اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مجازات سنگین برای آنها که گریه نکردند!


بر اساس گزارش رسانه‌ها دولت كره شمالی افرادی را كه در مراسم تدفین و عزاداری رهبر سابق كره شمالی، شركت نكرده و یا سوگواری نكرده‌اند، مجازات می‌كند

بر اساس گزارش رسانه‌ها دولت كره شمالی افرادی را كه در مراسم تدفین و عزاداری رهبر سابق كره شمالی، شركت نكرده و یا سوگواری نكرده‌اند، مجازات می‌كند.

 رژیم كره شمالی به شناسایی، دستگیری و مجازات افرادی كه در مراسم فوت كیم‌ جونگ ایل، رهبر سابق این كشور سوگواری نكرده‌اند، مبادرت ورزیده و جریمه‌ای برابر با شش‌ماه كار اجباری تعیین كرده است.

روزنامه‌ای اینترنتی به نام "Daily NK" در سایت اینترنتی خود به اسامی افرادی اشاره كرده كه به عنوان جاسوس مسئول شناسایی افراد مذكور بوده‌اند.

در این سایت اینترنتی همچنین آمده است افرادی كه عمدا در مراسم تدفین و سوگواری كیم جونگ ایل شركت نكرده‌اند این تصور را به وجود آوردند كه مرگ وی از اهمیت زیادی برخوردار نیست و از این رو مجبور به شش ماه كار اجباری هستند.

این سایت اینترنتی می‌افزاید، علاوه بر این افرادی كه از شیوه انتقال قدرت در كره شمالی انتقاد كرده‌اند با مجازات مشابهی روبه رو هستند.

علاوه براین در بعضی از موارد ممكن است كه كل خانواده افراد تحت تعقیب به اردوگاه‌های مزبور منتقل شوند.

بعد از مرگ كیم جونگ ایل، جوان‌ترین پسر وی "كیم جونگ اون" به عنوان رهبر جدید كره شمالی انتخاب شد.

"كیم جونگ ایل" ۱۷ دسامبر و بعد از یك سكته قلبی در سن ۶۹ سالگی درگذشت.



منبع: ایسنا



ویدیو مرتبط :
چرا امیرالمومنین بعد از جنگ جمل عایشه را مجازات نکردند؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مجازات سنگین برای عامل جنایت شبانه



مجازات سنگین برای عامل جنایت شبانه

پسر جوان که در جریان یک درگیری شبانه مرتکب قتل شده بود، پس از محاکمه به قصاص محکوم شد.

در این پرونده نصرالله 24 ساله متهم به قتل عمدی محمد در تاریخ 20 شهریور سال 90 با ضربه های چاقو می باشد. همچنین حسین - پدر مقتول- و علیرضا نیز در این پرونده به شرکت در نزاع دسته جمعی و جرح عمدی متهم می باشند.

در جلسه دادگاه که روز شنبه در شعبه 71 دادگاه کیفری استان تهران برگزار شد، پدر مقتول با حضور در جایگاه گفت: من یکی از مالکان عمده منطقه ورامین هستم. در روستایی که اغلب املاک من در آن وجود دارد هیچ جرمی تا دو سال پیش رخ نداده بود اما نصرالله و دوستانش باعث وقوع جرائمی مانند سرقت و فساد در منطقه شده بودند. چند روز قبل از این جنایت من با نصرالله صحبت کرده و از او خواستم اجازه ندهد دوستانش امنیت روستا را از بین ببرند. شب حادثه نیز او و دوستانش با یک خودرو پژو پرشیا ما را تعقیب کرده و در ورامین به طرفمان حمله کردند. بعد هم پسرم را با ضربه چاقو کشتند. من برای عامل قتل پسرم تقاضای قصاص دارم.

در ادامه نصرالله نیز با رد اتهام قتل عمدی گفت: شب حادثه محمد و پدرش به طرف ما حمله ور شدند و با ضربه های قمه و چاقو مرا به شدت مجروح کردند. خون جلوی چشمانم را گرفته بود و برای دفاع از خود کاردی که همراه داشتم را در هوا تکان می دادم نمی دانم چاقو چه زمانی به مقتول اصابت کرد و باعث مرگ او شد.

قاضی نورالله عزیزمحمدی رئیس شعبه 71 دادگاه کیفری استان تهران و 4 قاضی مستشار پس از آخرین دفاعیات متهمان و وکلای آنها ختم رسیدگی به این پرونده را اعلام کردند.

قضات دادگاه پس از شور، نصرالله را به قصاص و 18 ماه حبس محکوم کردند. دو متهم دیگر پرونده نیز به 18 ماه زندان محکوم شدند./مهر