اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

متادون اشتباهی، جان دختر 8 ساله را گرفت




 اخبار حوادث - متادون اشتباهی، جان دختر 8 ساله را گرفت

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان راور گفت: دختر بچه‌ای 8 ساله ناخواسته قربانی متادون شد.

"سید مهدی قویدل" در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام این خبر اظهار کرد: پدر این طفل به تصور شربت دیفن هیدرامین به فرزند خود متادون داده و به گزارش پرونده پزشکی موجود در پرونده علت فوت نیز مسمویت ناشی از این امر عنوان شده است.

وی در چگونگی رخداد این حادثه تصریح کرد: یکی از بستگان کودک به منظور ترک اعتیاد متادون مصرف می‌کرده و به دلیل عدم برچسب مخصوص بر شیشه حاوی این ماده مخدر و نگهداری در شیشه دیفن هیدرامین، به این دختر بچه خورانده شده و وی دچار علائم مسمویت شد و بعد از گذشت چند روز، با پیشرفت علائم فوت کرد.

وی با اشاره به اینکه طعم شربت متادون شیرین است و مصرف کنندگان در برخی موارد آن را به همراه چای یا نوشابه مصرف می‌کنند، افزود: متادون به‌عنوان داروی ترک اعتیاد امروزه در بسیاری از منازل یافت می‌شود و متاسفانه در برخی کلینیک‌ها و مراکز مجاز درمان اعتیاد این ماده اعتیادآور را در قالب داروی ترک اعتیاد بدون اطلاع‌رسانی و ضابطه خاص به متقاضیان ارائه می‌کنند.

دادستان راور با ابراز نگرانی از فراوانی عرضه این ماده در شهرستان تاکید کرد: برخی از کلینیک‌ها بصورت غیرمجاز و خارج از مجاری قانونی و برخی از مغازه‌داران اقدام به فروش این ماده می‌کنند که مستلزم اتخاذ تدابیر ویژه و کنترل و نظارت جدی است.

قویدل تحویل شربت در دوزهای پایین در شیشه‌های غیردارویی و عدم تحویل دوز مورد نیاز به صورت روزانه و عدم نصب برچسب مخصوص هشدار دهنده حاوی نام فرآورده و توضیحات لازم را از عوامل اصلی تهدید کننده سلامت اطرافیان معتادان متقاضی ترک دانست و گفت: برای پیشگیری از بروز فجایع ناخواسته ضرورت دارد دستگاه‌های متولی در این زمینه ضمن نظارت دقیق اطلاع‌رسانی لازم داشته باشند.

این مقام قضایی در ادامه یادآور شد: متادون خود نوعی ماده مخدر مصنوعی است که به صورت قرص، آمپول و شربت مورد استفاده قرار می‌گیرد و اشتیاق معتادین به مصرف مواد را تا 24 ساعت کنترل می‌کند اما آنچه باید مورد توجه قرار گیرد این است که متادون خود نوعی اعتیاد است و نه درمان.

وی هشدار داد: دلخوشی خانواده‌ها به ترک با متادون سرابی بیش نیست و مشکلی که مصرف کنندگان برای ترک مواد تجربه می‌کنند، ترک خود متادون است که می‌تواند ماه‌ها یا سال‌ها به طول انجامد و مصرف کنندگان و بستگان آنها از تاثیر تخدیر و تخریب این ماده بر سلامت جسمی فرد بی‌خبرند.

قویدل تصریح کرد: ساماندهی و نظارت دقیق بر عرضه، تقاضا و توزیع این ماده نیازمند مشارکت فعال مرکز بهداشت، مراکز ترک و درمان اعتیاد و شورای مبارزه با مواد مخدر است.

دادستان راور خاطرنشان کرد: خرید، فروش، توزیع، تولید، ساخت، مصرف و نگهداری متادون جرم بوده و با توجه به مقدار مواد طبق قانون، مرتکب به مجازات حبس، جزای نقدی و شلاق محکوم خواهد شد و حتی در مواردی مجازات مرتکب اعدام و مصادره اموال نیز خواهد بود.

قویدل هشدار داد: متاسفانه گزارشاتی مبنی بر سوء استفاده برخی از مراکز درمان و متصدیان و مغازه‌داران سطح شهرستان واصل شده که برخورد قاطع با اینگونه افراد در دستور کار قرار گرفته است.


 اخبار  حوادث - ایسنا


ویدیو مرتبط :
دختر 23 ساله انگلیسی در پرش بانجی جان خود را از دست داد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نوشابه انرژی زا جان یک دختر 14 ساله را گرفت +عکس



نوشابه انرژی زا جان یک دختر 14 ساله را گرفت +عکس

به گزارش پرداد به نقل از بیوتی نیوز: به گفته پزشکی قانونی این دختر 14 ساله که "آنایس فارنیر" نام دارد بعد از نوشیدن دو قوطی نوشابه انرژی زا موسوم به " هیولا" دچار حمله قلبی شده و فوت کرد.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

به گفته سازمان غذا و داروی امریکا تحقیقات نشان داده است تا کنون 5 نفر در اثر مصرف  این نوشابه فوت شده و یک مورد حمله قلبی گزارش شده استاین دختر 14 ساله در اثر مسمویت کافئین بعد از نوشیدن دو قوطی از این نوشابه طی مدت 24 ساعت دچار حمله قلبی شده و درگذشت.

به گفته سازمان غذا و دارو مردم بعد از نوشیدن این نوشابه دچار عوارض جانبی میشوند. این محصول در قوطی های 24 اونسی به بازار عرضه میشود و دارای 240 میلی گرم کافئین است که این مقدار حدود 7 برابر کافئین موجود در کوکا کولاستعلت مرگ این دختر عدم توانایی قلب در پمپاژ خون به دلیل مسمویت ناشی از کافئین اعلام شده است .آزمایشات نشان داد این نوجوان به کم اشتهایی هم مبتلا بوده است و به همین دلیل دچار افت فشار خون شده است  به عقیده والدین این دختر این نوشابه باید هرچه سریعتر از بازار جمع آوری شودروی لیبل این محصول که اکنون بیش از 37 درصد بازار امریکا را در دست دارد نوشته شده است که مصرف آن برای کودکان و افرادی که به کافئین حساسیت دارند ممنوع است و همین باعث تبرئه شدن کارخانه سازنده آن است./پرداد