اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

متن سخنرانی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تهران در حضور رئیس‌جمهور: از انتصاب توفیقی قشر افراطی سابق خوشحال شده‌اند!



حضور حسن روحانی در دانشگاه تهران ,سخنرانی روحانی در دانشگاه تهران

متن کامل سخنرانی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تهران در حضور رئیس‌جمهور

در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید و اولین حضور حسن روحانی به در دانشگاه تهران عنوان رییس‌جمهور، مسئول بسیج دانشجویی این دانشگاه دیدگاه‌های خود را درباره موضوعات مختلف دانشگاه و کل کشور مطرح کرد.

متن کامل این سخنان بدین شرح است:

«بسم الله الرحمن الرحیم
اِنَ الَذینَ قالوُا ربَنا اللهُ ثُمَ اسْتَقَامُوا تَتَنَزَلُ عَلَیْهِم الْمَلَائِکَهُ الَا تَخَافُوا وَ لَا تَحْزَنُوا وَ اَبْشِروا بِالجَنَةِ الَتِی کُنتُم تُوعَدُونَ

جناب آقای دکتر روحانی
ریاست محترم جمهور
سلام علیکم

اولین حضور جناب عالی را به عنوان ریاست جمهوری اسلامی ایران در دانشگاه تهران خیر مقدم عرض می‌کنیم.

ما دانشجویان بسیجی دانشگاه تهران، رئیس جمهور منتخب کشورمان را تربیت یافته مکتب حضرت امام و فرزند ملت ایران که در بستر انقلاب اسلامی و همگام با فراز و فرودهای آن و در کشاکش روزهای سخت نقش موثر یافته، می‌دانیم.

شما در مکانیزم انتخاباتی جمهوری اسلامی ایران به خادمی ملت بزرگ نایل گشتید و از شورای نگهبانی اجازه حضور در فضای انتخاباتی را گرفتید که در سال ۸۸، انتخابات ریاست جمهوری را سالم اعلام کرد و عده‌ای بنا بر ادعاهای واهی و دروغین همچون پسر آذربایجان و داماد لرستان بودن، آن را مخدوش و کشور را دچار هشت ماه بحران نمودند.

ولی نظام مقدس اسلامی در طول ۳۵ سال از عمر خود ثابت کرده که اهل خیانت به ملت شریف و ولی نعمتان خود نمی‌باشد و پرواضح است که انتخابات ۲۴ خرداد ۹۲ گواهی بر این ادعا است که در نظام اسلامی حتی ۲۵۰ هزار رای سرنوشت‌ساز نیز صیانت می‌شود.

جناب آقای رئیس جمهور
به لطف خدا و حضور گسترده مردم حماسه سیاسی رقم خورد و حال بار اصلی حماسه اقتصادی بر دوش حضرت عالی و دولت تدبیر و امید می‌باشد که منتخب ملت است.

 

صادقانه و صریح می‌گوییم که در دولت حضرت عالی این خطر را احساس می‌نماییم که برای ظهور حماسه اقتصادی تنها به راهکارهای دیپلماتیک و روابط خارجی بسنده خواهد شد و این خطر وجود دارد که از رشد درون‌زا و استفاده از ظرفیت‌های داخلی باز بمانیم. کشور ما پر است از فرصت‌ها و استعدادهایی که می‌تواند تحول‌های عظیمی در عرصه‌های مختلف کشور از جمله اقتصاد به وجود آورد.

 

پیشرفت کشور از لحاظ علمی و تکنولوژیکی تنها و تنها به وسیله ارتباط و اعتماد به جوانان و اندیشمندان داخلی حاصل می‌شود و نه ارتباط با غربی‌ها.

متاسفانه اتفاقات رخ داده در اواخر سفر نیویورک این ظن را نسبت به دولت حضرت عالی تقویت نمود که راهبرد خروج از این وضعیت اقتصادی را صرفا به خارج از مرزهای کشور می‌دانید و جا دارد بار دیگر ما دانشجویان تاکید نماییم، تنها راه تعالی و رشد کشور ایران از طریق تکیه و باور به توان داخلی حاصل می‌شود.

آنچنان که می‌دانید، دشمنان قسم خورده انقلاب که در طول عمر نظام اسلامی از هیچ تلاشی برای از بین بردن آن فروگذار نبودند.

از ترورهای اول انقلاب گرفته همچون ترور شهیدان رجایی، باهنر، بهشتی، مطهری و هشت سال جنگ تحمیلی که صدها هزار شهید را بر جای گذاشت و حمله به هواپیمای مسافربری تا غائله ۱۸ تیر ۷۸ که حضرت عالی در ۲۳ تیر ماه همان سال ماهیت فتنه‌گران را افشا و آنها را چند صد نفر از اوباش تعبیر نمودید و فتنه سال ۸۸، و همان دشمنان قسم خورده، این روزها هم ادعاهای دروغین بسیار علیه جنابعالی و هیئت همراه مبنی بر پیشقدم شدن جنابتان برای تماس تلفنی با رئیس جمهور آمریکا مطرح می‌کنند و وقیحانه‌تر اینکه این اقدام را ناشی از تاثیر تحریم‌های ظالمانه خود بر ملت ایران می‌دانند.

آقای رئیس جمهور مگر نه اینکه دستاوردهای امروز هسته‌ای کشور ثمره ایستادگی ملت و مجاهدت دانشمندان و خون شهدای هسته‌ای می‌باشد؟

مگر نه اینکه دستانی که امروز از سوی آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها به سوی ما دراز می‌شود به خون این شهیدان آلوده است؟

ما نسل سوم انقلاب اسلامی با نگاه به گذشته پرافتخار این ملت و با یادگیری از مکتب حضرت روح‌الله تنها رمز موفقیت این ملت را در تداوم همین ایستادگی می‌دانیم و از شما به عنوان بالاترین مقام اجرایی کشور مطالبه ایستادگی در مقابل مستکبرین و جلوگیری از پایمال گشتن حقوق مستضعفین عالم و خون شهیدان علمی را داریم.

جناب آقای دکتر
دانشگاه‌ها زیر مجموعه‌ای از وزارت علوم هستند. وزارت علوم جمهوری اسلامی ایران. تاکید می‌کنیم جمهوری اسلامی ایران. دلیل تاکید آن است که هر کس که می‌خواهد در جمهوری اسلامی مسئولیت بگیرد در درجه اول باید به قانون اساسی پایبند باشد. سرپرستی که شما برای وزارت علوم منصوب کرده‌اید نه شورای نگهبان را (که در قانون اساسی حق تایید یا نفی انتخابات با اوست) قبول دارد و نه اصل قانون اساسی را.

ایشان بعد از انتخابات سال ۸۸ رئیس جمهور ایران را شخص دیگری می‌دانست نه شخصی که منتخب مردم بود و این نظر خود را در همین مسجد دانشگاه تهران علناً بیان نموده است.

لازم می‌دانیم یادآور شویم مدیریت آقای توفیقی بر وزارت علوم در دوران اصلاحات چنان سرانجامی داشت که در سایه مدیریت ایشان و هم‌فکرانشان، موجی از افراط و تفریط بر فضای دانشگاه‌ها حاکم شد تا آنجا که رئیس جمهور وقت توسط هواداران دیروزش مورد اهانت واقع گشت و همین دانشجویان بسیجی دانشگاه تهران بودند که از رئیس جمهور قانونی مملکت دفاع کردند.

و جالب اینجاست که از این انتصاب شما همان قشر افراطی سابق خوشحال شده‌اند.

آقای روحانی
ما دوست نداریم که این اتفاق برای شما هم تکرار شود، هر چند آماده دفاع از شما به عنوان رئیس جمهور قانونی کشور مقابل افراطیون مانند سال ۸۳ هستیم.

آقای رئیس جمهور
شما در شعارهای انتخاباتی خرداد ماه سال ۹۲ بارها و بارها در مورد فضای گفت‌وگو و تبادل‌نظر سخن گفته‌اید اما متاسفانه آنچه اکنون از سوی برخی از دولتمردان و رسانه‌های دولتی در حال رخ دادن است خلاف شعارهای انتخاباتی شما می‌باشد چرا که کوچکترین نقدها به دولت جنابعالی را، افراطی‌گری تلقی نموده و در همین فضا است که برخی از رهبران فتنه سال ۸۸ منتقدین و علاقه‌مندان انقلاب اسلامی را تلویحاً‌ جریان تروریستی می‌دانند.

در پایان به نمایندگی از دانشجویان بسیجی دانشگاه تهران، هدیه‌ای را که یادآور خاطره ۲۹۰ شهید مظلوم پرواز بی‌بازگشت هواپیمای ایرباس جمهوری اسلامی ایران می‌باشد را تقدیم می‌نماییم.» /ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
سخنرانی کامل رئیس جمهور در دانشگاه تهران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رئیس جمهور به خاطر فرهاد رهبر دانشگاه تهران را منحل می کند؟



فرهاد رهبر,دانشگاه تهران,اختلاف در دولت احمدی نژاد

رئیس جمهور به خاطر فرهاد رهبر دانشگاه تهران را منحل می کند؟

حضور رئیس دانشگاه تهرانی که رئیس جمهور دستور عزل وی را داده در تلویزیون مشخص کرد، که وزیر علوم تا کنون علیرغم دستور رئیس جمهور؛ فرهاد رهبر را برکنار نکرده است و گویی در درون دولت در این باره اختلاف نظر هایی وجود دارد. اختلاف نظر هایی که شاید ریشه ای قدیمی تر داشته باشد. اما آیا مانند تجربه سابق، رئیس جمهور به خاطر فرهاد رهبر دانشگاه تهران را منحل خواهد کرد؟

فرهاد رهبر را زمانی که ریاست سازمان مدیریت و برنامه ریزی را بر عهده داشت، همه با آن نامه معروفش به احمدی نژاد می شناسند، نامه ای که خود فرهاد رهبر در آن گفته بود با ارسال آن قصد مکدر کردن رئیس جمهور را ندارد. وی حتی  برای اینکه اقتدار رییس جمهور را حفظ کند، نوشته بود علی رغم مخالفت هایش با تصمیم رئیس جمهور درباره سازمان مدیریت، پیشنهادی دارد که حضورا عرض خواهد کرد. پیشنهادی که مشخص نشد بالاخره عرض شد یا نشد. 

نامه فرهاد رهبر به رئیس جمهور و مخالفت وی با تصمیمات اقتصادی رئیس جمهوری، به مهر ماه سا 85 بر می گردد، نامه ای که  کمتر از یک ماه پس از نگارش آن، فرهاد رهبر برکنار شد.

در آن نامه، رهبر، اقداماتی نظیر واگذاری مسوولیت هیات عالی گزینش به معاون اجرایی، انتقال شورای عالی اشتغال به وزارت ، واگذاری مسوولیت هماهنگی اجرای تبصره 13 قانون بودجه سال 1385 به مجموعه‌ای دیگر و ایجاد تشكیلات موازی در این راستا، ایجاد واحدی موازی با معاونت فنی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی كشور ، را نمونه‌هایی از تصمیم‌گیری‌های رئیس جمهور در راستای انحلال تدریجی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی كشور دانسته بود. 

به هر حال رئیس جمهور، انتقادات فرهاد رهبر را تحمل نکرد و او را بر کنار کرد، در جلسه تودیع وی، رئیس جمهور ضمن تمجید از فرهاد رهبر گفت که درهای دولت به روی وی باز است و او در جای دیگری خدمت خواهد کرد. این جای دیگر هم جایی نبود جز دانشگاه تهران. دانشگاه مادر در ایران. جایی که فرهاد رهبر در آن کسوت استادی  داشت. 

دوران پنج سال و چند ماهی که فرهاد رهبر ریاست دانشگاه تهران را بر عهده داشت ، علیرغم انتقادات فراوانی که به کار او وارد بود، هیچگاه بین او و رئیس جمهور اختلافاتی که علنی شود به وجود نیامد، اما به ناگاه  در آخرین روزای سال نود ویک، رئیس جمهور خواستار عزل فرهاد رهبر و رئیس دانشگاه تربیت مدرس به دلیل امنیتی کردن جو دانشگاه ها شد. گویی پس از پنج سال ریاست فرهاد رهبر بر دانشگاه تهران، ندایی از غیب از رئیس جمهور خواسته بود که فرهاد رهبر را برکنار کند.

دلیل عزل فرهاد رهبر از دانشگاه تهران، را قریب به اتفاق تحلیل گران موضوعی تبلیغاتی ارزیابی کردند، تا جایی که صادق زیبا کلام از اساتید دانشگاه تهران در نامه ای به احمدی نژاد نوشت که اگر بنا است به این دلیل فرهاد رهبر برکنار شود، شریعتی رئیس دانشگاه علامه که ید طولایی در بازنشسته کردن اساتید دارد، تقدم بیشتری دارد. 

با وجود این تحولات، در روزهای گذشته، فرهاد رهبر به تلویزیون رفت، نه به عنوان کارشناس یا رئیس سابق دانشگاه تهران، بلکه به عنوان رئیس دانشگاه تهران و در مورد دستور رئیس جمهور برای برکناری اش گفت که زیاد به این خبرها توجه نکنید . مجری برنامه خطاب به وی ادامه داد که به خیلی از این خبرها توجه نکردیم ، اما انجام شد و حتی سازمان مدیریت هم منحل شد؛ که فرهاد رهبر گفت یعنی قصد دارید دانشگاه تهران را هم منحل کنید؟ 

اما به  هر حال حضور رئیس دانشگاه تهرانی که رئیس جمهور دستور عزل وی را داده در تلویزیون مشخص کرد، که وزیر علوم تا کنون علیرغم دستور رئیس جمهور؛ فرهاد رهبر را برکنار نکرده است و گویی در درون دولت در این باره اختلاف نظر هایی وجود دارد. اختلاف نظر هایی که شاید ریشه ای قدیمی تر داشته باشد، چرا که اگر وزیر علوم بنا بود به دستور رئیس جمهور در برکناری فرهاد رهبر توجه می کرد، احمدی نژاد مستقیما دستور بر کناری وی را صادر نمی کرد.

به نظر می رسد وزیر علوم تا کنون مقاومت کرده است. مقاومت فرهاد رهبر هم که زبانزد خاص و عام است. وی در سازمان مدیریت هم علی رغم اختلاف با رئیس جمهور آنقدر ماند تا سازمان مدیریت به نوعی منحل شد، حال مشخص نیست که مقاومت وی در دانشگاه تهران هم به قیمت انحلال این دانشگاه تمام خواهد شد یا نه. به هر حال وی پیشتر گفته است، خدمت را توفیق می داند و خود به دست خویش باعث سلب توفیق خود نخواهد شد!/تابناک