اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مبتکر حادثه پاریس: راحت به اروپا می‌رفتم!


نشریه گروه تروریستی داعش مصاحبه اباعود عامل انفجارهای پاریس را منتشر کرد که در آن گفت به راحتی توانستم از اروپا به سوریه سفر کنم و پس از آن نیز به اروپا برای اجرای عملیات بازگردم.

پایگاه خبری انتخاب: نشریه گروه تروریستی داعش مصاحبه اباعود عامل انفجارهای پاریس را منتشر کرد که در آن گفت به راحتی توانستم از اروپا به سوریه سفر کنم و پس از آن نیز به اروپا برای اجرای عملیات بازگردم.

روزنامه «رای الیوم» نوشت؛ نشریه «دابق» متعلق به «داعش» در هفتمین شماره خود متن مصاحبه با عبد الحمید اباعود ملقب به «ابو عمر بلژیکی» را که دادستانی فرانسه اعلام کرد روز پنج شنبه به هلاکت رسید منتشر کرد.

در این مصاحبه اباعود 27 ساله گفت به همراه دو دوست خود خالد مقلب به «ابا زبیر بلژیکی» و سفیان مقلب به «ابا خالد بلژیکی» با هدف «کشتن کفار جنگ طلب علیه دولت اسلامی» به بلژیک بازگشتم. همان طور که می دانید، بلژیک عضو ائتلاف صلیبی است که به مسلمانان در عراق و شام حمله می کند.»

مبتکر حادثه پاریس: راحت به اروپا می‌رفتم!

به نوشته رای الیوم وی درباره سفر خود از سوریه به بلژیک گفت: «با مشکلات زیادی در این سفر مواجه بودیم. ماه ها برای یافتن راهی برای رفتن به اروپا تلاش می کردیم که در نهایت توانستیم راهی پیدا کنیم. پس از آن، توانستیم سلاح و خانه ای امن برای طراحی عملیات خود علیه صلیبی ها پیدا کنیم .

اباعود گفت: «رسانه های کافر توانستند عکسی از من به عنوان سرباز در راه جهاد به دست آورند و آن به این علت بود که یکی از برادران قبل از درگیری ها از من تصویر برداری کرد و پس از آن دوربین او ناپدید شد و یکی از مرتدها این تصویر را به یک روزنامه غربی فروخته بود.»

وی افزود: «ناگهان تصویر خود را در رسانه های غربی دیدم. حتی افسر پلیسی که یک بار مرا متوقف کرد و به چهره من نگاه کرد و با تصویر مطابقت داد، اما اجازه داد من به راه خود بروم.»

به نوشته رای الیوم وی در ادامه مصاحبه خود با دابق گفته است که چند ماه پیش زمانی که دو دوستش به دست پلیس بلژیک کشته شدند به همراه آنها نبود و «ابو زبیر و ابو خالد در خانه امنی بودند و سلاح و مواد منفجره خود را آماده کرده بودند و کفار با بیش از صد و پنجاه نظامی فرانسوی و بلژیگی متشکل از یگان نیروهای ویژه به آنها حمله کرد و پس از تبادل آتش که حدود ده دقیقه طول کشید، هر دو برادر به شهادتی که مدت های طولانی آرزوی آن را داشتند رسیدند.»

وی افزود: «به رغم اینکه من به همراه آنها نبودم، اما به طور واضح تحت پیگرد قرار گرفتم و سازمان های اطلاعاتی مرا شناسایی کردند زیرا پیشتر من را زندانی کرده بودند و پی بردند که من برای انجام عملیات در حال طراحی هستم و از این رو از سراسر جهان و اروپا و آمریکا عناصر خود را برای بازداشت من بسیج کردند و برای ارعاب من، افراد مسلمانی را در یونان، فرانسه و بلژیک بازداشت کردند.»

اباعود درباره اولین سفر خود از بلژیک به سوریه نیز گفت من با وجود اینکه از سوی چندین سازمان اطلاعاتی تحت پیگرد بودم توانستم به شام (سوریه) برسم و نتوانستند مرا بگیرند.

وی گفت: «نام و عکس من در صدر اخبار بود، با وجود این توانستم در خاک آنها بمانم و علیه آنها عملیات طراحی کنم و سپس در امنیت کامل آنجا را ترک کردم.»


ویدیو مرتبط :
نمازجمعه امنیتی پاریس/مسلمانان حادثه پاریس رامحکوم کردن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تصاویری زیبا از "دیزنی لند" اروپا در پاریس


 

 


تصاویری زیبا از "دیزنی لند" اروپا در پاریس