اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مامور اطلاعات باعث توقیف فیلم قلاده های طلا


شنیده ها حکایت از آن دارند یکی از کاراکترهای اصلی فیلم که ایفاگر نقش آن حمیدرضا پگاه است اصلی ترین عامل ایجاد ممیزی برای این فیلم است.

کافه سینما: به گزارش شبکه ایران در حالی فردا عصر افتتاحیه جشنواره فیلم فجر برگزار میشود که همچنان وضعیت فیلم سینمایی «قلاده های طلا» نامعلوم است. هرچند کارگردان این فیلم ابوالقاسم طالبی ادعا کرده  اثرش توقیف است اما شنیده ها حکایت از آن دارند که محمد خزاعی تهیه کننده اثر تلاشهای بسیاری را انجام داده تا مقامات را برای اعطای پروانه نمایش به این فیلم مجاب کند.

شنیده ها حکایت از آن دارند یکی از کاراکترهای اصلی فیلم که ایفاگر نقش آن حمیدرضا پگاه است اصلی ترین عامل ایجاد ممیزی برای این فیلم است چراکه این کاراکتر، نفوذیِ سازمان جاسوسی بریتانیا در وزارت اطلاعات است و تلاش برای یافتن این نفوذی، بار دراماتیک فیلم را تشکیل میدهد.



هرچند طالبی در فیلمش کوشیده در کنار تصویرگری این کاراکتر، تصویری دقیق از شخصیتهایی که صادقانه در وزارت اطلاعات مشغول به فعالیت هستند را نیز به مخاطب ارائه کند اما گویا مقامات وزارت اطلاعات از اینکه در فیلم بخشی کوچک از بدنه این وزارتخانه به گونه ای منفی ترسیم شده چندان خوششان نیامده و از طالبی خواسته اند این بخش از فیلم را تعدیل کنند.این بخش از فیلم مروری دارد بر رفتار بحشی اندک از وزارات اطلاعات که در درگیریهای بعد از انتخابات نقش داشتند. مقامات امنیتی خواسته اند این بخش از فیلم حذف شده یا تعدیل شود!

اما طالبی که ایجاد باورپذیری در داستان را منوط به این میدانسته که به اندازه اهمیت برای شخصیتهای مثبت، شخصیتهای منفی هم مورد کندوکاو قرار گیرند این پیشنهاد را قبول نکرده و حتی تلویحا اظهار داشته حاضر است فیلمش فعلا توقیف شود اما اصلاحات زیربنایی در آن وارد نشود!

مشکل این فیلم را میتوان اندکی شبیه به «به رنگ ارغوان» دانست؛ در آنجا هم ارائه تصویری خاص از یک مامور امنیتی سبب ساز آن شد که فیلم حاتمی کیا چند سالی توقیف شود. حال باید دید طالبی و خزاعی خواهند توانست مجوز نمایش «قلاده های طلا» را ولو به صورت موقت دریافت کنند یا خیر .


ویدیو مرتبط :
آنونس فیلم قلاده های طلا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ابوالقاسم طالبی: «قلاده های طلا» رسما توقیف شد!



 

 

 

 

فیلم قلاده های طلا

 

 

«قلاده های طلا» رسما توقیف شده است! به وزارت ارشاد اعلام کرده اند که این فیلم توقیف است و نباید در جشنواره به نمایش درآید.

 


در حالی از چهارشنبه هفته جاری جشنواره فیلم فجر رسما آغاز به کار میکند که هنوز تکلیف نمایش تعدادی فیلم در این جشنواره مشخص نیست.


از جمله این فیلمها «قلاده های طلا» ساخته ابوالقاسم طالبی است که گویا مشکلش خارج از اداره نظارت بوده و مقامات بالاتر خواسته اند که این فیلم در جشنواره اکران نشود.


در همین رابطه ابوالقاسم طالبی کارگردان فیلم به شبکه ایران میگوید:«فیلم رسما توقیف شده است؛ تمام!»


طالبی درباره این مساله که چه کسی دستور توقیف فیلم را داده است اظهار داشت:«مقامات بالادستی به وزارت ارشاد رسما اعلام کرده اند که این فیلم توقیف است و نباید در جشنواره به نمایش درآید.»

طالبی از ارائه توضیحات بیشتر درباره اینکه فارغ از جشنواره وضعیت اکران رسمی این فیلم چه خواهد شد خودداری نمود.../شبکه ایران