اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مترو به خیابان حجاب می‌رسد



اخبار,اخباراجتماعی , مترو

معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه 6 از اختصاص محدوده‌ای از خیابان حجاب برای کارگاه خط 6 مترو خبر داد.

محمدباقر اسدی در گفت‌وگو با ایسنا ، گفت: ساخت خط 6 مترو جزو اولویت‌های شهرداری تهران قرار گرفته است. در همین راستا مترو برای ادامه روند کاری خود در خیابان حجاب نیازمند فضایی برای احداث کارگاه خود بود که محدوده‌ای از بلوار کشاورز به بالا با عرض هفت متر در اختیار شرکت مترو قرار گرفت.

وی افزود: این فضا در اختیار شرکت مترو قرار گرفت تا از این نقطه عملیات احداث ایستگاه بلوار کشاورز مدیریت شود. ظرف دو روز گذشته عملیات حصارکشی توسط عوامل مترو آغاز شده و احتمالا تا فردا این عملیات به پایان می رسد.

اسدی درباره تمهیدات ترافیکی و پارک حاشیه ای در این محدوده گفت: بر اساس برآوردی که انجام دادیم در این محدوده پارک حاشیه ای حذف شد تا مشکلی در تردد و عبور و مرور خودروها ایجاد نشود. این کارگاه در محدوده کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیست درحقیقت حدود 300 متر پایین تر از این محل است و در زمان برگزاری نمایشگاه حجم ترافیک این محدوده زیاد نمی شود بلکه مشکل پارک حاشیه ای داریم که با تمهیدات لازم مشکلی ایجاد نخواهد شد.

وی تاکید کرد: در اختصاص فضا به مترو بحث پارک حاشیه ای، دبیرستانی که در محدوده قرار دارد و کانون و ورودی پارک لاله مورد توجه قرار گرفته است و امیدواریم مشکل ترافیکی نداشته باشیم.


  اخبار اجتماعی  -  ایسنا 


ویدیو مرتبط :
قورا : استفاده ازDrone در خودرو برای رسد ترافیک خیابان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ماجرای جریمه 900 هزارتومانی زنان در خیابان ها به کجا می رسد؟



اخبار,اخبار اجتماعی , جریمه زنان در خیابان ها

با آنکه کمتر از یک ماه از اعلام تصویب کلیات طرح صیانت از عفاف و حجاب در کمیسیون مشترک فرهنگی و قضایی گذشته باید به‌زودی شاهد بررسی آن در صحن علنی مجلس باشیم، اما مرکز پژوهش‌های مجلس کماکان بر سر موضع خود مبنی‌بر ناکارآمد بودن این طرح اصرار دارد.

با آنکه کمتر از یک ماه از اعلام تصویب کلیات طرح صیانت از عفاف و حجاب در کمیسیون مشترک فرهنگی و قضایی گذشته باید به‌زودی شاهد بررسی آن در صحن علنی مجلس باشیم، اما مرکز پژوهش‌های مجلس کماکان بر سر موضع خود مبنی‌بر ناکارآمد بودن این طرح اصرار دارد؛ به‌طوری که کاظم جلالی، نماینده مجلس شورای اسلامی و رئیس این مرکز در مناظره زنده‌ای که از صدا و سیما پخش شد و سخنگوی ناجا نیز در آن حضور داشت، بار دیگر با رد این طرح اعلام کرد که نیازی به وضع قانون جدید در حوزه حجاب نداریم.

به گزارش پایگاه خبری «تیک»، پیش از این مرکز پژوهش‌ها افزایش امکان گسست بین جامعه، تقلیل بدحجابی از امری نابه‌‌هنجار و غیر ارزشی به تخلفات راهنمایی و رانندگی، بی‌توجهی طرح به ضرورت و لزوم ایجاد مطالبه عمومی و وفاق اجتماعی در برخورد با بدحجابی و گسترش تصور تخطی از ارزش حجاب با پرداخت‌ هزینه نقدی را از دلایل رد این طرح اعلام کرده بود.

حال این‌بار جلالی با بیان اینکه ما 350 صفحه قانون عملیاتی نشده درباره بدحجابی داریم، ایجاد قانون جدید را غیرضروری می‌داند. در طرح صیانت از حریم عفاف و حجاب که مهر 93 با هدف بازنگری در قوانین موجود درباره حجاب و افزایش ضمانت اجرایی قانون تدوین شده است، جریمه نقدی و کسر از حقوق در ادارات دولتی پیش‌بینی شده است.

 

به‌طوری که در ماده اول آن آمده است: «راننده و سرنشینان وسیله نقلیه‌ای که کشف حجاب یا روزه خواری کنند یا اینکه درون خودرو حرکات خلاف عفت انجام دهند 100 هزار تومان جریمه می‌شوند و اگر تکرار شود، 10 نمره منفی به راننده خودرو داده شده و خودرو نیز 72 ساعت توقیف می‌شود.» ماده‌ای که جلالی در واکنش به آن گفت: «نباید به جرم بدحجابی به چشم یک تخلف نگاه شود. مشکل این است که ما قانونی می‌نویسیم که شفافیتی ندارد و برداشت‌های دل‌بخواهانه از آن صورت می‌گیرد.»

اما سعید منتظرالمهدی، سخنگوی نیروی انتظامی در واکنش به رد کلیات طرح صیانت از حریم عفاف و حجاب با بیان اینکه ناجا از پژوهش‌ درباره اقدامات ناجا استقبال می‌کند، از رئیس این مرکز خواست که به پژوهش‌های دقیق استناد کند؛ به‌طوری که در سوالاتی‌ که از مردم پرسیده می‌شود، سوگیری وجود نداشته باشد.

 

او برای اثبات ادعای خود به پیمایشی که اخیرا از سوی مرکز افکار‌سنجی ناجا در سراسر کشور انجام شده، استناد می‌کند. به گفته منتظرالمهدی براساس نتایج این پیمایش بیش از 50 درصد مردم کشور با ادامه فعالیت‌های گشت ارشاد موافقند. البته او به این نکته نیز اشاره می‌کند که برخورد با پدیده‌های اجتماعی به‌ویژه بدحجابی باید با سازوکارهای فرهنگی یا چیزی که او آن را شیوه‌های اقناعی می‌نامد، انجام پذیرد اما به اعتقاد وی روش‌های سلبی برای افرادی که به اقدام خود اصرار دارند، لازم است. روشی که به اعتقاد سخنگوی ناجا اگر نبود جامعه وضع بدتری داشت. با این حال منتظر المهدی ناجا را آخرین حلقه از 26 دستگاه مسئول این حوزه می‌داند و از باقی دستگاه‌ها خواست تا وارد عمل شوند.

 جریمه 900 هزار تومانی
سه روز پیش سرپرست دادسرای ارشاد تهران از چندین پرونده برخورد با بدحجابی و جلوگیری از برگزاری پارتی‌های شبانه صحبت کرد که در دو مورد، دادگاه متهمان را به پرداخت 900 هزار تومان جریمه نقدی محکوم کرده است. موضوعی که کاظم جلالی با بیان اینکه اطلاعی از این اقدام نداشته است، گفت: «نمی‌دانم وضع این مجازات مبتنی‌بر چه قانونی بوده است.» صحبتی که سخنگوی ناجا آن را بی‌پاسخ نگذاشت. « پلیس هیچ اقدامی را برخلاف قانون انجام نمی‌دهد و ما هیچ اصراری هم بر انجام اقدامات خلاف قانون نداریم و تمام فعالیت‌های ما در چارچوب قانون است.»

عبدالصمد خرمشاهی حقوقدان و وکیل دادگستری درباره وضع مجازات نقدی در مورد بدحجابی گفت: «براساس قانون تنها مرجعی که می‌تواند در زمینه وضع مجازات‌ها اقدام کند، مجلس شورای اسلامی است که جریمه نقدی نیز نوعی از جرایم محسوب می‌شود.» به اعتقاد خرمشاهی اگر سایر سازمان‌ها و نهاد‌های دولتی اقدام به وضع آیین‌نامه‌ای کنند، باید براساس قانون و اجازه مجلس شورای اسلامی باشد؛ به‌طوری که اگر این آیین‌نامه‌ برخلاف قانون باشد در دیوان عدالت اداری قابل نقض است و اگر منشاء وضع مجازاتی مشخص نباشد، قابل قبول نیست.

با این حال و با وجود اینکه هنوز مجلس و متولیان این امر از جمله دادگستری و ناجا به موضع یکسانی در رابطه با این طرح نرسیده‌اند، طراحان آن مجدانه به دنبال تصویب آن هستند.


  اخبار اجتماعی  -  تیک