اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مجازات حبس برای زنی که چهار بار زیر مترو رفت



مجازات حبس برای زنی که چهار بار زیر مترو رفت

مسافری به نام (ف.م) که با تظاهر به خودکشی در ایستگاه‌های مترو باعث ایجاد وقفه در حرکت قطار‌ها شده بود؛ به 3 ماه حبس و 10 میلیون ریال جزای نقدی در حق شرکت بهره‌برداری تهران محکوم شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه، اسفند ماه سال 90 گزارشی با موضوع خودکشی به امور حقوقی شرکت بهره برداری مترو تهران واصل شد که نشان می‌داد مرتکب، خانمی 20ساله است که خوشبختانه به طور سالم توسط عوامل شرکت بهره‌برداری مترو از زیر قطار خارج شده است، اما اقدام این فرد منتهی به توقف‌های طولانی مدت و وقفه در خدمت‌رسانی شرکت به مسافران شده و بعضا برخی جوسازی‌های رسانه‌ای برای تضعیف خدمت‌رسانی این شرکت دامن می‌زد.

پیرو این گزارش و با بررسی‌های فنی مشخص شد خانم ف .م برای چهارمین بار متوالی است که این اقدام را در ایستگاه‌های دروازه دولت، شهرری، ملت و خیام در فاصله‌‌های زمانی مختلف و با اسامی و مشخصات جعلی مرتکب شده و هر بار نیز موجب ایجاد وقفه در خدمت‌رسانی به مسافران شده است.

موضوع جهت دفاع از حقوق مسافران مترو و جلوگیری از اقدام مجدد این خانم در دستور کار کارشناسان حقوقی شرکت قرار گرفت و با جمع‌آوری گزارش‌های مربوطه در ایستگاه‌های مختلف و تصاویر دوربین‌های مدار بسته ایستگاه مشخص شد که اقدام وی عمدی است./فارس

 


ویدیو مرتبط :
قمار مجازات حبس دارد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

۲۲ سال حبس و تبعید، مجازات قاتل سارا كوچولو



 ۲۲ سال حبس و تبعید، مجازات قاتل سارا كوچولو

 

  مرد میانسالی كه دختر ۱۱ ساله اش به نام سارا را آتش زده و به قتل رسانده بود، با حكم دادگاه كیفری استان تهران، به ۲۲ سال حبس و تبعید محكوم شد.

به گزارش فارس، ساعت ۱۹ شب ۲۱ آبان سال ۸۷ ، مأموران كلانتری ۱۰۸ نواب از طریق مركز فوریت های پلیسی ۱۱۰ تهران از وقوع یك آتش سوزی عمدی باخبر شدند.

ماموران با حضور در محل حادثه واقع در حوالی خیابان میمنت متوجه شدند یك خانه دو طبقه به آتش كشیده شده كه همسایه ها مدعی هستند یك دختر ۱۱ ساله درون آتش گرفتار شده است.

با خاموش شدن آتش ماموران به داخل خانه رفته و با جسد دختر بچه ۱۱ ساله روبه رو شدند.

همسایه ها مدعی شدند خانه توسط پدر این دختر بچه به نام رضا ۴۵ ساله كه كارمند بانك است به آتش كشیده شده و این فرد پس از ایجاد حریق از منزل بیرون آمده است.

رضا دستگیر و مدعی شد ۴ سال قبل از همسرش جدا شده و همیشه بر سر چگونگی تربیت و نگهداری دخترش با وی درگیری داشته است. وی مدعی شد عصر روز حادثه به خانه پدر زن سابقم رفتم و سارا را برای یك شب به خانه آوردم سپس با مقداری نفت كه در طبقه بالای خانه داشتیم تمام خانه را آغشته به نفت كردم. پس از آن كه بخشی از نفت را نیز به روی سارا ریختم، او را به آتش كشیدم و خود از درون خانه متواری شدم.

بعد از این كه هیات ۹ نفره پزشكی جنون رضا را تأیید نكردند، قرار مجرمیت وی به اتهام ارتكاب قتل عمدی، تخریب عمدی و ضرب و جرح همسر سابقش از سوی بازپرس شعبه ۷ دادسرای جنایی تهران صادر و پرونده برای رسیدگی به شعبه ۷۱ دادگاه كیفری استان تهران ارسال شد. صبح دیروز جلسه رسیدگی به این پرونده در شعبه ۷۱ دادگاه كیفری به ریاست قاضی نورالله عزیزمحمدی برگزار شد. سیدرضایی، نماینده دادستان با اشاره به مدارك موجود در پرونده، بزه انتسابی به متهم را محرز دانست و خواستار مجازات وی شد.a

در ادامه جلسه محاكمه، متهم به قتل در جایگاه ایستاد و در بیان انگیزه خود از ارتكاب قتل گفت: قصدم از بین بردن سارا نبود و فقط می خواستم او را نجات بدهم. در توهم شیشه بودم و فكر می كردم عده ای از من فیلمبرداری می كنند.

بعد از اظهارات متهم، قاضی عزیزمحمدی ختم جلسه را اعلام و بعد از مشورت با مستشاران دادگاه، متهم را به خاطر ارتكاب قتل به ۱۰ سال حبس و ۱۰ سال تبعید و به علت آتش زدن خانه، به ۲ سال حبس محكوم كرد.... /خبرگزارى فارس