اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مالزي ميزان ذخايرارزي اين کشوررا اعلام کرد



کوالالامپور - بانک مرکزي مالزي ميزان ذخاير ارزي اين کشور را حدود 96 ميليارد دلار اعلام کرد.به گزارش روز شنبه ايرنا در آخرين گزارش بانک مرکزي مالزي از ميزان ذخاير ارزي اين کشور که نسخه اي از آن در اختيار ايرنا قرار گرفت، آمده است: تا پايان نيمه اول ماه جاري ميلادي (15 اکتبر) ميزان ذخيره ارزي اين

کشور 334 ميليارد و 200 ميليون رينگيت (95 ميليارد و 900 ميليون دلار) بوده است.

بنا به اين گزارش، از اين ميزان 85 ميليارد و 900 ميليون دلار آن به صورت ارزهاي خارجي، يک ميليارد و 200 ميليون دلار طلا و ساير آن را ديگر اجناس و جواهرات باارزش تشکيل مي دهند.

 

 

 

 


ویدیو مرتبط :
اعلام تایید یا رد برجام همزمان با اعلام طرف آمریکایی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

روزملي مالزي دردوروزجداگانه جشن گرفته مي شود



کوالالامپور - نخست وزير مالزي با تعطيل رسمي اعلام کردن 16 سپتامبر، روز شکل گيري فدراسيون مالزي اعلام کرد که روز ملي اين کشور علاوه بر 31 اوت در روز 16 سپتامبر نيز به طور جداگانه جشن گرفته خواهد شد.به گزارش روز چهار شنبه ايرنا به نقل از روزنامه نيواستريتز تايمز، نجيب تون رزاق باصدور اطلاعيه اي اعلام کرد که از اين پس روز 16 سپتامبر، روز شکل گيري فدراسيون مالزي نيز تعطيل رسمي بوده و به همراه 31 ماه اوت، روز استقلال اين کشور از انگليس به عنوان روزهاي ملي اين کشور جشن گرفته خواهد شد.

بنا به اين گزارش، يازده ايالت مالزي در تاريخ 31 ماه اوت سال 1957 از کشور انگليس مستقل شدند. اما در تاريخ 16 سپتامبر سال 1963 سه ايالات صباح، ساراواک و سنگاپور نيز به مالزي ملحق شده و فدراسيون مالزي را تشکيل دادند. هرچند که سنگاپور در سال 1966 از اين فدراسيون خارج شد.

از زمان استقلال مالزي تاکنون، در تاريخ رسمي اين کشور 31 ماه اوت به عنوان روز ملي ثبت و تعطيل رسمي اعلام شده بود.

با اينحال برخي از ايالات مالزي از جمله ايالات صباح و ساراواک اين کشور خواستار به رسميت شناخته شدن 16 سپتامبر، به عنوان روز ملي اين کشور بوده، خواسته اي که از سوي برخي از احزاب اپوزيسون اين کشور نيز حمايت مي شد.

نجيب تون رزاق، که از حدود هفت ماه پيش با شعار "يک مالزي براي همه" روي کار آمده در راستاي تقويت اتحاد ملي با تعطيلي 16 سپتامبر به عنوان يک روز ملي موافقت کرده است.