اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

متقاضیان دوره بدون آزمون ارشد هم می توانند در کنکور شرکت کنند



اخبار,اخبار دانشگاه ,آزمون کارشناسی ارشد

طبق اعلام مرکز سنجش و آموزش دانشگاه آزاد اسلامی، متقاضیان دوره بدون آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد می توانند در کنکور شرکت کنند.

به گزارش خبرآنلاین، یکی از کاربران خبرآنلاین در آستانه کنکور ارشد دانشگاه آزاد این سوال را داشت که آیا متقاضیان دوره بدون آزمون کارشناسی ارشد هم می توانند در کنکور شرکت کنند یا نه.

او سوال خود را این طور مطرح کرده بود: «من با معدل 19.05 از دانشگاه آزاد درحال فارغ التحصیلی هستم. با توجه به معدلم در دوره بدون آزمون کارشناسی ارشد ثبت نام کردم و کارت آن را گرفتم. می خواستم بدانم کسانی که با استفاده از شرط معدل می خواهند در دانشگاه آزاد پذیرفته شوند می توانند در آزمون ارشد هم شرکت کنند؟»

مرکز سنجش و آموزش دانشگاه آزاد اسلامی پاسخ این سوال را این طور می دهد: متقاضیان دوره بدون آزمون کارشناسی ارشد به دلیل این که اطمینان ندارند که با استفاده از شرط معدل می توانند پذیرفته شوند یا خیر، می توانند در کنکور ارشد ثبت نام کنند.

کسانی هم که در دوره بدون آزمون ارشد ثبت نام کرده اند، بعد از فارغ التحصیلی می توانند مدارک خود را ارائه دهند که این مرکز طبق استعلام، آن ها را واجد شرایط تشخیص می دهد.

اخبار دانشگاه - خبرآنلاین

 


ویدیو مرتبط :
دوره تست های کنکور کارشناسی ارشد عمران آمادگی آزمون

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شرکت در آزمون کارشناسی ارشد در نزدیکترین محل زندگی داوطلبان



آزمون کارشناسی ارشد91,زمان آزمون کارشناسی ارشد,محل آزمون کارشناسی ارشد,اخبار دانشگاه, ,

 

شرکت در آزمون کارشناسی ارشد در نزدیکترین محل زندگی داوطلبان

پرتال دانشگاهی به نقل از خبرگزاری فارس: رئیس مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی گفت: از سال آینده داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه بدون توجه به رشته - شهر انتخابی خود می‌توانند در نزدیکترین حوزه به محل زندگی خود در آزمون شرکت کنند.

عبدالله سجادی جاغرق در حاشیه بازدید فرهاد دانشجو رئیس دانشگاه آزاد از مرکز آزمون این دانشگاه گفت: به دلیل مشکلات و مخاطراتی که در حین سفر داوطلبان به حوزه‌های برگزاری آزمون رخ می‌داد با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، تدابیری اتخاذ شد که داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد همانند داوطلبان آزمون سراسری بتوانند در حوزه‌های محل زندگی خود امتحان دهند.

وی خاطرنشان کرد: سالانه بیش از دو میلیون برگه با تلاش کارکنان این مرکز که در مقایسه با سایر مراکز مشابه تعداد کمتر اما با بهره وری بالا هستند تصحیح می‌شود.

سجادی جاغرق، آمار برگزاری آزمون‌های سالیانه دانشگاه آزاد را بیش از 40 نوبت ذکر کرد و گفت: در سه ماهه آخر سال گذشته دو میلیارد تومان صرفه جویی مالی در قسمت‌های مختلف از جمله توزیع کارت و دفترچه راهنمای آزمون داشتیم و تمامی مراحل برگزاری آزمون با نظم و امنیت و در نهایت دقت و صحت صورت گرفته است.

وی به برگزاری آزمون‌های استاندارد IELTS توسط این مرکز اشاره کرد و افزود: تمام مراحل برگزاری آزمون شامل امتحان، تصحیح، مراقبت و صدور کارنامه توسط استادان و فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی صورت می‌گیرد.

رئیس مرکز آزمون دانشگاه آزاد تصریح کرد که به دنبال موفقیت‌های مرکز آزمون‌های استاندارد IELTS دانشگاه آزاد اسلامی و استقبال داوطلبان کشورهای خارجی برای شرکت در این آزمون مراکزی در نقاط مرزی کشور نظیر کرمانشاه، مشهد و تبریز راه اندازی شده است.