اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

لبنیات از هفته آینده به نرخ مصوب بازمی‌گردد



لبنیات از هفته آینده به نرخ مصوب بازمی‌گردد

به‌رغم اظهارنظر مسئولان دولتی مبنی بر الزام دامداران و کارخانه‌های لبنی به رعایت تفاهمنامه تیر‌ماه امسال و عرضه شیرخام و لبنیات کم چرب به نرخ مصوب ، طی یک هفته اخیر نرخ انواع لبنیات بیش از 20درصد افزایش یافته و برخی تولید‌کنندگان خود را ملزم به رعایت این تفاهمنامه نمی‌دانند.

همشهری با نعمت‌الله ترکی، معاون برنامه‌ریزی استانداری تهران گفت‌وگو کرد.

مذاکرات تعیین نرخ شیر خام و لبنیات چه نتیجه مشخصی را در‌بر داشته است؟

حوزه صنعت، معدن و تجارت پیگیر این موضوع است و مقرر شده تا براساس تفاهمنامه قبلی نرخ‌های شیر و لبنیات بار دیگر رسما به تولید‌کنندگان ابلاغ و این نرخ‌ها رعایت شود.

اما دبیر انجمن صنایع لبنی از عدم‌استقبال دامداران برای دریافت نهاده ارزان قیمت و عرضه شیر خام به نرخ 750تومان خبر داده و اعلام کرده این تفاهمنامه منتفی شده است؟

این تفاهمنامه منتفی نشده و منتظر اعلام رسمی سیاست مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت به همه استان‌ها هستیم تا این سیاست‌ها اجرایی شود.

پیش از این شما با استناد به عرضه نهاده‌های ارزان قیمت تولید از بازگشت نرخ انواع لبنیات کم چرب و پر‌چرب به قیمت‌های مصوب اسفند‌ماه سال گذشته خبر داده بودید اما نه‌تنها این امر محقق نشد بلکه لبنیات از ابتدای این هفته بیش از 20درصد هم گران شد، علت چیست؟

افزایش قیمت غیرقانونی بوده و از روز دوشنبه هفته جاری کار‌گروه ویژه، بازرسی از کارخانه‌های لبنی را آغاز کرده و با بررسی قیمت‌های قبلی و جدید فراورده‌های لبنی ، با هر کارخانه‌ای که بی‌دلیل قیمت‌ها را افزایش داده باشد برخورد و نتیجه را اعلام خواهیم کرد.

یعنی تخلف کارخانه‌های لبنی عامل اصلی گرانی اخیر شیر و لبنیات بوده است؟

بله، گرانفروشی شیر و لبنیات توسط کارخانه‌های لبنی صورت گرفته و با بازرسی‌هایی که از روز دوشنبه هفته جاری در چهار کارخانه بزرگ لبنی انجام شده، تخلف گرانفروشی در سه کارخانه بزرگ لبنی محرز شده که قطعا با این گرانفروشی‌ها برخورد می‌کنیم.

عدم‌پیروی پنج تولید‌کننده بزرگ شیر خام از تفاهمنامه‌ اتحادیه تولید‌کنندگان که تعیین‌کننده اصلی قیمت این فراورده هستند، علت اصلی گرانی شیر خام اعلام شده، چه اقدامی در این زمینه صورت گرفته است؟

در حال جمع‌آوری آمار و اطلاعات میانگین شیر خام دریافتی کارخانه‌های لبنی هستیم و با مشخص شدن تأثیرگذاری نحوه و قیمت شیر خام تحویل شده به کارخانه‌های لبنی، دامدارانی که شیر خام عمده تولید می‌کنند شناسایی شده و با تحویل نهاده‌های تولید، باید شیر خام را به نرخ مصوب عرضه کنند.

آیا دامداران می‌توانند اعلام کنند که نهاده ارزان قیمت نخواسته و شیر را به نرخ مصوب عرضه نمی‌کنند؟

به اندازه کافی نهاده تولید شیر خام داریم و مشکلی برای تأمین آن وجود ندارد؛ در نتیجه بر مبنای تعیین نرخ نهاده‌ها، قیمت شیر خام نیز مشخص شده و دامداران باید شیرخام را به نرخ مصوب عرضه ‌کنند و با عرضه شیر خام به نرخ مصوب750تومان، کارخانه‌های لبنی نیز ملزم به عرضه لبنیات با نرخ مصوب سال گذشته هستند.

بالاخره مردم تا چه زمانی نتایج مثبت این نشست‌ها و بازرسی‌‌ها را با کاهش قیمت‌ شیر و لبنیات شاهد خواهند بود؟

تا پیش از پایان تعطیلات، بازار لبنیات ساماندهی خواهد شد و از ابتدای هفته آینده قیمت شیر و لبنیات به قیمت‌های قبلی باز‌خواهد گشت./تابناک

 


ویدیو مرتبط :
نرخ خوراک واحدهای پتروشیمی تا دو هفته آینده مشخص می شود

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نرخ‌ جدید كرایه‌ تاكسی‌ها در تهران از هفته آینده



 

 

 

نرخ‌ جدید كرایه‌ تاكسی‌ها در تهران از هفته آینده

 

رئیس كمیسیون توسعه عمران شورای اسلامی شهر تهران گفت: نرخ‌ جدید كرایه‌ تاكسی‌ها در تهران در جلسه امروز شورا تصویب و از هفته آینده اعمال می‌شود.

حمزه شكیب درباره نرخ جدید كرایه‌ تاكسی‌ها در راستای اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها،‌ اظهار داشت: سازمان تاكسیرانی شهر تهران پیشنهاد خود مبنی بر میزان افرایش كرایه تاكسی‌ها را در قالب لایحه به شورای شهر ارائه كرد ولی نظر نهایی را شورای شهر می‌دهد.

وی با بیان اینكه با در نظر گرفتن بررسی‌های كارشناسانه افزایش 15 درصدی كرایه تاكسی‌ها در كمیسیون توسعه و عمران مصوب شد، تصریح كرد: در جلسه امروز شورا مصوبه مذكور در حضور همه اعضا برای بررسی نهایی مطرح و تصویب خواهد شد.

شكیب ادامه داد: افزایش 15 درصدی كرایه‌ها میزان متوسط این افزایش است؛‌ حداقل افزایش كرایه 11 و حداكثر آن حدود 19 درصد خواهد بود.

وی با بیان اینكه هماهنگی‌های لازم با فرمانداری تهران صورت گرفته است، خاطرنشان كرد: بعد از تعیین قیمت، مصوبه را به فرمانداری تهران ارسال خواهیم كرد كه بعد از طی شدن این مراحل قانونی از هفته آینده یعنی بعد از نیمه دی نرخ‌ها اعمال خواهند شد.

رئیس كمیسیون توسعه و عمران شورای اسلامی شهر تهران درباره مرجع تصمیم‌گیرنده نرخ حمل و نقل عمومی،‌ گفت: طبق قانون تعیین نرخ درون شهری حمل و نقل عمومی به عهده شهرداری تهران است ضمن اینكه لایحه شهرداری تهران یكشنبه هفته گذشته به شورا ارسال شده و طی یك هفته بررسی و تعیین آن به طول انجامیده است بنابراین فكر می‌كنم زمان انجام این اقدامات طولانی نبوده است...../تحلیل:عصرایران