اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مانور هوایی اسرائیل در رومانی با هدف...



 

 

 

 

مانور هوایی اسرائیل در رومانی با هدف...

 

مانور هوایی اسرائیل در رومانی با هدف شبیه سازی عملیات در ایران

رزمایش" آسمان آبی" در رومانی سختگیری های بسیاری را در مقابل خلبانان بالگردهای اسرائیلی قرار دادند مانند پرواز بر فراز منطقه ای که تنها آن را از طریق نقشه ها می شناختند و آمارها ومختصاتی که به سرعت تغییر می کردند ...

روزنامه هاآرتس اسرائیل نوشت: سقوط هواپیمای اسرائیلی در رزمایش نظامی در رومانی، تلاش های اسرائیل برای شبیه سازی عملیات حمله نظامی به ایران را فاش کرد.

به گزارش عصر ایران ، این روزنامه صهیونیستی ادامه داد: اسرائیل در رزمایش هوایی مشترک با رومانی با عنوان " آسمان آبی" ، عملیات های بسیار پیچیده را اجرا کرد.

در این مانور برای نخستین بار ناوگانی از هشت بالگرد نظامی بزرگ از نوع  سیکورسکی - سی اچ 35 سی استالیون شرکت کردند.

این بالگردها در اسرائیل به یسعور معروف هستند.

بر اثر سقوط یکی از این بالگردها در رزمایش های اسرائیل در رومانی شش نظامی اسرائیلی و یک نظامی رومانی کشته شدند. این حادثه روز دوشنبه هفته گذشته اتفاق افتاد که اسرائیل نیز ادامه این مانور هوایی را متوقف کرد.

این روزنامه صهیونیستی افزود: در رزمایش" آسمان آبی" بالگردهای سیکورسکی با استفاده از هواپیمای باری هیرکولیس در آسمان یونان سوخت گیری می کنند  و انتقال آنها از پایگاه هوایی "تل نوف" در جنوب اسرائیل به پایگاه هوایی رومانی در شهر "بوفوک"، 10 ساعت زمان برده است.

رزمایش مشترک اسرائیل و رومانی  دو هفته ای برنامه ریزی شده بود و آمادگی لجستیک آن از طرف اسرائیل نیز یک ماه طول کشید. در این مدت

نیروی های فنی، اداری، شنود و نظارت هوایی اسرائیل به رومانی اعزام شدند.

این رزمایش را نیز فرمانده ناوگان جنگنده های شماره 118 برعهده داشت.

این روزنامه می افزاید: رزمایش" آسمان آبی" در رومانی سختگیری های بسیاری را در مقابل خلبانان بالگردهای اسرائیلی قرار دادند مانند پرواز بر فراز منطقه ای که تنها آن را از طریق نقشه ها می شناختند و آمارها ومختصاتی که به سرعت تغییر می کردند یا عبور از دشت ها گسترده تا سلسله کوه هایی که ارتفاع قله آنها به دو هزار و 500 متر نیز می رسید و وضعیت بد هوایی شامل مه شدید و رعد و برق های ناگهانی .

روزنامه یدیعوت آحارونت چاپ تل آویو نیز نوشت: رزمایش نیروی هوایی اسرائیل در رومانی برای کسب آمادگی انجام عملیات نظامی مشابهی در آینده صورت گرفت.

این رزمایش در مناطق دارای پستی و بلندی و ناهمواری زیاد در رومانی انجام شد یعنی مناطق مشابهی که در آینده نیز در آن عملیاتی انجام خواهد شد.

در این تمرین نظامی انجام عملیات های هوایی در مسافت های طولانی مانند صدها یا هزاران کیلومتری مورد نظر بود.

" الون بن داوفید " تحلیلگر نظامی نیز به روزنامه یدیعوت احارونت می گوید: رزمایش نظامی در مناطقی دور از اسرائیل در دهه اخیر بسیار زیاد شده اند و این روند ادامه نیز خواهد داشت . این اقدامات، دستاوردهای زیادی را برای نیروی هوایی اسرائیل خواهد داشت.

وی ادامه داد: رزمایش نیروی هوایی اسرائیل در رومانی  با هدف تمرین نظامی در مناطق غریب و ناآشنا همراه با پرواز های طولانی و رسیدن به هدف فرضی بافاصله بیش از یک هزار کیلومتر است. همچنین سوخت گیری در آسمان و ساعت های زیادی پرواز با بالگرد همه اینها تمرین های خوبی برای کسی است که قرار است ماموریت هایی را در مسافت های دور اجرا کند.

براساس این گزارش، اسرائیل تا قبل از این چنین رزمایش های هوایی را معمولا در ترکیه انجام می داد ولی به دلیل تیرگی روابط میان دو طرف، این مانورها به کشورهای اروپایی از جمله رومانی منتقل شد.

البته سابقه رزمایش های مشترک میان اسرائیل و رومانی به آگوست 2004 باز می گردد.

یک افسر نیروی هوایی اسرائیل نیز می گوید: رزمایش هوایی در رومانی باعث شد تا خلبانان اسرائیلی تجربیاتی را به دست آورند که در خود اسرائیل انجام آن امکان پذیر نیست.

وی افزود: کوه های بسیار مرتفعی در وسط رومانی هستند. این وضعیت کم نظیری است که نمی توان آن را در اسرائیل یافت...../تحلیل:عصرایران


ویدیو مرتبط :
شگفتی مانور هوایی و ساخت تصاویر هنگام مانور جت ها

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

موشک‌های دمشق به سوی اسرائیل نشانه رفت/تل‌آویو: هدف حمله هوایی کمک به...



موشک‌های دمشق به سوی اسرائیل نشانه رفت/تل‌آویو: هدف حمله هوایی کمک به معارضان سوری نبود!

در حالی که منابع آگاه در دمشق اعلام کردند، سوریه سامانه‌های موشکی خود را برای رویارویی با اسرائیل مستقر کرده و موشک‌هایش را به سوی سرزمین‌های اشغالی نشانه‌ رفته است منابع اسرائیلی که بیم حمله سوریه به اراضی اشغالی فلسطین را دارند اعلام کردند که هدف از این حمله هوایی تقویت معارضان سوری نبود.

 

حمله به سوریه,حمله اسرائیل به سوریه,اخبار حمله به سوریه

به گزارش نامه به نقل از رویترز، منابع آگاه سوری اعلام کردند: مقامات دولت سوریه برای ممانعت از تکرار حمله رژیم صهیونیستی، بخشی از سامانه‌های موشکی‌ خود را به یک پایگاه در نزدیکی دمشق مستقر کرده‌اند.

شبکه خبری المیادین در این خصوص گزارش داد: سوریه ضمن مستقر کردن سامانه‌های موشکی خود در اطراف دمشق، موشک‌های خود را نیز به سمت اسرائیل نشانه رفته و اعلام آمادگی کرده تا گروه‌های مقاومت در لبنان را با انواع مختلف سلاح پشتیبانی کند.

ارتش رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد که سامانه‌های دفاع موشکی گنبد آهنین برای رویارویی با موشک‌های کوتاه برد در شمال سرزمین‌های اشغالی مستقر شده است.

در همین حال رژیم صهیونیستی به سفارتخانه‌های خود در سراسر جهان هشدار داده و از آنها خواسته تدابیر امنیتی خود را افزایش دهند.

در همین حال امروز مقام های اسرائیلی اعلام کردند این رژیم مخالف دخالت در جنگ داخلی سوریه است و این حمله با هدف کمک به مخالفان سوری نبوده است.

رژیم‌صهیونیستی صبح روز گذشته به یک تاسیسات نظامی در شمال دمشق حمله موشکی صورت داد که در اثر آن بیش از 300 نفر کشته شدند.

منابع آمریکایی روز گذشته از حمله روز جمعه جنگنده های اسرائیلی به مواضعی در خاک سوریه خبر داده بودند. منابع اسرائیی گفته بودند که روز جمعه گذشته، جنگنده های این رژیم محموله های موشکی را در مسیر انتقال به حزب الله لبنان، مورد هدف قرار دادند./نامه نیوز