اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ماشین جدید بدن و لباس‌ شویی! +عکس


محققان دانشگاه تركیه سیستم مفهومی طراحی كرده‌اند كه تلفیقی از كابین حمام و ماشین لباس‌شویی برای صرفه‌جویی در مصرف آب است.

خبرگزاری ایسنا: محققان دانشگاه تركیه سیستم مفهومی طراحی كرده‌اند كه تلفیقی از كابین حمام و ماشین لباس‌شویی برای صرفه‌جویی در مصرف آب است.

مصرف بیش از 150 لیتر آب برای یك استحمام 15 دقیقه‌ای و 38 لیتر آب برای شستن لباس در ماشین لباسشویی با توجه منابع محدود آبی،‌ محققان را به فكر طراحی دستگاهی با تلفیق كابین حمام و ماشین لباسشویی انداخت.



سیستم مفهومی Washit امكان شستن لباسها را با استفاده از آب مصرفی در زمان استحمام فراهم می‌كند.

این سیستم شامل مخزن آب، دو پمپ آب، هیتر و سه فیلتر كربن، ارگانیك و شیمیایی به همراه یك فیلتر فرابنفش است كه مابین كابین استحمام و ماشین لباسشویی قرار می‌گیرند.

آب مصرفی در زمان استحمام از طریق محفظه‌ای در كف كابین جمع‌آوری و از طریق یك پمپ وارد فیلترهای سه گانه شده و تصفیه می‌شود؛ در مرحله آخر نیز آب با فیلتر فرابنفش ضد عفونی و وارد مخزن آب می شود.

پمپ دوم آب را از مخزن خارج كرده و برای استفاده مجدد در حمام یا شست و شوی لباس مورد استفاده قرار می‌دهد.




سیستم مفهومی بدن - لباسشویی Washit

فرد در زمان قرار گرفتن در كابین استحمام، لباس‌ها را از طریق محفظه ویژه‌ای درون ماشین لباسشویی قرار می‌دهد و پس از پایان شست‌وشو و خشك شدن لباس‌ها، آنها را از درون محفظه بر می‌دارد.

سیستم مفهومی Washit‌ كاربرد فراوانی برای استفاده در منازل و مراكز عمومی مانند فرودگاه‌ها دارد. این سیستم همچنین با فناوری شست‌وشوی هوا امكان رفع بو و عرق از روی لباس را در كمترین زمان ممكن فراهم می‌كند.

مبتكران این طرح خلاقانه برای استفاده مجدد از آب مصرفی، جایزه ویژه iF Concept Design Award 2012 را از آن خود كردند.



حمام هوابرای رفع سریع بوی عرق



طرح تلفیق كابین حمام و ماشین لباسشویی


ویدیو مرتبط :
انفجار ماشین لباس شویی!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ماشین لباس‌شویی دستی! +عکس



ماشین لباس‌شویی دستی! +عکس

شستن لباس ها یکی از کارهایی است که در طول هفته باید چندباری آن را انجام دهیم تا قادر باشیم از خانه خارج شویم و لباس های تمیز و خوشبو داشته باشیم اما گاهی اوقات مهمتر از پیراهن باید جوراب تمیزی هم داشته باشیم.

شستن جوراب یا لباس های کوچک یکی از حوصله سربرترین کارهایی است که می توان در طول روز انجام داد و بسیاری از انجام دادن این کار هراس دارند. از این رو باید راهی برای شستن این لباس ها کوچک بدون کمترین دردسری باشد.

 

"جونگ سوب لی" طراحی است که راه حلی کار آمد برای این مشکل پیدا کرده است . در جدیدترین ایده این طراح چینی ماشین لباس شویی ها کوچک شده و در دستان شما قرار گرفته اند و تنها با تکان دادن این وسیله می توانید لباس های خود را بشویید.

 

لباس شویی دستی , شستن لباس  , اختراعات جدید

 

این ماشین لباسشویی برای شستن لباس های کوچک طراحی شده است و با استفاده از باتری و به صورت شارژی کار می کند. برای کار با این ماشین لباسشویی تنها کافی است لباس ها را درون آن گذاشته و تکانش دهید تا لباس ها شسته شود.

 

این دستگاه می تواند وسیله ای خوب برای افراد تنبلی باشد که حوصله شستن جوراب یا لباس های کوچکشان را ندارند از این رو می توانند در حالی که به تماشای تلویزیون نشسته اند شست و شو را نیز انجام دهند.

 

این وسیله قرار است تا سال 2018 وارد بازار شود و نمونه های ساده ای نیز از آن ساخته شده است. این وسیله در آخرین جشنواره ایده های خانه زیبا توانست به مراحل بالا راه یابد.

 

لباس شویی دستی , شستن لباس  , اختراعات جدید

 

لباس شویی دستی , شستن لباس  , اختراعات جدید

 

منبع:yjc.ir