اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ماجرای مرگ دلخراش جوان ایرانی در انگلیس


چند مأمور پلیس بریستول به جرم سهل‌انگاری و سوءرفتار در مورد مرگ یک جوان ایرانی به‌نام «بیژن ابراهیمی» محاکمه خواهند شد.

روزنامه ایران: چند مأمور پلیس بریستول به جرم سهل‌انگاری و سوءرفتار در مورد مرگ یک جوان ایرانی به‌نام «بیژن ابراهیمی» محاکمه خواهند شد.

 بیژن ابراهیمی، جوان معلول ایرانی در 14 جولای 2013 میلادی (20 تیرماه سال 92) در شهر بریستول در جریان حمله گروهی از اراذل و اوباش بشدت مورد ضرب وشتم قرار گرفت و بدن نیمه‌جانش در آتش سوخت.

در پی تحقیقات انجام شده در ارتباط با قتل بیژن، کمیسیون شکایات پلیس، 3 افسر پلیس و یک مددکار اجتماعی را به‌خاطر کوتاهی در انجام وظایف‌شان مقصر دانست و افسران به نام کیوین دافی، هلن هاریس، لینه وینتر و مددکار اجتماعی آندرو پاسمور متهم شناخته شدند که محاکمه خواهند شد.

آندرو پاسمور متهم شده که اطلاعات اشتباهی در ماجرای قتل جوان ایرانی به اپراتور 999 (شماره اضطراری) داده است. جلسه محاکمه متهمان به 14 ژانویه سال 2015 میلادی موکول شده است. علت مرگ ابراهیمی شایعاتی بوده که درباره وی توسط اهالی محلی پخش شده بود. ساکنان منطقه گزارش داده بوند که ابراهیمی از کودکان عکس گرفته و از عکس‌ها سوءاستفاده می‌کند در صورتی که این ادعا صحت نداشت و پس از این شایعه ابراهیمی بازداشت و بی‌گناهی‌اش روشن شد اما اراذل و اوباش انگلیسی دست از سر جوان ایرانی برنداشتند و کمر به قتلش بستند.

به گفته شاهدان 20 تن از اراذل و اوباش، ابراهیمی را محاصره کردند و به شکل ناجوانمردانه‌ای ابتدا او را بشدت کتک زدند و سپس پیکر نیمه جانش را در آتش انداختند. پلیس بریستول پس از این ماجرا دو سرکرده باند به نام «لی جیمز» و «استفن نورلی» را بازداشت کرد و سپس چند تن از افسران پلیس هم که در جریان قتل جوان بیگناه ایرانی بی‌مبالاتی کرده بودند و بی‌توجهی آنها باعث قتل هولناک این جوان شده بود، تحت تعقیب قرار گرفتند.


ویدیو مرتبط :
ماجرای قتل جوان ایرانی که در انگلیس سوزانده شد،چه بود؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مقصر مرگ دلخراش جوان ایرانی در استرالیا


پدر 'رضا براتی' مهاجر ایرانی که در استرالیا جان خود را از دست داد، 'اسکات موریسون' وزیر مهاجرات این کشور را مقصر این حادثه معرفی کرد.

خبرگزاری ایرنا: پدر 'رضا براتی' مهاجر ایرانی که در استرالیا جان خود را از دست داد، 'اسکات موریسون' وزیر مهاجرات این کشور را مقصر این حادثه معرفی کرد.

تارنمای شبکه خبری 'ای.بی.سی' استرالیا روز شنبه اعلام کرد 'تراب براتی' پدر مهاجر 23 ساله ایرانی در گفت وگوی اینترنتی از شهر بابل واقع در شمال ایران خواستار اجرای عدالت در مورد مسببان حادثه شد.

'رضا براتی' جوان 23 ساله ایرانی 29 بهمن ماه سال گذشته به دلیل برخی تنش ها در یک اردوگاه پناهجویان در جزیره مانوس جان خود را از دست داد.

جزایر مانوس و نائورو در پاپوا گینه نو که مهاجران در آن بسر می برند از مراکزی است که استرالیا در خارج از خاک این کشور برای جلوگیری از ورود پناهجویان به خاک استرالیا تدارک دیده است.

'تراب براتی' پدر این جوان ایرانی مسئول نهایی مرگ فرزند خود را 'اسکات موریسون' وزیر مهاجرت استرالیا معرفی کرد.

تحقیقات سنای استرالیا نشان می دهد علت وقوع شورش در بازداشتگاه جزیره مانوس، ناشی از بررسی نکردن درخواست مهاجران بوده است و وقوع چنین حادثه ای به طور قابل ملاحظه پیش بینی می شد.

این گزارش سنا همچنین دولت استرالیا را به کوتاهی در اجرای وظایف خود به منظور حفاظت و حمایت از مهاجران متهم کرده است.

اسکات موریسون احزاب مخالف از جمله احزاب سبز و کارگر استرالیا را متهم کرده است از این گزارش درصدد استفاده و پوشاندن کوتاهی های خود در دولت هستند.

تراب براتی با این عنوان که وزیر مهاجرت استرالیا مسئولیت انتقال مهاجران به جزیره مانوس را بر عهده دارد، گفت که انتقال مهاجران به این بازداشتگاه طبق نظارت آنها انجام شده و اکنون باید در قبال عمل خود پاسخگو باشند.

در حال حاضر دو نفر به منظور روشن شدن پرونده رضا براتی دستگیر شده اند و پلیس 'پاپوآ گینه نو' از تلاش برای دستگیر سه متهم دیگر خبر داده است.

پدر رضا براتی با این عنوان که پسرش قصد داشته با ورود به استرالیا رشته معماری را ادامه دهد، گفت که به جای تحقق رویاهای فرزندش، جسد وی را به ایران بازگرداندند.

پدر این مهاجر ایرانی کشته شده در استرالیا خواستار مجازات عاملان این حادثه و همچنین پرداخت غرامت به دلیل مرگ فرزندش شد.

یک سخنگوی وزارت مهاجرت استرالیا با صدور بیانیه ای، مرگ رضا براتی را غم انگیز خواند، اما در مقابل متهم کردن وزیر مهاجرت استرالیا و همچنین درخواست پرداخت غرامت که از سوی پدر رضا براتی اعلام شده است، اظهار نظر نکرد.

وزارت امور خارجه ایران نیز سال گذشته درپی کشته شدن این مهاجر ایرانی در این بازداشتگاه مراتب اعتراض و ناخشنودی دولت جمهوری اسلامی ایران را نسبت به بدرفتاری و اعمال خشونت منجر به قتل این ایرانی اعلام کرده بود.

'محمدجواد ظریف' وزیر امور خارجه ایران نیز پس از کشته شدن این جوان ایرانی در یکی از این بازداشتگاه های استرالیا گفته بود: زندگی و جان ملت ایران برایمان مهم است و بررسی رفتارهای استرالیا در قبال پناهجویان در دستور کار قرار دارد.