اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مجازات سنگین عاملان اسیدپاشی و قتل راننده سرویس به علت آزار و اذیت زن جوان



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

تایید مجازات سنگین عاملان اسیدپاشی و قتل راننده سرویس

حکم مجازات زوج جوان که پس از اسید پاشی بر روی راننده سرویس دخترشان، او را به قتل رسانده بودند در دیوان عالی کشور تایید شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در جلسه محاکمه متهمان که چهارم اردیبهشت امسال در شعبه 113 دادگاه کیفری استان تهران برگزار شد، روشن نماینده دادستان با تشریح کیفرخواست گفت: در این پرونده مرتضی متهم به معاونت در اسید پاشی و مشارکت در قتل مرد 60 ساله ای به نام قلی است. همچنین همسرش به نام خدیجه در اسید پاشی مشارکت و در قتل معاونت داشته است. این زوج در تاریخ 14 اسفندماه سال 87 راننده سرویس دخترشان را به داخل خانه خود در ورامین کشانده و پس از پاشیدن بر رویش وی را خفه کردند. با توجه به اعترافات متهمان و بازسازی صحنه جرم و همچنین گزارش پزشکی قانونی برای 2 متهم پرونده تقاضای مجازات قانونی را دارم.

متهم به قتل نیز پس از حضور در جایگاه با قبول اتهاماتش گفت: یک دختر 15 ساله دارم که به بیماری قلبی دچار است. به همین خاطر برای او یک راننده استخدام کردیم تا وی را به مدرسه برساند. راننده به نام قلی در همسایگی ما زندگی می کرد مدتی بود رفتار همسرم تغییر پیدا کرده بود وقتی این موضوع را جویا شدم او گفت قلی چند بار با تهدید وارد خانه مان شده و در حضور دخترمان وی را مورد آزار و اذیت قرار داده است.

با شنیدن این موضوع عصبانی شده و از همسرم خواستم به بهانه ای مقتول را به خانه دعوت کنم. وقتی قلی وارد حیاط شد همسرم بر روی او اسید پاشید من هم با میله یک ضربه محکم به سرش زده و سپس خفه اش کردم. سپس جسد را در میان یک کیسه مشکی رنگ قرارداده و در منطقه استخر تهران رها کردم.

در ادامه رئیس دادگاه از خدیجه خواست به دفاع از خود بپردازد که او اظهار داشت: اتهام اسید پاشی را قبول دارم اما در قتل هیچ نقشی نداشتم. ابتدا به خاطر ترس از آبرو موضوع آزار و اذیتهای قلی را به همسرم نگفتم. مقتول به بهانه دیدن دخترم به خانه ما می آمد و با تهدید مرا مورد آزار و اذیت قرار می داد. اما وقتی دیدم او دست بردار نیست ماجرا را برای مرتضی تعریف کردم و مجبور به قتل راننده سرویس دخترمان شدیم. روز حادثه همسرم خواست به قلی زنگ بزنم و او را به خانه مان دعوت کنم. وقتی قلی وارد خانه شد بر روی او اسید پاشیدم بعد هم همسرم او را کشت.

قضات دادگاه سپس برای بررسی ادعاهای متهمان جلسه محاکمه را غیر علنی کرده و با دریافت آخرین دفاعیات متهمان برای صدور حکم وارد شور شدند.

رئیس دادگاه و چهار قاضی مستشار پس از شور مرتضی را به اتهام قتل عمد به قصاص محکوم کردند. متهم همچنین به خاطر معاونت در اسید پاشی به 2 سال زندان محکوم شد.

خدیجه هم به اتهام اسیدپاشی دو سال زندان و به اتهام معاونت در قتل به سه سال حبس محکوم شد.

با اعتراض متهمان پرونده به شعبه 11 دیوان عالی کشور فرستاده شد که قضات دیوان عالی کشور حکم مجزات متهمان را تایید کردند./مهر

 


ویدیو مرتبط :
بازیکن سرشناس اخراج شد!/علت: آزار و اذیت جنسی خدمتکار

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

متجاوزان به دار مجازات آویخته شدند/ آزار و اذیت زن جوان در مسیر روستا




 اخبار حوادث  -  متجاوزان به دار مجازات آویخته شدند/ آزار و اذیت زن جوان در مسیر روستا

3 متجاوز به عنف که دست به اعمال وقیحانه زده بودند صبح امروز به دار مجازات آویخته شدند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، صبح امروز حدود ساعت 9، سه متجاوز به عنف پس از گذراندن مراحل قضایی و تایید حکم اعدامشان از سوی دیوان عالی کشور در ملاء عام به دار مجازات آویخته شدند.

این افراد با هویت "مهدی ـ و"، "احسان ـ ک" و "محمود ـ و" در سال‌های گذشته و در مسیر یکی از روستاهای اطراف طرقبه با زور و تهدید به زن جوانی تجاوز کرده و وی را مورد آزار و اذیت قرار داده بودند.

براساس این گزارش، در پرونده متهمان آمده است: "مهدی ـ و" و "احسان ـ ک" به جرم زنا به عنف به اعدام در ملأعام و "محمود ـ و" به جرم تهدید و زنای عنف به ۱۰۰ ضربه شلاق و اعدام در ملأعام محکوم شدند.

گفتنی است، محل اجرای حکم این 3 مرد شیطان صفت که مرتکب به 4 مورد تجاوز به عنف شده بودند در شهر طرقبه مشهد بوده است.

 اخبار حوادث  - باشگاه خبرنگاران