اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مادر معتاد کودکش را رها کرد



 

 مادر معتاد کودکش را رها کرد

 

مادر معتاد با استفاده از غیبت یک هفته ای شوهرش به تهران آمد و پسر بچه ۵ ساله اش را در میدان راه آهن رها کرد.

به گزارش فارس، زمستان سال گذشته، مرد ۵۰ ساله ای با مراجعه به شعبه یکم دادیاری دادسرای جنایی تهران به هاشمیان دادیار این شعبه گفت: شغل من فنی ساختمانی است و برای کاری که به من پیشنهاد شده بود برای مدت یک هفته به استان لرستان رفتم.

وی افزود: وقتی به شهرم در اطراف قزوین برگشتم متوجه شدم همسر و پسر ۵ ساله ام علی در خانه نیستند. از بستگان و همسایه ها سراغ آنها را گرفتم که به من گفتند همسرم با یکی از همسایه ها که کامیون دارد به تهران رفته است.

این مرد مدعی شد: به آن همسایه زنگ زدم که گفت همسر و فرزندم را به تهران آورده و دیگر از آنها خبری ندارد. در این چند روز تلفن همراه همسرم نیز خاموش بود. چند روز بعد که موفق شدم با تلفن وی تماس بگیرم مدعی شد برای شرکت در جشن عروسی یکی از اقوام با پسرم به تهران آمده و در منزل یکی از بستگانش زندگی می کند اما نگفت که در خانه چه کسی است.این تماس ها نزدیک به یک ماه طول کشید و هر بار همسرم ادعای متفاوتی می کرد. با توجه به اعتیادش حدس می زدم که بلایی سر بچه آورده باشد.من در تهران به هرجا که می توانستم سرزدم که هیچ خبری از آن دو نفر به دست نیاوردم. در تماس های گاه و بی گاهم از او خواهش کردم و التماس کردم، اما بی فایده بود.حدود یک ماه از این ماجرا گذشت که همسرم گفت علی گم شده و علت برنگشتن وی به خانه و موش و گربه بازی کردنش به همین خاطر است. اما چون همسرم اعتیاد به مصرف مواد مخدر دارد می ترسم بلایی سر بچه ام آورده باشد و در خواست رسیدگی دارم.

با ارجاع پرونده به پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ، کارآگاهان با کمک همسر این زن تلاش های خود را برای یافتن مادر و بچه آغاز کردند.

در آخرین تماس ها، شاکی به همسرش گلناز گفت: اگر بگویی پسرمان کجاست از شکایتم صرف نظر می کنم و حاضرم برای ادامه زندگی با هم به شهرستان برگردیم. گلناز در این تماسها باز هم اظهارات ضد و نقیضی به میان آورد.

کارآگاهان پایگاه پنجم بعد از این که تلاشهای بسیاری را برای شناسایی و دستگیری گلناز اجرا کردند در تاریخ ۲۲ مردادماه و چند روز پس از آن که ردی از این زن در اطراف میدان شوش به دست آورده بودند، وی را در خیابان فدائیان اسلام شناسایی و دستگیر کردند.

با انتقال متهم به پایگاه پنجم و پس از اظهارات متعدد و ضد و نقیض، وی در نهایت اعتراف کرد: همسرم برای کار به یک شهرستان دور رفت. در حالی که مدتها بود از اعتیادم به ستوه آمده بودم و بارها با کمک شوهرم اقدام به ترک کرده بودم ولی دوباره به سمت مواد روآورده بودم؛ هیچ امیدی به ترک نداشتم. تصمیم گرفتم یک جوری خودم را گم و گور کنم.

وی افزود: با پسرم و با کمک دوست شوهرم به تهران آمدیم. هیچ جایی را نداشتم. چند روز را با گدایی گذراندم و غذا و مواد می خریدم. زمستان در راه بود و می ترسیدم بچه ام در سرمای زمستان تلف شود. یک روز که وضعیت خوبی نداشتم پسر بچه ام را در ترمینال راه آهن رها کردم تا او را به بهزیستی ببرند.

گلناز مدعی شد: خودم هم به گرمخانه شهرداری رفتم. در آنجا با یک زن معتاد دیگری که ساکن تهران بود آشنا شدم. چند روز بعد به همراه او به خانه اش رفتم. حالا دیگر هم از تنهایی بیرون آمده بودم و هم یک نفر داشتم تا باهم مواد تهیه کرده و مصرف کنیم. کم کم از آنجا هم خسته شدم. این زن که به من جا داده بود انتظاراتی برای تهیه مواد از من داشت. از آن جا فرار کردم.

کارآگاهان برای پیدا کردن پسر بچه دست به اقدامات متعددی زدند. در یکی از اقدامات پلیسی و در مراجعه به اداره بهزیستی دریافتند در تاریخ ۲۸ آبان ماه پسر بچه ۵ ساله ای به نام علی را در اطراف میدان راه آهن پیدا کردند. با توجه به این که پسر بچه گم شده ۵ ساله بود، توانسته بود اسم خود را دقیق به کارکنان بهزیستی اعلام کند. اداره بهزیستی در تاریخ ۱۴ تیر و در یک طرح تابستانی این پسر بچه را به یک مجتمع آموزشی بهزیستی، به شهرستان میبد منتقل کرد.

سرهنگ کارآگاه علی اکبر اسدی رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر، گفت: با توجه به اشتباهات و اقدامات غیر عادی گلناز، همسرش طی درخواستی از دادگاه خواستار طلاق غیابی همسرش شده است. همچنین سرپرستی کودک ۵ ساله نیز با نظر قاضی پرونده به پدر این کودک واگذار شده است..... / خبرگزارى فارس 


ویدیو مرتبط :
انیمیشن کوتاه مادر و کودکش

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مادر معتاد پسرش را رها كرد



در پاتوق معتادان

مادر معتاد پسرش را رها كرد

زن معتادی كه با رها كردن پسر هشت ساله خود در پاتوق معتادان در صبا شهر شهرستان شهریار متواری شده بود، تحت تعقیب پلیس آگاهی این شهر قرار گرفت.

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

پسر خردسال یك هفته كنار معتادان زندگی می‌كرد و مردم برایش آب و غذا می‌بردند.

حوادث -  روز 21 آذر امسال مردی با سامانه 123 اورژانس اجتماعی تماس گرفت و خبرداد،از یك هفته پیش زن جوانی، پسر هشت ساله‌ای را در یك چهار دیواری مخروبه در صبا شهر شهرستان شهریار رها كرده و متواری شده است.

در پی این تماس، مددكاران اورژانس اجتماعی موضوع را به پلیس گزارش كرده و همراه آنها برای بررسی موضوع به صبا شهر اعزام شدند.

ماموران انتظامی و مددكاران با حضور در محل، پسر هشت ساله را در یك چهار دیواری مخروبه كه پاتوق معتادان بود، پیدا كردند و او را برای تحقیقات به مركز پلیس انتقال دادند.

ماموران سپس به تحقیق از همسایه‌ها پرداختند و متوجه شدند یك زن جوان این كودك را یك هفته پیش به آن مخروبه ـ كه پاتوق معتادان بوده ـ آورده و یك ساعت بعد با جا گذاشتن وی در آن محل، متواری شده است.

معتادان به كودك اجازه نمی‌دادند از پاتوقشان خارج شود

در ادامه مشخص شد، همسایه‌ها با دیدن این پسر در پاتوق معتادان، سعی داشتند او را از آنجا خارج كنند كه با مقاومت معتادان رو به رو شده و تنها توانسته‌اند در این مدت به او آب و غذا برسانند تا زنده بماند.

با این حال این كودك در شرایط بهداشتی بدی به سر می‌برده و هر لحظه جانش از سوی معتادان در خطر بوده است.

همسایه‌ها چند بار خواسته‌اند در تماس با پلیس برای نجات كودك اقدام كنند اما از سوی معتادان تهدید شده‌اند. تا این‌كه یكی از همسایه‌ها با اطمینان از این‌كه افراد معتاد برای دقایقی چهاردیواری مخروبه را ترك كرده‌اند و كودك تنهاست، با اورژانس اجتماعی تماس گرفته است.

ماموران انتظامی با اطلاعات به دست آمده از همسایه‌ها، تحقیق از پسر هشت ساله را آغاز كردند.

یك هفته با معتادها زندگی كردم

این كودك گفت: مدت هاست پدرم را ندیده‌ام. مادرم هم شیشه مصرف می‌كند. ما جایی برای ماندن نداشتیم و تاكنون به مدرسه هم نرفته‌ام. یك هفته پیش مادرم كه حال خوبی نداشت، مرا به این چهار دیواری مخروبه آورد و خواست اینجا بمانم تا بازگردد اما دیگر از او خبری نشد.

وی اضافه كرد:خیلی ترسیده بودم.می خواستم از اینجا فرار كنم و به دنبال مادرم بگردم اما جایی را نمی‌شناختم و می‌ترسیدم بنابراین همان‌جا ماندم.شب كه شد، افراد معتاد وارد چهار دیواری مخروبه شدند و آنجا ماندند. با دیدن آنها می‌ترسیدم. اما آنها وقتی متوجه شدند مادرم معتاد است، به من آسیبی نرساندند و اجازه دادند آنجا بمانم. من هم وحشت كرده بودم و فقط نام مادرم را صدا می‌زدم.

پسر هشت ساله یاد آور شد: روز بعد افراد محل متوجه حضورم در چهار دیواری مخروبه شدند و برایم غذا و آب و پتو آوردند.

بنا بر این گزارش، با دستور قضایی از سوی دادسرای عمومی و انقلاب شهریار در غرب استان تهران، پسر هشت ساله تحویل یكی از مراكز بهزیستی این شهر شد.

جستجوی ماموران آگاهی شهریار برای یافتن مادر معتاد این كودك آغاز شده است./حوادث