اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

لوگوی گوگل برای بزرگداشت خیام /عکس


گوگل در اکانت گوگل پلاس و همچنین در وبلاگ فارسی خود اعلام کرد که امروز در خاورمیانه و شمال آفریقا یک لوگوی مناسبتی یا doodle برای بزرگداشت عمر خیام نمایش خواهد داد

 1 پزشک: گوگل در اکانت گوگل پلاس و همچنین در وبلاگ فارسی خود اعلام کرد که امروز در خاورمیانه و شمال آفریقا یک لوگوی مناسبتی یا doodle برای بزرگداشت عمر خیام نمایش خواهد داد.

«امروز می‌خواهیم دست‌آوردهای حکیم عمر خیام را از طریق نمایش یک لوگوی ویژه (Google Doodle) در صفحه اصلی Google برای کشورهای خاورمیانه (مانند صفحه امارات متحده عربی) جشن بگیریم.

عمر خیام عموماً به عنوان شاعری برجسته شناخته می‌شود که آثارش به زبان‌های گوناگون ترجمه شده است، هر چند جایگاه علمی وی کم از جایگاه ادبیش ندارد. خیام تألیفات ارزشمندی در علوم مختلف من‌جمله ریاضیات، فلسفه و ستاره‌شناسی داشته است. وی کتابی به نام «رسالة فی البراهین علی مسائل الجبر و المقابلة» در باب حل معادلات درجه سوم نگاشته که اثری بنیادی در علم جبر محسوب می‌شود.

خیام ردپای خود را تا ابد در جهان بر جای گذاشته است. برای بزرگداشت این دانشمند گران‌قدر ما را همراهی کنید!»




در فضای مجازی این کار با استقبال زیاد روبرو شده است، اما به خاطر حساسیت‌هایی که این روزها از آنها آگاه هستید، آمدن نام امارات، باعث سوء تفاهم بعضی از کاربران فضای مجازی شده است، البته می‌توان این تعبیر را هم داشت که گوگل میراث خیام را نه فقط برای ایرانیان بلکه برای کل انسان‌ها، میراثی گرانسنگ و قابل اتکا می‌داند.

 از سوی دیگر برای مایی که در این چند ساله بیشتر با تبلیغات خارجیان متوجه اهمیت دانشمندی که در مرز و بوم خود داشته‌ایم، جایی برای پایین آوردن آستانه تحریک نباید باشد. راستی شما تا به حال چند بیت از خیام خوانده‌اید؟


البته خود لوگو هم قابل توجه است و من در حال حاضر دارم به آن حرف سین فکر می‌کنم، کاش وقتی برای جستجوی بیشتر داشتم تا ببینم حرف سین به چه خاطر بوده است!   


ویدیو مرتبط :
بزرگداشت خیام نیشابوری

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

لوگوی گوگل در سالگرد «دکتر هو» +عکس



لوگوی گوگل در سالگرد «دکتر هو» +عکس

لوگوی گوگل دیروز به مناسبت پنجاهمین سال نمایش مجموعه علمی تخیلی "دکتر هو" تغییر کرد.

دیروز جمعه (22 دسامبر) لوگوی گوگل در بریتانیا، به مناسبت گرامی داشتن پنجاهمین سال نمایش مجموعه تلویزیونی "دکتر هو" تغییر کرد.

 

لوگوی گوگل در سالگرد دکتر هو,علت تغییر لوگوی گوگل

 

در بالای لوگوی گوگل تصویری کارتونی از شخصیت های متفاوتی که در این مجموعه ظاهر شدند جای گرفته و در عین حال این امکان به وجود آمده بود که در صورت تمایل با کلیک کردن روی یک گزینه بتوانید وارد یک بازی درباره این مجموعه شوید.

 

هر چند این بازی بسیار ساده طراحی شده بود اما علاقه‌مندان به تجربه کردن آن باید وقت کافی برای وارد شدن به این بازی را کنار می گذاشتند. 

 

برای گرامیداشت این مجوعه تلویزیونی، بی بی سی یک قسمت ویژه ساخته است که عنوان آن "روز دكتر" است و امروز (بیست و سوم نوامبر) در بریتانیا و ایالات متحده نمایش داده می شود. پوستر مجموعه جدید "دکتر هو" نیز از اول شهریور رونمایی شده بود تا همه دوستداران این مجموعه بدانند که با پنجاه ساله شدن این مجموعه، فصل جدیدی از آن با حضور یک بازیگر جدید به نمایش درمی‌آید.

 

قرار است در فصل جدید این مجموعه پیتر كاپالدی بازیگر بریتانیایی جایگزین اسمیت در نقش دكتر هو شود. مجموعه جدید "دکتر هو" پس از نمایش قسمت ویژه با عنوان "روز دکتر"، پس از کریسمس  پخش می شود.

 

لوگوی گوگل در سالگرد دکتر هو,علت تغییر لوگوی گوگل

 

پیتر کاپالدی دوازدهمین بازیگری است که در نقش دکتر هو ظاهر می شود. در جدیدترین سری از مجموعه تلویزیونی "دکتر هو" که از سال 2005 شروع شد، ابتدا کریستوفر اکلستون در این نقش به کار گرفته شد و در ادامه از بازیگرانی جوانتر مانند دیوید تننت و مت اسمیت استفاده شد.

 

مجموعه تلویزیونی "دکتر هو" که یک مجموعه علمی تخیلی است، اولین بار 23 نوامبر 1963 در تلویزیون به نمایش درآمد و به تدریج در کشورهای دیگر هم پخش شد.

 

این مجموعه را بی.بی.سی بنگاه خبری بریتانیا، بنگاه خبری کانادا و کانال علمی-فنی تهیه کرده اند و ماجراهای آن توسط نویسندگان مختلف نوشته شده است. دکتر هو که با ماشین زمان خود به نام تاردیس مسافرت می کند و با ماجراهای عجیبی روبه رو می شود، قهرمان اصلی این مجموعه است.

 

از آغاز سال 2013 برنامه های مختلفی برای گرامیداشت پنجاهمین سال نمایش این مجموعه اجرا شد که انتشار کتابی درباره این مجموعه و نیز انتشار یک کتاب الکترونیک در هر ماه از جمله آنها بوده است..... / خبرگزاری مهر