اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

لیلاز: اگر تبلیغات تلویزیون موثر بود، روحانی الان رئیس جمهور نبود



اخبار,اخبار سیاسی,تبلیغات تلویزیون

* من به شعور ملت ایران خیلی باور دارم، فارغ از اینکه چه سو‌گیری سیاسی داشته باشند. حتی زمانی که دولت روحانی به دنبال انصراف مردم از دریافت یارانه نقدی بود و آنها آگاهانه، انصراف ندادند این پیام مشخص به نخبگان و دولت داده شد که شکاف دولت- ملت و برخی بی‌اعتمادی‌ها، قرار نیست به صرف انتخاب دکتر روحانی ترمیم شود. مدت‌ها طول می‌کشد دولت بتواند آنچه در دولت گذشته تخریب شد را بازسازی کند. البته نشانه‌های بهبود آن را می‌توان دید..

امسال دولت بدون اعلام قبلی که عملکرد مدیریتی خوبی را نشان نمی‌داد، قیمت نان و حامل‌های انرژی را افزایش داد. با این حال کوچک‌ترین اعتراضی به آن صورت نگرفت؛ چون مردم به خوبی می‌دانند دولت دارد در شرایط بسیار دشوار درآمدی، به آنها خدمت می‌کند و به دنبال بهبود شرایط زندگی آنان است.

بعد از سال ٨٩، در دولت فعلی در دو سال متوالی، قدرت خرید کارگران با افزایش نرخ دستمزد‌ها بالا رفت. البته تا حد مطلوب فاصله بسیاری دارد اما دولت با همین درآمد ناچیز، در حال بهبود اوضاع است. من اصلا بابت تبلیغات جناح راست علیه دولت - حتی وقتی صداوسیما را دربست در اختیار دارند- نگرانی ندارم. اگر آنها کوچک‌ترین بردی داشتند، امروز روحانی رئیس‌جمهور ایران نبود.

 موضع‌گیری‌های صداوسیما نه برای من فعال سیاسی و نه ملت ایران، عامل تصمیم و تحلیل نیست. اگر آنها موفق به تقلیل این توافق هسته‌ای شدند، پس چرا امضا شد و چرا قطع‌نامه به تصویب رسید و همه اذعان کردند که این سقف تلاش‌ها و امتیاز‌گیری‌ها در شرایط فعلی بود؟ مردم ایران واقعا می‌دانند چه می‌کنند.

 

در هر انتخاباتی که امکان حضور اصلاح‌طلبان و چهره‌های مورد اعتماد مردم فراهم بوده است، آنها حرف خود را به کرسی نشانده‌اند. به نظرم وزنی که مردم برای صداوسیما قایل هستند، یک‌صدم وزنی که فعالان سیاسی به آن می‌دهند هم نیست.

اعتقاد دارم صفحه شخصی برخی هنرمندان یا استادان دانشگاه در فضای مجازی، بازدید بیشتری به نسبت فلان خبرگزاری خاص دارد. اما نگران جایی هستم که کارشکنی‌های عملی در مسیر دولت و اصلاحات صورت گیرد.

 

دستگاه‌هایی که باید در مبارزه با فساد سازمان‌یافته ‌هزاران‌میلیاردی که در دولت قبل رخ داده و حالا دارد رو می‌شود، فعال عمل می‌کردند و به هر علتی مماشات کردند، دولت روحانی را تنها بگذارند.

اخبار سیاسی - شرق


ویدیو مرتبط :
تبلیغات موثر با تلویزیون شهری SSCO

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

گاردین:حمایت دو رئیس جمهور سابق از روحانی/ او "اسب سیاه" انتخابات ایران است



حسن روحانی,کاندید اصلاح طلبان

حمایت دو رئیس جمهور سابق از حسن روحانی: امیدها احیا شد/ او "اسب سیاه" انتخابات ایران است

اصلاح طلبان وزنه ی خود را پشت حسن روحانی قرار دادند. او یک روحانی میانه روست که طرفدار فضای باز و رابطه با غرب است و به عوان اسب سیاه انتخابات ریاست جمهوری ایران ظهور پیدا کرده است.

گاردین نوشت: اصلاح طلبان وزنه ی خود را پشت حسن روحانی قرار دادند. او یک روحانی میانه روست که طرفدار فضای باز و رابطه با غرب است و به عوان اسب سیاه انتخابات ریاست جمهوری ایران ظهور پیدا کرده است.

آیت الله هاشمی رفسنجانی و سید محمد خاتمی به صورت رسمی و علنی از کاندیداتوری حسن روحانی حمایت کرده اند.

خاتمی گفت: من به برادر محترمم دکتر روحانی رای خواهم داد.

حمایت از حسن روحانی موجب احیا امید در میان اصلاح طلبان برای بازگشت به عرصه سیاسی ایران پس از هشت سال تسلط احمدی نژاد و حامیانش شده است.

پس از عدم احراز صلاحیت هاشمی رفسنجانی، مشخص نبود که ایا اصلاح طلبان از کاندیدای دیگری حمایت می کنند یا خیر، اما چندی بعد مشخص شد که هاشمی و خاتمی به دنبال انتخاب فردی از میان روحانی و عارف هستند.

روز دوشنبه، عارف اعلام کرد که به درخواست خاتمی از انتخابات کنار می رود.

برخلاف اصلاح طلبان، اصلوگرایان تاکنون موفق به تشکیل ائتلاف نشدند. از میان 5 کاندیدای انتخابات منهای حسن روحانی دو تن خود را مستقل معرفی کرده اند.

محمد باقر قالیباف از افرادی است که شانس حضور در دور دوم انتخابات و رقابت با روحانی را دارد.

روحانی 65 ساله مذاکره کننده سابق هسته ای ایران بوده است. حامیان روحانی مچ بندهای بنفش بر دست می کنند.

در نبود هر گونه اپوزیسیونی در ایران، بسیاری معتقدند که هیچگونه برنامه فعالی یرای تحریم انتخابات وجود ندارد.

توضیح: "اسب سیاه" به فردی می گویند که توانایی هایش پنهان مانده و برخلاف تمام انتظارت، پیروز میدان می شود./انتخاب