اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مجرم شناخته نشدن «شرق» در کاریکاتور چشم‌بندان



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

مجرم شناخته نشدن «شرق» در کاریکاتور چشم‌بندان

مدیرمسوول روزنامه شرق گفت: هیات منصفه مطبوعات نظر داد که در دو اتهام، روزنامه‌ی شرق مجرم است و در یک اتهام مجرم نیست.

مهدی رحمانیان در گفت‌وگو باایسنا با اشاره به تشکیل جلسه رسیدگی به اتهامات روزنامه‌ی شرق در صبح روز یک‌شنبه سوم دی‌ماه اظهارکرد: جلسه‌ی رسیدگی در شعبه 76 دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی مدیرخراسانی و با حضور هیات منصفه مطبوعات برگزار شد که من و وکیلم نیز در آن حضور داشتیم.

وی با بیان این‌که اتهامات عنوان شده در کیفرخواست، توهین به رزمندگان، نشر مطالب خلاف واقع و تخلف از مصوبه شورای امنیت بوده است، گفت: هیات منصفه مطبوعات پس از ختم رسیدگی وارد شور شد و اعلام کرد که روزنامه شرق درخصوص اتهامات توهین به رزمندگان و نشر مطالب خلاف واقع مجرم نیست اما در مورد تخلف از مصوبه‌ی شورای امنیت، مجرم است.

به گزارش ایسنا، روزنامه شرق در 4 مهرماه سال جاری و همزمان با هفته دفاع مقدس با انتشار کاریکاتور چشم‌بندان که گفته می‌شد، توهین به رزمندگان است، توقیف شد که به گفته مدیرمسوول این روزنامه، هیات منصفه مطبوعات این روزنامه را از این اتهام مبرا دانسته است./ایسنا


ویدیو مرتبط :
شخصیت علمی حضرت ام کلثوم س و دلایل شناخته نشدن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شرق و انصاف نیوز مجرم شناخته شدند


هیات منصفه دادگاه مطبوعات، روزنامه شرق و سایت انصاف نیوز را مجرم شناخت و مستحق تخفیف ندانست.

خبرگزاری ایرنا: هیات منصفه دادگاه مطبوعات، روزنامه شرق و سایت انصاف نیوز را مجرم شناخت و مستحق تخفیف ندانست.

سخنگوی هیات منصفه دادگاه مطبوعات روز یکشنبه افزود: دادگاه مطبوعات امروز(یکشنبه) برای رسیدگی به پرونده روزنامه شرق و سایت های انصاف نیوز و صراط نیوز در شعبه 6 کیفری یک به ریاست قاضی سیامک مدیرخراسانی برگزار شد.

علی اکبر کساییان گفت: اتهام سایت انصاف نیوز نقض مصوبات شورای امنیت ملی عنوان شد که این سایت خبری با اکثریت آرا مجرم شناخته شد و هیات منصفه مطبوعات آن را مستحق تخفیف ندانست.

وی همچنین اتهام سایت صراط نیوز را نشر مطالب خلاف واقع به قصد تشویش اذهان عمومی عنوان کرد و ادامه داد: ریاست دادگاه در ابتدای جلسه اعلام کرد شاکی این پرونده یعنی وزارت آموزش و پرورش بصورت کتبی از شکایت خود انصراف داده است.

سخنگوی هیات منصفه مطبوعات افزود: پرونده روزنامه شرق با دو اتهام افترا و نشر مطالب خلاف واقع به قصد اضرار به غیر تشکیل شد که این روزنامه در هر دو مورد با اکثریت آرا مجرم شناخته شد.

وی گفت: در ضمن هیات منصفه دادگاه مطبوعات با اکثر آرا متهم را مستحق تخفیف ندانست.