اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ماجرای خروج همسر دوم بن لادن از ایران به روایت اسناد ادعایی کشف شده از خانه رهبر القاعده؛



ماجرای خروج همسر دوم بن لادن از ایران به روایت اسناد ادعایی کشف شده از خانه رهبر القاعده؛

دستور بن لادن به همسرش: ایرانی ها قابل اعتماد نیستند/اگر یک سوزن هم از ایران به همراه دارید، آن را به بیرون بیاندازید؛ ممکن است ردیاب باشد

یکی از 17 سندی که از خانه بن لادن کشف و سپس منتشر شده، به ماجرای ورود همسر رهبر القاعده به پاکستان اشاره دارد.

 

  ، همسر دوم بن لادن, بن لادن,عکس  بن لادن,,اخبار سیاسی

 

 انتخاب:یکی از 17 سندی که از خانه بن لادن کشف و سپس منتشر شده، به ماجرای ورود همسر رهبر القاعده به پاکستان اشاره دارد.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب، بن لادن در نامه ای به شیخ محمد (عطیه عبدالرحمان) رئیس دفتر رهبر القاعده چگونگی انتقال همسرش(خیریه) به پاکستان را شرح داده است.

بر روی این نامه تاریخی نوشته نشده و کارشناسان تاریخ آن را بین 4 جولای تا 20 اکتبر سال 2010 تخمین زده اند. گمان می رود که در آن زمان، بن لادن همراه با دو هسمرش در ابوت اباد ساکن باشد.

به ادعای این اسناد که آمریکا آن را منتشر نموده،"خیریه"، همسر دوم بن لادن در آن زمان در ایران بازداشت خانگی و در آستانه ی آزاد شدن قرار داشته است.

در این نامه، بن لادن دستورات پیچیده ای در خصوص انتقال "ام حمزه"(خیریه) از ایران به پاکستان می دهد.

رهبر سابق القاعده در این نامه گفته است که همسرش را به تونلی در نزدیکی پیشاور و کوهات انتقال داده و پس از دیدار با یک نیروی القاعده خودروها را تعویض کنند.

وی در این نامه آورده است: زمان قرار دقیق و در درون تونل اتفاق خواهد افتاد. در آن محل خودروها را تعویض کنید.

وی سپس می گوید که حرکت از درون تونل راه فرار از ماهوراه های جاسوسی است.

بن لادن سپس دستور داده است که اولین خودرو به منطقه ای دیگر برود که مشکوک نیست و در همان حال ، "ام حمزه" در خودرو دوم به سمت پیشاور و یکی از بازارهای تعطیل برود.

بر اساس این نامه، وی پس از رسیدن به بازار، خودرو را مجددا تعویض می کند و سپس به سمت مکانی امن در پیشاور می رود.

بن لادن در قسمتی دیگر می گوید:  ماشین ها باید زمانی تونل را ترک کنند که هوا ابری باشد.

رهبر سابق القاعده هشدار داده است که هر چه از ایران با خود به همراه دارند از جمله یک کیف یا حتی یک سوزن را به بیرون بیاندازند.

وی گفته است: از آنجا که ایرانی ها قابل اعتماد نیستند، ممکن است که انها شنود یا ردیابی در وسائل شما گذاشته باشند./انتخاب


ویدیو مرتبط :
ماجرای شهادت حضرت عبدالله بن الحسن به روایت رهبر انقلاب

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نامه های محرمانۀ بن لادن/ ترس رهبر سابق القاعده از ایران



 اخباربین الملل  ,خبرهای بین الملل ,گروه تروریستی القاعده

بن لادن رهبر سابق گروه تروریستی القاعده از حمله به ایران بیمناک بود.

به گزارش آریا، انتشارِ نامه های محرمانۀ بن لادن سرکرده سابق تشکیلات القاعده، نشان می دهد که وی ایران را بزرگترین دشمن این تشکیلات می دانست و همواره از حمله به ایران بیمناک بود.


به گزارش روزنامه لبنانی السفیر، سازمان اطلاعات آمریکا چند نامه محرمانۀ بن لادن سعودی را منتشر کرد که در آن مسائل مهمی افشا شده است.


در یکی از این نامه ها که به "ابونواف" نوشته شده، شیعیانِ ایرانی و عرب به عنوان بزرگ ترین "مصیبت" برای القاعده قلمداد شده اند، بر ضرورت مقابله با آن ها در عراق و دیگر نقاط جهان تاکید شده است.


بن لادن در نوشته ای دیگر، که پیش نویسِ یک سخنرانیِ منتشر نشده است، از "خطر" ایران سخن می گوید و "رافضی ها" (شیعیان) را غیرمسلمان خطاب می کند، و تاکید می کند که القاعده، نخستین سازمانی است که در برابر گسترش شیعیان ایستادگی کرد.


نوشته های بن لادن، حاکی از آن است که وی درباره گشایش جبهۀ جدیدی از درگیری ضد جمهوری اسلامی ایران، به شدت بیمناک بود.


وی در نامه ای به شیخ محمود، هشدار می دهد که تنها در دو صورت، ضد ایران جبهه مبارزه بگشایید: "اگر ناچار به گشودن چنین جبهه ای شوید زیرا زیان این کار بسیار بزرگ است. دوم اگر قادر بودید که به ایران زیان برسانید، در غیر این دو صورت من طرفدارِ به تعویق انداختنِ گشودن جبهه درگیری با ایرانم".


سرکردۀ القاعده دربارۀ شیوۀ مقابله با ایران به شیخ محمود نوشت: "اگر تصمیم گرفتید علیه ایران جبهه جنگ بگشایید، به نظر من نباید این موضوع را علنی کنید یا تهدید به حمله کنید، بلکه باید حملات خود را در سکوت انجام دهید، آن گاه یا به ایران بفمانید که این حملات از سوی شما بوده است، یا آن ها را رها کنید تا خودشان متوجه شوند که حملات از سوی شما بوده است."


بن لادن سپس در نامه ای به ابومحمد، در خصوص سرکرده های فراری القاعده، ادعای خودداری کشورهای عربی از پذیرش این افراد را رد و تاکید می کند که فرزندانش محمد، حمزه و لادن، همگی عربستانی الاصل هستند و در همه کشورهای عربِ حاشیۀ خلیج فارس آزادانه تردد می کنند، به همین سبب اگر توانستند افراد دستگیر شدۀ القاعده را فراری دهند، آن ها را به قطر بفرستند.

 

 اخبار سیاست  خارجی  -  آریا