اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مبتلایان به آنفلوآنزا آسپرین مصرف نکنند


معاون بهداشتی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: مبتلایان به آنفلوانزا آسپرین مصرف نکنند.

خبرگزاری صدا و سیما: معاون بهداشتی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: مبتلایان به آنفلوانزا آسپرین مصرف نکنند.

علی اکبر سیاری در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما تب، سردرد، بدن درد، سرفه و ناهنجاری های گوارشی را علائم آنفلوآنزا برشمرد و افزود: مبتلایان از آنتی بیوتیک ها به صورت خودسر استفاده نکنند و از استامینوفن استفاده کنند.

وی گفت: افرادی که سرگیجه، تنفس سخت، استفراغ و بیش از سه روز تب دارند مشکوک به آنفلوانزا هستند و باید به پزشک مراجعه کنند.

سیاری با بیان اینکه مدارس نیاز به تعطیلی ندارند و سازمان بهداشت جهانی نیز این موضوع را اعلام کرده است افزود: اگر دانش آموزی مبتلاست و علائم آنفلوانزا را دارد باید تا بهبود علائم بیماری استراحت کند.

وی با اشاره به اینکه برای واکسن آنفلوانزا برنامه کشوری نداریم، گفت: زمان استفاده از این واکسن شهریور و اوایل مهر است و تزریق آن در این زمان فایده چندانی ندارد.

معاون وزیر بهداشت گفت: کودکان باید این واکسن را دو بار و بزرگسالان یک بار تزریق کنند و مصرف این واکسن برای افرادی که در معرض خطر بیشتری هستند توصیه می شود.

سیاری گفت: زنان باردار در سه ماهه دوم و سوم می توانند واکسن آنفلوآنزا را استفاده کنند که ممکن است مؤثر باشد.

وی به کسانی که پیوند کبد و کلیه انجام داده اند توصیه کرد بیشتر مراقب باشند.

سیاری گفت: سال گذشته 1963 نفر در کشور به آنفلوآنزا مبتلا شدند و 86 نفر نیز بر اثر این بیماری فوت کردند.

وی افزود: از 12 آبان نخستین مورد آنفلوآنزا در رفسنجان دیده شد که از 370 نفر مبتلا تا کنون 4 مورد فوت در این منطقه فوت شده اند.

معاون وزیر بهداشت گفت: در سال 88 هشت نفر در رفسنجان فوت کردند.

سیاری افزود: آنفلوآنزا فقط مربوط به ایران نیست و بسیاری از کشورها ازجمله نپال، بنگلادش، ترکیه، پاکستان و کشورهای دیگر منطقه درگیر این بیماری هستند.

وی گفت: آنفلوآنزا برای افرادی که نارسایی قلبی، بیماری های مزمن، نارسایی های تنفسی و سرطان دارند و کودکان زیر پنج سال و شیرخواران خطرناک است.

سیاری افزود: درباره آنفلوآنزا پیش از حج امسال و پیش از برگزاری مراسم اربعین اطلاع رسانی شد و باید با آموزش و پیشگیری از شیوع آنفلوآنزا جلوگیری شود.

وی گفت: استان های کرمانشاه و آذربایجان شرقی در آینده در معرض آنفلوآنزا قرار دارند و تا کنون هیچ مورد فوتی در استان همدان نداشته ایم.

معاون وزیر بهداشت افزود: تا کنون 36 نفر در کشور جان خود را بر اثر آنفلوآنزا از دست داده اند.

حسینعلی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی نیز در این برنامه گفت: باید آموزش های مقابله با آنفلوآنزا و پیشگیری از آن در شهریور داده می شد.

وی با بیان اینکه مردم نگران شیوع آنفلوآنزا هستند افزود: اگر تعطیلی مدارس موجب کاهش اضطراب مردم می شود مدارس باید تعطیل شود.

شهریاری گفت: ورود ویروس آنفلوآنزا به وسیله گوشت های آلوده از مرزهای شرقی شایعه است و صحت ندارد.

وی افزود: افرادی که در معرض ابتلا به بیماری آنفلوآنزا هستند باید واکسن تزریق کنند.

نوذر نخعی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز در این برنامه گفت: تاکنون 30 مورد بر اثر آنفلوآنزا در این استان فوت کرده اند که بیماری های تنفسی، قلبی و کلیوی مزمن داشتند.
وی افزود: در افراد سالم و جوان مبتلا کسی فوت نشده است.

نخعی درباره تعطیلی مدارس کرمان نیز گفت: این بحث در کمیته بحران استان به ریاست استاندار مطرح شد و این کمیته تصمیم به تعطیلی مدارس گرفت اما دانشگاه علوم پزشکی کرمان مخالف تعطیلی مدارس بود.

وی در عین حال افزود: تعطیلی مدارس از اضطراب خانواده ها کاست.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: روند بستری مبتلایان به آنفلوآنزا در بیمارستان های کرمان رو به کاهش است.

نخعی افزود: امکانات کافی برای بستری و رسیدگی به مبتلایان به آنفلوآنزا در این استان وجود دارد.

وی گفت: فقط بیمار و فردی که از بیمار مراقبت می کند به ماسک نیاز دارند و در فضای آزاد نیازی به استفاده از ماسک نیست.


ویدیو مرتبط :
پیشگیری از سرطان روده و معده با مصرف روزانه آسپرین

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مبتلایان به آرتروز دوچرخه سواری نکنند!



آرتروز,دوچرخه سواری,درمان آرتروز,ورزش,ورزشهای عمومی

مبتلایان به آرتروز دوچرخه سواری نکنند!
محدودیت دوچرخه‌سواری جز بیماری‌های داخلی یعنی تنفسی و قلبی برای كسانی هست كه دچار آرتروز شدید مفاصل زانو هستند.
متخصصان تاکید کردند در صورتیكه دوچرخه سواری درست انجام شود ساختار عضلانی نگهدارنده مفاصل تقویت می شود.علاوه بر این دوچرخه سواری تولید مایع مفصلی كه مانند روغن بین مفاصل عمل می‌كند و از ساییدگی آنها جلوگیری می‌كند را افزایش می دهد.
محدودیت دوچرخه‌سواری جز بیماری‌های داخلی یعنی تنفسی و قلبی برای كسانی هست كه دچار آرتروز شدید مفاصل زانو هستند.برای كودكان تقریبا هیچ محدودیتی وجود ندارد و همچنین برای زنان و مردان انجام این ورزش به یك اندازه توصیه می‌شود.
محدودیت برای این ورزش در مورد بیماری‌های قلبی و عروقی در شرایطی است كه نارسایی خاصی دارند این‌گونه افراد در هوای آلوده نباید دوچرخه‌سواری كنند. در بقیه موارد كه شخص مشكلی در مفاصل زانو، مچ‌پا و لگن ندارد، انجام دوچرخه‌سواری مشكلی ندارد.
اشكالاتی كه در ورزش طولانی با دوچرخه به وجود می‌آید مانند هر ورزش دیگری خستگی عضلانی و بیش از توان عضلات از آنها كار كشیدن است كه سبب گرفتگی‌های عضلانی یا به ندرت آسیب الیاف عضلانی مانند كشیدگی یا پارگی عضلات می‌شود.
نکته: دسته‌های دوچرخه باید بالاتر از سطح زمین  قرار گیرد تا وضعیت صحیح قرارگیری روی دوچرخه امكان پذیر شود.

منبع:konjkav.com