اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مبنای محاسباتی نرخ ارز واردات کالاهای اساسی اعلام شد/ فقط گندم ارز 1226 می گیرد



 نرخ ارز

مبنای محاسباتی نرخ ارز واردات کالاهای اساسی اعلام شد/ فقط گندم ارز 1226 می گیرد

مبنای محاسباتی نرخ ارز واردات کالاهای اساسی اعلام و مشخص شد که تنها گندم است که ارز ۱۲۲۶ تومانی می گیرد.

به گزارش فارس، سایت رسمی ثبت سفارش در اطلاعیه ای اعلام کرد: به منظور تسهیل در تامین کالاهای اساسی مقرر می شود مبنای محاسباتی نرخ ارز واردات انواع روغن خام، شکر، برنج، کره، شیر خشک و نهاده های دام و طیور (جو، ذرت و کنجاله سویا) بر اساس نرخ مصوب قانون بودجه سال جاری ملاک عمل قرار می گیرد.

لازم به ذکر است گندم همچنان مشمول دریافت ارز با نرخ 12260 ریال است.

بدیهی است ما به التفاوت نرخ ارز گندم با نرخ رسمی از محل اعتبارات یارانه ای تامین خواهد شد.
/فارس

 


ویدیو مرتبط :
علی طیب نیا: ثبات در بازار ارز مهمتر از نرخ ارز است

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نعمت‌زاده: قیمت کالاهای اساسی تا پایان سال تغییر نمی‌کند/ پرداخت مابه‌التفاوت نرخ ارز واردات از بودجه دولت



قیمت کالاهای اساسی،بودجه دولت ،وزیر صنعت معدن و تجارت

 نعمت‌زاده در جمع خبرنگاران: قیمت کالاهای اساسی تا پایان سال تغییر نمی‌کند/ پرداخت مابه‌التفاوت نرخ ارز واردات از بودجه دولت

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه قیمت کالاهای اساسی تا پایا ن سال تغییر نمی‌کند گفت: پرداخت مابه‌التفاوت نرخ ارز واردات از بودجه دولت پرداخت می‌شود.

 

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه قیمت کالاهای اساسی تا پایا ن سال تغییر نمی‌کند گفت: پرداخت مابه‌التفاوت نرخ ارز واردات از بودجه دولت پرداخت می‌شود.

 

محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر صنعت معدن و تجارت در حاشیه مراسم استقبال رسمی از پادشاه عمان در مجموعه سعدآباد در جمع خبرنگاران در خصوص اولین مصوبه دولت یازدهم برای تامین کالاهای اساسی اظهار داشت: قرار شد قیمت کالاهای اساسی و نهاده‌های دامی تا آخر سال تغییری نکند.

وی خبر داد: قیمت کالاهای نهایی با توجه به تخفیف و پرداخت مابه‌التفاوت نرخ ارز مرجع و ارز مبادله‌ای از بودجه دولت تغییری نمی‌کند، چون برای وارد کننده با نرخ ارز مرجع تمام می‌شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به سؤال دیگری در خصوص مشکلات خودروسازان توضیح داد: خودروسازان هم مشکل قیمت‌گذاری و هم مشکل نقدینگی دارند که در حال بررسی مسائل هستیم اما مشکلات آنها در حدی نیست که تصور شود آنها ورشکسته‌اند.

نعمت‌زاده همچنین در پاسخ به سؤالی در خصوص بروز فساد مالی هزار میلیاردی در شرکت ملی مس اظهار داشت: این اتفاق قبل از آغاز به کار دولت یازدهم صورت گرفته اما خوشبختانه منابعی که در خارج از کشور بود، جمع‌آوری شد و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

وی در عین حال گفت:‌ قصوری در این زمینه صورت گرفت که دادگاه باید آن را مورد رسیدگی قرار دهد اما رقم مذکور برگشته و مشکلی نیست.../خبرگزاری فارس