اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

لبخند مشایی به سوال درباره کاندیداتوری‌اش





اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

لبخند مشایی به سوال درباره کاندیداتوری‌اش 

مانند همیشه تنها یک لبخند پاسخ به سوالی بود که نمی‌خواست پاسخ دهد. این بار سوال در مورد کاندیداتوری او برای انتخابات بود؛ او که خوب می‌دانست افراد زیادی منتظر پاسخ او به این سوال هستند، ترجیح داد تا پاسخی نگوید و تنها لبخندی بزند که بی‌شمار برداشت از آن می‌توان داشت.

لبخندی برای تداوم انتظارها

اولین گمانه این است که مشایی لبخند زد چون می‌دانست که ذهن همه منتظر است تا او بگوید می‌آیم و تمام تحلیل‌ها از هر دو جناح برداشته و به سوی او بیاید.

گمانه دیگر در لبخند مشایی را می‌توان اینگونه تفسیر کرد که او قصد دارد کماکان اذهان را از گمانه زنی در مورد کاندیدای اصلی منحرف کند و افکار عمومی با تصور اینکه او کاندیدای نهایی دولت است، به کاندیدای اصلی جریان نزدیک به دولت فکر نکنند.

گمانه دیگر این است که شاید مشایی واقعا قصد کاندیداتوری در انتخابات را دارد و اکنون نمی‌خواهند این خبر را تایید کند چرا که می‌داند بسیاری موضوع ردصلاحیت او مطرح می‌کنند و اگر قرار باشد تلاشی در جهت گرفتن تاییدیه او انجام شود، در فضای غبارآلود امکان‌پذیر نیست البته این گمانه به واقعیت نزدیک نیست چنانکه شورای نگهبان بارها اعلام کرده که اسیر جوسازی‌ها نخواهد شد.

سایت‌های اصولگرا هم درباره کاندیداتوری مشایی نوشته اند: «اصولگرایان در ماجرای مشایی دچار یک اشتباه شده‌اند. آنان به گمان اینکه مشایی گزینه مطلوب احمدی‌نژاد است شروع کردند به رصد رفتارهای مشایی و شاید از رصد دیگر اقدامات غافل شدند. شاید اساساً مشایی و حرف‌هایش برای رد گم کردن باشد و فرد دیگری از سوی رئیس جمهور برای انتخابات دوره بعد مورد حمایت قرار گیرد!»

کاندیداتوری رد نشد!

به هر حال این روزها اخباری که در مورد مشایی منتشر می‌شود یا تکذیب جلسات انتخاباتی اوست یا سفرهایش به شهرستان‌ها برای تبلیغ خود به عنوان کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری، در این میان آنچه هیچ گاه به طور رسمی تکذیب نشد، کاندیداتوری اسفندیار رحیم مشایی بود. 26 آبان‌ماه بود که دفتر مشایی که آن زمان در پاستور بود در اطلاعیه‌ای نوشت: «رئیس دفتر محترم رئیس جمهور در خصوص انتخابات ریاست جمهوری آینده و ورود به این عرصه، در هیچ محفل خصوصی و عمومی هیچ‌گونه اظهارنظر و موضع گیری خاصی نه به نفع خود و نه برای کاندیدای دیگری نداشته است.»

در این جمله نه تنها هیچ اشاره ای به قصد نداشتن مشایی برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری نشده است بلکه به نحوی عنوان شده که او در این باره در هیچ جمعی سخن نگفته است. دقیقا مثل روز گذشته که باز هم کاندیداتوری خود را رد نکرد و یک لبخند تحویل اصحاب رسانه داد.

کمپین‌های حمایت از مشایی مشغولند

از سوی دیگر کمپین حمایت از مشایی در فضای مجازی فعالیت خود را از هفته‌های گذشته آغاز کرده و معمولا این کمپین‌ها ازسوی افراد نزدیک به کسانی راه‌اندازی می‌شود که احتمال کاندیداتوری آنها درانتخابات‌ وجود دارد. هدف از راه‌اندازی این کمپین‌ها هم سنجش استقبال از کاندیداتوری شخص مورد نظر در درجه اول و سپس تبلیغ اوست. چندی پیش هم تصویر پوستری که در حمایت از مشایی طراحی شده بود، در سایت خبرآنلاین منتشر شد.

در این پوستر آمده بود دعوت از کاندیداتوری مهندس مشایی برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم و همچنین در بخش پایینی این پوستر جمله محمود احمدی‌نژاد مبنی بر اینکه «من دلم برای یاران سوم تیری‌ام تنگ شده است» کار شده و جالب اینکه در زیر آن نوشته شده: «آمده‌ایم تا مرهمی باشیم بر دلتنگی‌های سردار عدالت.»

یکی از سایت‌های نزدیک به مشایی هم او را از هم‌اکنون رئیس دولت یازدهم معرفی کرد و سایت دیگری از حامیان دولت در نظرسنجی‌ای تحت عنوان «به نظر شما رئیس جمهور بعدی ایران کیست؟»، کوشید تا از ۷ گزینه برای کاندیداتوری جهت شرکت در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری پرده بردارد. این سایت از سعید جلیلی، سید محمد خاتمی، محمد باقر قالیباف، علی لاریجانی، لنکرانی، اسفندیار رحیم‌مشایی و علی‌اکبر ولایتی به عنوان گزینه‌های نظرسنجی خود استفاده کرده و مدعی شد که مشایی با اقبال ۵۰ درصدی مخاطبان نظرسنجی خود مواجه شده.

رویکرد اصولگرایان به مشایی

در ماه‌های انتهایی دولت برخی اصولگرایان مواضع قبلی خود در مورد مشایی را فراموش کردند و به نوعی سعی دارند تا او را مبرا از انتقاداتی کنند که قبلا در مورد او مطرح می‌کردند. این دسته از اصولگرایان بر این باورند که احتمال حضور مشایی در عرصه انتخابات وجود دارد پس بهتر است تابلوی توقف بر انتقادات خود بزنند و همچنین مشایی را فردی بدانند که اگر مشکلی داشت، حتما قوه قضاییه با او برخورد می‌کرد.

«نامه گرفتن» تخصص جدید مشایی

مشایی روز گذشته حرف دیگری هم زد که شاید شوخی بود. او به خبرنگاران گفت تخصص من گرفتن نامه است. مشخص نیست مشایی از این عبارت چه هدفی را دنبال می‌کرد. شاید می‌خواست بگوید که فعلا اجازه صحبت در مورد انتخابات را ندارد و شاید هم قصد داشت عنوان کند که برای او دیگر صحبت با خبرنگاران و پاسخ دادن به سوالات شفاهی آنها کاری غیرمفید شده است چرا که تا امروز هر آنچه سبب انتقاد به او شده است از میان سخنان او در جمع خبرنگاران بوده است. اما باید در نظر داشت که اگر مشایی قصد تصاحب کرسی ریاست جمهوری را دارد باید ارتباط خود با رسانه‌ها را بیش از اکنون کند و به سوالات آنها پاسخ دهد./آرمان

 


ویدیو مرتبط :
افشاگری دکتر قدیری ابیانه علیه رحیم مشایی و بر هم زدن جلسه توسط حامیان مشایی.

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تکذیب مجدد کاندیداتوری مشایی برای انتخابات ریاست جمهوری



از سوی دفتر رییس جمهور اعلام شد

تکذیب مجدد کاندیداتوری مشایی برای انتخابات ریاست جمهوری

مرکز روابط عمومی دفتر رییس جمهور خبرسازی جدید برخی سایت ها و پایگاه های اینترنتی را در خصوص رییس دفتر رییس جمهور قویا تکذیب کرد.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

متن تکذیبیه بدین شرح است: در پی انتشار خبری در برخی سایت ها و پایگاه های اینترنتی مبنی بر نشست مهندس رحیم مشایی با مازندرانی های مقیم تهران و نقل قول های منتسب به ایشان در این نشست، به اطلاع می رساند که این خبر از اساس کذب محض بوده و هیچ پایه و اساسی ندارد.

همانگونه که بارها تاکید شده است رییس دفتر محترم رییس جمهور در خصوص انتخابات ریاست جمهوری آینده و ورود به این عرصه، در هیچ محفل خصوصی و عمومی هیچگونه اظهار نظر و موضعگیری خاصی نه به نفع خود و نه برای کاندیدای دیگری نداشته است .

مرکز روابط عمومی دفتر رییس جمهور انتشار اینگونه اخبار کذب و شایعه پراکنی ها را ادامه سناریو سازی های تکراری عده ای خاص علیه دولت می داند و همانگونه که از متن خبر مذکور بر می آید تهیه کنندگان این خبر مجعول، در ضمن تلاش برای تبلیغ به نفع کاندیدایی خاص، بدنبال تحت الشعاع قرار دادن و به حاشیه راندن رای تامل برانگیز صادر شده ،درخصوص دو نفر از توهین کنندگان به رییس جمهور محترم و رییس دفتر ایشان طی روزهای اخیر، بوده اند که بازتاب گسترده ای در سطح افکار عمومی داشته و تعجب همگان را برانگیخته است .

ناگفته پیداست که توسل به خبرسازی های دروغین و اینگونه اقدامات غیر اخلاقی برای عاملان آن هیچ گونه نتیجه ای نخواهد داشت، همچنان که تاکنون نیز نداشته است چرا که مردم، با بصیرت و هوشیاری، تمام تحرکات را تحت نظر دارند و همواره بدون توجه به فضا سازی های کاذب، بهترین واکنش را نشان داده اند و دولت هم به رای و نظر مردم، احترام قائل است.

این مرکز با تاکید مجدد بر کذب بودن خبر مذکور ،حق پیگیری حقوقی و قضایی آن را برای خود محفوظ می داند.

مرکز روابط عمومی دفتر رییس جمهور

ایسنا