اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ما هم 5‌سال به محكومیتش بیافزودیم!



اخبار,حبس برای اردشیر امیرارجمند

 

اخبار سیاسی - ما هم 5‌سال به محكومیتش بیافزودیم!

پس از انتشار ادعایی در سایت اصولگرای مشرق درباره ی صدور حکم 16 سال حبس برای اردشیر امیرارجمند که تا امروز از سوی منابع رسمی تایید نشده است، سایت نزدیک به وی با طرح نکاتی قابل تامل، این ادعا را زیر سوال برد.

به گزارش انصاف نیوز، سایت نزدیک به امیرارجمند به تناقضی علنی اشاره می کند: «در حالی که سخنگوی قوه قضاییه هفته گذشته از صدور احکام غیابی سه تا یازده سال برای افرادی که آنها را “متهمان فتنه” می خواند خبر داده بود، مشرق از صدور حکم ۱۶ سال حبس برای اردشیر امیر ارجمند خبر داد».

این سایت همچنین پرسیده است: مشرق مدعی شده که امیر ارجمند پس از بازداشت و اعتراف به جاسوسی! به عنوان مرخصی از زندان خارج شده و به فرانسه رفته است. این خبر دروغ در حالی منتشر شده است که نویسندگان مشرق توضیح نداده اند اگر اعترافی وجود داشته، چرا در دوره ای که صداوسیما بی وقفه به پخش جریان آن دادگاه ها و اعترافات تلویزیونی مشغول بود، هیچ صحنه ای از اعترافات ادعایی امیر ارجمند پخش نشد؟

سایت نزدیک به امیرارجمند نوشته است: «خبرنویسان این سایت همچنین مطلع نبوده اند که مرخصی زندانیان در دوره بازداشت یا پس از آن معنی ندارد و تنها در مدت گذراندن محکومیت، زندانی از مرخصی برخوردار می شود. احتمالا آنها آزادی به قید وثیقه یا کفالت را با مرخصی اشتباه گرفته اند، و شبیه همین اشتباه را در بخش های دیگر خبر خود نیز تکرار کرده اند. لازم به ذکر است که پرونده اردشیر امیر ارجمند در زمان بازداشت چند روزه اش در حدی بی اهمیت بوده که حتی برای او قرار وثیقه ای هم صادر نشده و وی با کفالت پدر همسرش، مرحوم حجت الاسلام رحمانی که پدر سه شهید دفاع مقدس بوده، آزاد شده است. مشرق توضیح نداده که دستگاه قضایی چگونه فردی را که ادعا می شود به جاسوسی اعتراف کرده! پس از تنها چند روز بازداشت، بدون وثیقه و با قرار کفالت آزاد کرده است؟»
اخبار سیاسی - بهار


ویدیو مرتبط :
انیمیشن سال نو مبارک - سال جدید -کارتون سال جدید

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

برترين دانشگاه هاي جهان در سال 2009



 

 

برترین دانشگاه های جهان

 

برترين دانشگاه هاي جهان در سال 2009 معرفي شدند و دانشگاه هاروارد همچنان عنوان بهترين دانشگاه جهان را حفظ کرد.

 

 

در فهرست اعلام شده، امريکاي شمالي که در سال 2008 از ميان 100 دانشگاه برتر جهان 42 دانشگاه را به خود اختصاص داده بود، در سال 2009 تنها 36 جايگاه از 100 دانشگاه برتر را در اختيار دارد. اين رتبه بندي بر پايه يک نظرخواهي جهاني از دانشگاهيان و کارفرماياني که فارغ التحصيلان دانشگاه ها را استخدام مي کنند، انجام شده است.

 

 

در فهرست جديد، 36 دانشگاه اروپايي در ميان 100 دانشگاه برتر جهان قرار دارند و تعداد دانشگاه هاي آسيايي از 14 به 16 افزايش يافته است.

 

 

دانشگاه کمبريج از رتبه سوم به دوم رفته و آکسفورد از پله چهارم به رتبه پنجم نزول کرده است.

 

 

کالج لندن نيز با سه پله پيشرفت از رتبه هفتم به چهارم رسيده است.

 

 

دانشگاه توکيو که در رتبه 22 قرار گرفته، برترين دانشگاه آسيايي است و دانشگاه هنگ کنگ نيز توانسته از رتبه 26 به 24 برسد.

 

 

امسال رده بندي متفاوتي ميان دانشگاه ها و انستيتوهاي تخصصي نيز انجام شد که انستيتوهاي اروپايي در اين بخش بسيار موفق بوده اند.

 

 

در بخش علوم اجتماعي، مدارس لندن و در حوزه اقتصاد و مهندسي، مدارس پاريس برترين رتبه ها را به خود اختصاص داده اند. برخي از دانشگاه ها و استادان و مسئولان دانشگاه در خصوص اين نظرسنجي نظراتي را مطرح کردند.

 

 

وندي پيت مدير دانشگاه هاي برتر انگلستان مي گويد؛ «پيام اين رده بندي کاملاً مشخص است؛ دانشگاه هاي بريتانيا در صدر دانشگاه هاي برتر بين المللي هستند. اما در عين حال کشورهايي مثل چين و کره که سرمايه گذاري بسياري براي ارتقاي انستيتو هايشان کرده اند، دارند به ما مي رسند.»