اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ماجرای استاندار شدن احمدی نژاد،دستگیری پسرآیت الله طالقانی و ...



دستگیری پسرآیت الله طالقانی, استاندار شدن احمدی نژاد

بشارتی مطرح کرد: ماجرای استاندار شدن احمدی نژاد،دستگیری پسرآیت الله طالقانی و تشکیل کارگزاران

وزیر کشور دولت سازندگی گفت: مجتبی طالقانی یکی از افرادی بود که در انحراف عقیدتی منافقین موثر بود.

به گزارش خبرآنلاین، علی محمد بشارتی وزیر کشور آیت الله هاشمی رفسنجانی در برنامه شناسنامه گفت: در حال حاضر به عنوان مشاور سیاسی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام فعالیت دارم. بعد از پیروزی انقلاب، آقای ربانی شیرازی به من گفتند شما که درس حقوق خوانده اید بیاید و به عنوان بازجو فعالیت داشته باشید. من هم به عنوان اولین بازجوهایی که بعد از انقلاب فعالیت داشتند، آغاز به کار کردم.

 

بشارتی در بخش دیگری از سخنان خود راجع به دستگیری فرزند آیت الله طالقانی در اوایل انقلاب و نقش او در این دستگیری ها گفت:بعد از اینکه منافقین سال 54 تغییر ایدئولوژی دادند، مجتبی طالقانی یکی از افرادی بود که در انحراف عقیدتی منافقین موثر بود. علاوه بر این، این شخص در قتل برخی از عناصر مجاهدین که تغییر ایدئولوژی را نپذیرفتند و مقاومت کردند، تاثیر داشت. من به عنوان مسول اطلاعات و تحقیقات سپاه دستور دستگیری وی را صادر کردم و آقای سید محمد غرضی به عنوان مسول عملیات سپاه ایشان را دستگیر کرد.

 

وی صحبت هایش را اینطور ادامه داد:بعد از دستگیری مجتبی طالقانی کشور بهم ریخت چون مرحوم آیت الله طالقانی به حالت قهر به طالقان رفتند. اینقدر فضا مسوم شد که شورای انقلاب هم سپاه را محکوم کرد. تنها جایی که ما را دعوت کرد انجمن اسلامی پزشکان بود که در جلسه ای که با ما داشتند علت این دستگیری را جویا شدند.

 

من در جواب گفتم حضرت ابراهیم را که در منجنیق گذاشتند، حضرت ابراهیم خطاب ملائکه گفت کمک می خواهم اما از شما کمک نمی خواهم! ما هم برای کمک خواستن از شما در این جلسه شرکت نکرده ایم. در هر صورت به تدریج مظلومیت ما مشخص شد. به خدمت امام رسیدیم. در این جلسه استعفای خودم را همراه با پرونده مجتبی طالقانی تقدیم امام کردم و گفتم آماده اطاعت امر شما هستیم. امام فرمودند بروید، هیچ کس حق ندارد در کار شما دخالت کندو اگر این احمد (سید احمد آقا) هم خطا کرد، بازداشتش کنید.

 

وی در مورد پیشنهاد وزارت کشور از سوی هاشمی اظهار داشت:آقای عبدالله نوری عضو هیات دولت اول هاشمی بود. بنابراین شرایطی به وجود آمده بود که مجلس به آقای هاشمی پیغام داد که ما به آقای نوری رای اعتماد نخواهیم داد. شناختی که آقای هاشمی از من در مجلس و در زندان داشتند باعث شد که ایشان پیشنهاد وزارت کشور را به من ارائه کنند.

 

وی در پاسخ به این سوال که آیا چنین آینده ای را برای آقای مهاجرانی پیش بینی می کردید، گفت: نه به این تندی، ولی چرا! ایشان خیلی حسود و افراطی بود. ایشان خیلی پرادعا و کم ادعا بودند. آقای مهاجرانی نویسنده خوبی بود و مقدارکی هم ادبیات می دانست اما مثل کسی بود که آس و پاس بود و مدام چک می کشید و ولخرجی می کرد.

 

بشارتی افزود: یک روز ایشان، مرحوم نوربخش، آقای حسین مرعشی و کرباسچی از من به عنوان وزیر کشور درخواست ملاقات کردند. در این جلسه به من گفتند مقام معظم رهبری به شرکت میلیونی در انتخابات اشاره داشته اند و ماهم در همین جهت تصمیم داریم یک حزب جدید تشکیل دهیم. من هم گفتم شما اساس نامه و مرام نامه را بنویسید، ما هم خارج از نوبت درخواست شما را بررسی می کنیم و نتیجه را اعلام می نماییم. گفتند فرصتمان کم است و نمی توانیم این کار را انجام دهیم و من در پاسخ گفتم این مشکل شماست و ما نمی توانیم خارج از چهارچوب های قانونی کاری انجام دهیم.

 

وزیر کشور دولت هاشمی ادامه داد:این افراد به دیدار آیت الله هاشمی رفتند. آقای هاشمی مرحوم دکتر حبیبی را برای حل این مشکل حَکَم قرار دادند. در یک جلسه سه ساعته صحبت هایمان را بیان کردیم. در نهایت آقای حبیبی گفتند آقای وزیر کشور حق باشماست. راه حلی در ذهن شما هست؟ من در پاسخ گفتم شما حقوق دان هستید و می دانید که در قانون احزاب اینطور آمده که قبل از هر تبلیغ و اندیشه باید مرام نامه و اساس نامه نوشته شود.

 

وی افزود: موضوع به هیات دولت کشیده شد دوستان فشار آوردند که من را تحت تاثیر قرار دهند تا با تشکیل این حزب موافقت کنم. قبل از جلسه که بوی چنین فضایی به مشامم رسیده بود، به آقای ولایتی و آقای میرسلیم گفتم که چنین برنامه ای است، از من حمایت کنید اما فضا آن چنان مسموم شد که آن ها هم نتوانستند از من حمایت کنند اما من به کمک خدا، یک تنه ایستادم. جلسه تمام شد. در جلسه بعد همین آقای هاشمی که به چنین و چنان متهمشان می کنند، گفتند در جلسه گذشته مطالبی بیان شد و روی وزیر کشور فشارهایی صورت گرفت. من ایشان را می شناسم. ایشان از رهبران انقلاب و... هستند. هیچ کس حق ندارد به ایشان متعرض شوند. اگر راهی برای فعالیت آقایان پیدا شد، آن راه را طی کنند، وگرنه حق با آقای بشارتی است.

 

وزیر کشور آیت الله هاشمی رفسنجانی در مورد چگونگی انتخاب احمدی نژاد به عنوان استاندار اردیبل هم اظهار داشت: آقای مهندس تابش استاندار خوزستان بود که ایشان را به عنوان معاون سیاسی وزارت کشور منصوب کردم.  آقای احمدی نژاد دانشجوی علم و صنعت بود و آقای تابش هم در همین دانشگاه تحصیل می کردند. آقای تابش پیشنهاد کردند برای آقای ثمره هاشمی و آقای احمدی نژاد پست هایی در نظر بگیریم. در نهایت آقای احمدی نژاد را به عنوان استاندار اردیبل معرفی کردیم. ما از کار و عملکرد ایشان راضی بودیم و حتی یک بار هم به عنوان استاندار نمونه معرفی شدند.

 

وی در مورد رابطه هاشمی و احمدی نژادهم اظهار داشت:ایشان استاندار آقای هاشمی بودند و آقای هاشمی با حضور ایشان در اردبیل موافق بودند. آقای احمدی نژاد برای نخستین بار آب گرم های سرعین را سرو سامان دادند و استخر و حمام های بهداشتی در آن منطقه ساختند و در مدتی کوتاه این کار را انجام دادند. ایشان در دوره استانداری درخشیدند اما من باور نمی کردم که یک روز شهردار و رئیس جمهور شوند./خبرآنلاین

 

 


ویدیو مرتبط :
گفتگوی متفاوت با مهدی طالقانی فرزند آیت الله طالقانی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ماجرای کسب تکلیف احمدی نژاد از آیت الله هاشمی برای کاندیداتوری ریاست جمهوری!



اخبار ,اخبار سیاسی ,محمود احمدی نژاد

 

اخبار سیاسی - ماجرای رخصت گرفتن احمدی‌نژاد از هاشمی

جریان احمدی‌نژاد در انتشار خاطرات بریده شده آیت‌الله منتظری برای ایجاد و القای اختلاف در بین مسوولان نظام در دوران امام‌(ره) باعث شد كه یكی از نزدیكان رسانه‌ای آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی پرده از یك راز بزرگ بردارد.

همان‌گونه كه پیش‌بینی می‌شد، جریان احمدی‌نژاد در انتشار خاطرات بریده شده آیت‌الله منتظری برای ایجاد و القای اختلاف در بین مسوولان نظام در دوران امام‌(ره) باعث شد كه یكی از نزدیكان رسانه‌ای آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی پرده از یك راز بزرگ بردارد.

به گزارش روزنو، در همین راستا مصطفی فقیهی از اعضای تیم رسانه‌ای آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی و مدیرمسوول سایت انتخاب به پرسش خود از آیت‌الله هاشمی اشاره می‌كند و می‌گوید: یك‌بار از آیت‌الله این مساله را پرسیدم كه «وقتی احمدی‌نژاد ماه‌ها پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری84، به حضورتان رسید و برای حضور در انتخابات كسب تكلیف كرد، واكنش شما چه بود؟»

 

آیت‌الله در واكنش به این سوالم، خنده‌ای كرد و گفت: «اصلا او را این اندازه نمی‌دانستیم، برای همین گفتم این همه كه كاندیدا شده‌اند، خب تو هم بیا كاندیدا شو!... البته او خود بنای آمدن داشت» آیت‌الله این را هم گفت كه «او بعدتر اما با حمایت‌های ناگهانی و یك‌باره‌ای كه به سویش سرازیر شد توانست رای آورد و پیروز شود...» و در واقع شگفتی‌ساز شود.

اخبار سیاسی - روزنو