اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مجازات جدید برای متخلفان بانکی



اخبار ,اخبار اقتصادی ,متخلفان بانکی

 

اخبار اقتصادی - مجازات جدید برای متخلفان بانکی

بر اساس مصوبه روزهای اخیر هیأت دولت، مجازات روزانه برخی از تخلفات بانکی از 200 میلیون ریال به 427 میلیون و 300 هزار ریال افزایش یافته است.

در حالی که بر اساس قانون برنامه پنجم توسعه، تخلف از مقررات قانون پولی و بانکی و آئین‌نامه‌های آن و نیز دستورات بانک مرکزی که به موجب این قانون صادر می‌شود موجب مجازات‌هایی چون پرداخت مبلغی روزانه تا حداکثر 200 میلیون ریال برای ایام تخلف خواهد بود، بر اساس مصوبه روزهای اخیر هیأت دولت که توسط معاون اول رئیس‌جمهور به رئیس کل بانک مرکزی ابلاغ شده، از این پس این مجازات از 200 میلیون ریال به 427 میلیون و 300 هزار ریال افزایش می‌یابد.
اخبار اقتصادی - خراسان

 


ویدیو مرتبط :
حضور در بازار بین بانکی برای کاهش نرخ سود بانکی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بهمنی: 2 مدیر متخلف بانکی برکنار شدند/ معرفی متخلفان جدیدارزی به مراجع امنی



گفتگوی ویژه مهر با بهمنی/2 مدیر متخلف بانکی برکنار شدند/ معرفی متخلفان جدیدارزی به مراجع امنی

تیرئیس کل بانک مرکزی از معرفی افرادی که در بازار در برابر ارز زیر 3 هزار تومان مقاومت می‌کنند، به مراجع امنیتی خبر داد و گفت: دو مدیر متخلفی بانکی به‌دلیل عدم رعایت ابلاغیه ارائه یک ضامن برای تسهیلات زیر 10 میلیون تومان از کار برکنار و به دادگاه معرفی شدند.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

محمود بهمنی در گفتگو با مهر در پاسخ به این پرسش که آیا کاهش قیمت ارز در کشور تداوم خواهد داشت؟ گفت: متاسفانه بعضی از افراد در بازار همواره در این باره مقاومت می کنند تا دلار به زیر قیمت 3 هزار تومان نباید که بانک مرکزی در این باره نیز تدابیری اندیشیده است که به زودی اعمال خواهد شد.

وی افزود: اقدامات افرادی را که به طور صوری در پایین آمدن قیمت ارز مقاومت می‌کنند، رصد کرده و یقیناً آنان را به مراجع امنیتی معرفی خواهیم کرد.

میزان ارز خانگی

رئیس کل بانک مرکزی با تاکید بر اینکه در حال حاضر 12 تا 18 میلیارد دلار ارز خانگی در کشور وجود دارد، خاطر نشان کرد: اگر اشخاص ارز خانگی خود را به سپرده ارزی بسپارند، به طور قطع، علاوه بر کاهش قیمت ارز، خطراتی مانند سرقت دلارها کاهش پیدا خواهد کرد.

بهمنی اظهارداشت: سپرده‌گذاران ارزی در هنگام برداشت سپرده علاوه براصل آورده، قادر خواهند بود تا سود ارزی آن را نیز دریافت کنند. رئیس کل بانک مرکزی در خصوص حواله های صادراتی ین حساب‌ها نیز تاکید کرد: هرگاه صاحب حساب ارزی، حواله ای را به هرکجا بخواهد، انجام دهد، آن حواله از طریق بانک میسر خواهد بود.اجازه تاسیس موسسات با نام "ائمه اطهار" نمی‌دهیم/ قدیمی‌ها هم نام ائمه را تغییر دهند وی درباره تغییر نام موسسات مالی و اعتباری که به نام "ائمه اطهار" هستند، گفت: این موضوع نیز از مصوبات بانک مرکزی است و طبق دستور بانک مرکزی، به هیچ موسسه ای اجازه تاسیس با نام "ائمه اطهار" را نخواهیم داد و نیز طبق این مصوبه، تمامی موسساتی که با نام ائمه فعالیت می کنند، موظف به تغییر نام موسسه و بانک خود بوده و باید اسامی را از سر در شعب نیز تغییر دهند. رئیس کل بانک مرکزی، دلیل این تغییر نام را تخلفات بعضی از موسسات با نام "ائمه اطهار" بیان کرد و افزود:  یکی از این موسسات به علت تخلف و استفاده از نام ائمه اطهار به دادگاه معرفی شده است، ضمن اینکه این موسسات باید بدانند که هیچ کار اداری و سازمان به بانک مرکزی انجام نمی شود؛ جز اینکه نام ائمه را تغییر دهند.

دو مدیر متخلفی بانکی برکنار و به دادگاه معرفی شدندبهمنی در ادامه با بیان اینکه طبق مصوبه بانک مرکزی هیچ بانکی حق درخواست دو ضامن برای وام تا سقف 10 میلیون تومان را ندارد، گفت: با وجود این مصوبه، دو شعبه از یک بانک، این موضوع را رعایت نکردند، روسای این دو شعبه برکنار و به دادگاه تخلفات اداری معرفی شده اند. به گفته بهمنی، یک ضامن برای وام زیر 10 میلیون تومان کفایت می کند. وی همچنین تاکید کرد: لزومی ندارد که حتماً این ضامن هم کارمند باشد. ضامن می تواند بازاری، پزشک و یا افراد معتبر و صاحب اعتبار در جامعه باشند./مهر