشی می‌شود، به طوری که پس از عکاسی خطوط منحنی رد ستاره‌ها ثبت می‌‌شود. هنگامی که زمین به گرد خود می‌چرخد، ستاره‌ها در یک جایگاه ثابت قرار نمی‌گیرند (از لحاظ دید چشم زمینی) و به نظر می‌رسد ستاره‌ها کم و بیش به سمت غرب دارای حرکت هستند. وقتی از ستاره‌ها عکاسی می‌کنیم، به دلیل طولانی شدن زمان نوردهی و گردش زمین به دور خود، ستاره‌ها مانند خطوط منحنی بر روی فیلم ثبت می‌شوند.

 

اخبار علمی - خبرآنلاین