اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

لیست آپارتمان‌های کمتر از متری 5/2 میلیون (+جدول)



اخبار اقتصادی - لیست آپارتمان‌های کمتر از متری 5/2 میلیون

ستون امروز نبض بازار به معرفی تعدادی از واحدهای مسکونی در مناطق مختلف تهران پرداخته است که قیمت پیشنهادی فروش هر متر مربع آنها کمتر از 2 میلیون و 500 هزار تومان از سوی مالک تعیین شده است.

بررسی‌های «دنیای اقتصاد» در رابطه با این دسته از واحدهای مسکونی که از قیمت‌های این چنینی برخوردار هستند، نشان می‌دهد که واحدهای مسکونی با ارزش متری کمتر از 2 میلیون و 500 هزار تومان در اکثر مناطق تهران عرضه نمی‌شود و متقاضیان واحدهای مسکونی با قیمت مذکور می‌توانند در محله‌های جنوب و به ندرت در غرب و شرق تهران به جست‌وجو بپردازند.


نکته دیگری که درباره این واحدهای مسکونی ارزان‌قیمت قابل ذکر است عمر بنای آنها است، زیرا اکثر واحدها چند سال ساخت هستند و قیمت هر متر از واحدهای نوساز نزدیک به 2 میلیون و 500 هزار تومان یا بالاتر از این رقم است.


امتیاز دیگری که برخی از این واحدها از آن برخوردار هستند شرایط ویژه فروش است، زیرا همچنان واحدهای متراژ کوچک از شرایط وام خرید و رهن نیز بهره مند هستند.
برای مثال: یک واحد مسکونی 54 متری در خیابان کارگر جنوبی با شرایط 25 میلیون تومان نقد، 25 میلیون تومان رهن و 45 میلیون تومان وام به خریدار تحویل می‌شود.


همچنین در خیابان جوانمرد واقع در خیابان نواب واحدی به متراژ 45 متر مربع با پارکینگ طبق شرایط اعلام شده زیر از سوی مالک به بازار فروش عرضه شده است:
35 میلیون تومان نقد، 35 میلیون تومان رهن و 45 میلیون تومان وام.


در بین این دسته از فایل‌های فروشی برخی واحدها فقط از وام برخوردار هستند البته نه وام 45 میلیون تومانی.


برای مثال: فروشنده‌ای اظهار کرده است واحد 50 متری خود را در خیابان قزوین متری 2 میلیون و 200 هزار تومان قیمت گذاری کرده و این واحد از 20 میلیون تومان وام خرید بهره‌مند است.


از طرف دیگر در یکی از فرعی‌های خیابان هلال احمر، واحد نوسازی به متراژ 52 متر مربع با 20 میلیون تومان وام فرسوده متری 2 میلیون و 100 هزار تومان ارزش گذاری شده است.

 

اخبار ,اخبار اقتصادی , لیست آپارتمان‌های کمتر از متری 5/2 میلیون

اخبار اقتصادی - دنیای اقتصاد

 


ویدیو مرتبط :
‫آپارتمان‌ 70 متری در تهران چند؟ +جدول‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

لیست آپارتمان‌های ۱۰۰ متری ارزان‌قیمت(+جدول)



در حال حاضر اگر قیمت پیشنهادی فروش هر متر مربع از یک واحد مسکونی کمتر از 4 میلیون تومان محاسبه شود، بر ارزان‌قیمت بودن واحد مذکور دلالت دارد؛ چراکه طبق بررسی‌های مرکز آمار اکنون متوسط قیمت هر متر مربع از یک واحد مسکونی در تهران، 4 میلیون تومان برآورد شده است.

به گزارش دنیای اقتصاد، ستون امروز نبض بازار از یکسو به معرفی تعدادی واحد مسکونی 100 متری ارزان‌قیمت که نرخ فروش هر مترشان کمتر از 4 میلیون تومان تعیین شده پرداخته است و همچنین به واحدهای دیگری که قیمت پیشنهادی فروش‌شان نسبت به قیمت واقعی کارشناسی شده در بازار مسکن منطقه‌شان پایین‌تر است. یک واحد مسکونی 100 متری که جزو واحدهای ارزان‌قیمت در بازار مسکن معرفی شده است، واحدی نوساز با سند تعاونی‌ساز در انتهای همت غرب است که قیمت پیشنهادی فروش هر مترمربع از آن 2 میلیون و 700 هزار تومان از سوی مالک اعلام شده است. در حالی که قیمت فروش واحدی مشابه در همان منطقه متری 4 میلیون و 157 هزار تومان است.

همچنین واحد نوساز ارزان‌قیمت دیگری در خیابان بروجردی واقع در خیابان پیروزی برای فروش به بازار مسکن عرضه شده است. ارزش هر متر این واحد 3 میلیون و 50 هزار تومان اظهار شده است. قیمت حقیقی هر متر از این واحد 3 میلیون و 350 هزار تومان از نظر کارشناسان مسکن عنوان شده است.

اما واحدهایی که قیمت فروش واقعی هر مترشان بیش از 4 میلیون تومان است اما در مقایسه با واحدهای مشابه ارزان‌تر به بازار پیشنهاد می‌شوند به این شرح است:

برای مثال: واحدی 100 متری 3 سال ساخت در خیابان فرمانیه (خیابان آبکوه) متری 8 میلیون و 300 هزار تومان به بازار فروش پیشنهاد شده است؛ اما ارزش واقعی واحد مذکور، متری 12 میلیون و 158 هزار تومان محاسبه شده است. این فایل فروشی حکایت از پول لازم بودن مالک دارد.

علاوه براین، واحد نوسازی در خیابان قیطریه واقع در خیابان سهیل با قیمت متری 8 میلیون تومان، آماده فروش به خریدار اعلام شده است اما 9 میلیون تومان نرخ حقیقی هر متر از این واحد است. همچنین 6 میلیون و 500 هزار تومان قیمت هر متر از واحدی نوساز در خیابان گیشا از سوی فروشنده اعلام شده است اما 7 میلیون تومان قیمت ارزنده هر متر از این واحد مسکونی است.
 

 

اخبار,اخباراقتصادی,خریدوفروش مسکن

اخبار اقتصادی - دنیای اقتصاد