اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

لاریجانی:عدالت با پول دادن محقق نمی‌شود



لاریجانی:عدالت با پول دادن محقق نمی‌شود

رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم اختتامیه جشنواره آئینه مطهر گفت: در جامعه‌ای که پر از مشکل و سختی است بر ذهن هنرمند خاک پاشیده می‌شود.

 

اعتدال: مراسم اختتامیه جشنواره آئینه مطهر و افتتاح نمایشگاه آن با حضور علی لاریجانی، نماینده مردم قم و رئیس مجلس شورای اسلامی، محسن مومنی شریف، رئیس حوزه هنری، سردار اثباتی، معاون فرهنگی سازمان بسیج مستضعفین، محمدرضا جعفری جلوه؛ مدیرعامل بنیاد علمی فرهنگی علامه مطهری و برگزارکنندگان این برنامه در حوزه هنری برگزار شد.

 

علی لاریجانی در ابتدای سخنانش در مورد شهید مطهری گفت: خوشحالم که هنرمندان درمورد مطهری و شناساندن شخصیت این بزرگوار قدم پیش گذاشتند و خلق اثر کردند که آنچه باعث ماندگاری یک فکر می‌شود هنر است.

 

وی افزود: از ویژگی‌های مهم شهید مطهری این بود که ایشان اهل وارستگی و سیر و سلوک عرفانی بودند که باعث افزون‌شدن ماندگاری او شده است. آنچه که امروز در جامعه وجود دارد با انچه که مطهری می‌خواست و در آثارش هویداست فرق دارد و فاصله‌هایی دارد که باید این فاصله‌ها را شناخت.

وی ادامه داد: علامه مطهری در عرصه هنر به شعر بسیار علاقه‌ داشت و با دیوان حافظ انس عجیبی داشت و با این دیوان معاشقه می‌کرد. سحرگاهان با غزل‌های حافظ وقت خود را سپری می‌کرد.

 

وی بیان کرد: استاد از کسانی بود که در مورد شخصیت حافظ رای خاص خود داشت. برخی معتقدند که حافظ در مسیر غزل‌سرایی یک مسیرهایی را طی کرد و در برخی غزل‌های خود به عرفان را مد نظر نداشت ولی مطهری حافظ را یک عارف سوخته جان می‌دانست که همسوی عرفان حرکت کرده بود.

 

رئیس مجلس هشتم شورای اسلامی گفت: ما شهید مطهری را کسی می‌دانیم که فکرساز است و مقام معظم رهبری نیز در مورد مطهری گفته‌اند که مطهری ایدئولوگ انقلاب اسلامی است، پس باید در جامعه امروزمان ببینیم که آیا به تفکرات او در ترسیم جامعه رسیده‌ایم؟

همه افراد دارای استعداد ذوقی هستند

 

وی در مورد مطهری و نظر او در مورد هنر و هنرمند توضیح داد: او معتقد بود که همه افراد دارای استعداد ذوقی هستند همانطور که استعداد پرستش و یا استعداد علم‌اندوزی دارند البته رشد این استعداد‌ها به دو چیز بستگی دارند اول تلاش خود فرد برای تبلور استعداد ذوقی خود و دیگری هم جامعه است که چگونه استعداد افراد را متبلور کند.

 

وی بیان کرد: مطهری معتقد بود که یک انسان کامل و سعادتمند کسی است که همه استعدادهایشان را متوازن رشد دهد و یک جامعه متعالی جامعه‌ای است که بسترهای لازم برای پرش ذهنی افراد و بلوغ استعدادهای همه افراد خود را مهیا کند. وی نقد جدی داشت بر جامعه‌هایی که برای بلوغ یک سری استعدادهای افراد خود به نسبت سایر استعدادهای آنها تلاش می‌کنند.

 

وی در مورد پرداخت استاد مطهری به هنر توضیح داد: هرگاه ایشان در آثار خودشان به هنر می‌پردازند به پرورش قوه خیال هنرمند اشاره کرده‌اند و معتقدند که زایش هنر توسط هنرمند وقتی حاصل می‌شود که هنرمند ناهوشیار باشد.

 

لاریجانی اذعان داشت: هنرمند اگر بخواهد پرواز کند و خیالش فربه شود باید وارسته شود. این وارستگی است که خیال هنرمند را بر روی موضوع متمرکز می‌کند و باعث خلق آثار می‌شود. جامعه‌ای که مملو از مشکل باشد ذهن هنرمند را از حالت عادی خارج می‌کند و نمی‌گذارد که ذهنش خلاق شود. یک جامعه پر از مشکل بر ذهن هنرمند خاک می‌پاشد.

وی زبان انتقاد به وضع موجود جامعه گشود و گفت: خوب است که جلساتی بگذاریم و یاد او را گرامی بداریم ولی این اصلا کافی نیست. اگر قبول داریم که مطهری ایدئولوگ جامعه ایران اسلامی است باید فاصله‌هایی که بین جامعه مورد نظر او و جامعه امروز وجود دارد را شناخت.

 

با دادن پول به مردم عدالت محقق نمی‌شود

وی ادامه داد: مطهری معتقد بود دو عنصر است که برای جامعه کلیدی است؛ یک عدالت و دیگری محبت. هرچند که عدالتی که امروز از آن یاد می‌شود و در جامعه رایج شده به هیچ‌وجه با عدالت شهید مطهری یکسان نیست. عدالت این نیست که کرامت انسانی را زیر سوال ببریم و تنها به دادن پول اشاره کنیم. با دادن پول به مردم، عدالت محقق نمی‌شود.

نماینده مردم قم بیان کرد: فکر می‌کنم باید این مرد بزرگ که مهمترین بارزه او زدن حرف حق تحت هر شرایطی بود را بهتر بشناسیم و به درک بهتری از او و اثارش برسیم.

منبع:  مهر

اعتدال


ویدیو مرتبط :
انتظار عدالت و عدالت درسازمان (مدیریت رفتار سازمانی پیشرفته) -

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سردار نقدی: کسی می تواند از عدالت دم بزند که اجازه رسیدگی به اتهامات اطرافیانش را بدهد/وعده پیامبر در 22 بهمن 1357 محقق شد



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

سردار نقدی: کسی می تواند از عدالت دم بزند که اجازه رسیدگی به اتهامات اطرافیانش را بدهد

رییس سازمان بسیج مستضعفین گفت: کسی می تواند از عدالت دم بزند که اگر برادرش، پسرش، رییس دفترش و یا معاونش تخلف کرد، اجازه دهد دستگاه قضایی رسیدگی کند و دخالتی در این رسیدگی نداشته باشد.

به گزارش مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بسیج، سرتیپ بسیجی محمدرضا نقدی رییس سازمان بسیج مستضعفین در مراسم گرامی داشت دهه فجر که در مسجد سادات اخوی تهران برگزار شد گفت: انقلاب اسلامی وعده انبیا و اولیا می باشد که در قرآن آمده و حاصل مجاهدت مردان و زنانی است که لحظه لحظه در اهتزاز بودن پرچم اسلام و بیداری اسلامی را مدیون آنها هستیم.

وعده پیامبر در 22 بهمن 1357 محقق شد

سردار نقدی به آیه 54 سوره مائده که پیامبر به سلمان فرمودند اشاره نموده و اظهار داشت: طبق این آیه مجاهدین کسانی هستند که همیشه در حال مبارزه و تلاشند و اگر دنیا آنها را متهم کند و بارانی از اذیت ببارد، این قوم نمی ترسند چرا که پیروان راستین خداوند متعال و ائمه هدی و در یک کلام "حزب الله" هستند.

وی وعده پیامبر به جناب سلمان درباره ایرانیان را یادآور شده و تصریح کرد: وعده پیامبر در 22 بهمن 1357 محقق شد و ملتی عظیم با پرچم ولایت در ایران اسلامی شکل گرفت که فخر امت اسلام و تاریخ بشریت است.

سردارنقدی به سخن امام راحل که فرمودند "به یقین ملت ما امروز از ملت صدر اسلام در عهد رسول الله و از مردم حجاز و مردم کوفه بالاترند" اشاره نموده و ادامه داد: دوران پس از امام راحل ثابت کرد که این ملت از همه اقوام در طول تاریخ بالاتر است و خداوند ملتی به این عظمت خلق نکرد و ملت ایران در روز 22 بهمن، سیلی محکمی بر گوش استکبار نواخت که اگر دشمن عبرت نگیرد باید دستگاه حاکم آمریکا را در کنار کمونیسم در زباله دان تاریخ جستجو کرد.

رییس سازمان بسیج مستضعفین موقعیت علمی امروز ایران را یکی از برترین ها در جهان دانسته و افزود: روزگاری اکثریت ملت ما بی سواد مطلق بودند، پزشکان بنگلادشی و پاکستانی مردم را معاینه می کردند، ارتش را مستشاران آمریکایی اداره می کردند، اکثر کالاها از خارج وارد می شد و اگر جوان دانشگاهی تفسیر قرآن و نهج البلاغه همراه می داشت، مجرم بوده و بازداشت می شد ولی امروز آزادیم و انتخابات واقعی داریم و مقام اول در سرعت رشد علم در جهان را دارا هستیم.

برخی با استفاده از بیت المال علیه نظام صحبت می کنند

سردارنقدی با بیان اینکه تا زمانی که یک جریان توطئه و آشوب نکند، آزادانه و حتی با استفاده از بیت المال، در دانشگاه ها و برخی کرسی ها علیه نظام صحبت می کنند خاطرنشان کرد: به لحاظ آزادی و استقلال، هیچ کشوری در دنیا به ایران اسلامی نمی رسد و در عین حال هیچ ابرقدرتی اجازه دخالت ندارد چون ملت ایران در برابر تمام ابرقدرت ها ایستاده است.

وی 1+5 را به معنی حضور همه ابرقدرت ها در یک طرف و ایران اسلامی را در طرف دیگر دانسته و بیان کرد: ملت در زمان طاغوت پهلوی زیر چکمه های استکبار بود و به حساب نمی آمد و حتی کشورهای اسلامی منطقه، ایران را طرفدار اسرائیل می دانستند و ملت، از ایرانی بودن خود سر به زیر بود چرا که حکومت پهلوی حامی استکبار و نوکر دست به سینه آمریکا بود.

ارزش های اساسی نظام همچون اسلام و وحدت در ولایت متبلور هستند

جانشین فرمانده کل سپاه در امر بسیج اظهار داشت: اما امروز همه به ایران نگاه می کنند و نقطه امید جهانیان شده و ما به ایرانی بودن خود افتخار می کنیم و این محصول دو سرمایه است یکی اسلام و مقصد الهی و دیگری وحدت ملت، که این ارزش ها در ولایت متبلور هستند.

وی اسلام را برای هدایت بشریت، قانون و قاعده اداره جامعه بشری و کاملترین نسخه از سوی خداوند به بشریت خوانده و تصریح کرد: خیلی ها در اوایل انقلاب و مبارزه می گفتند که حول محور لیبرالیسم یا سوسیالیسم و ملیت جمع شویم، حتی گروه های مختلفی شکل گرفته و برخی شان شکنجه و زندانی هم شدند اما مردم به سراغ اسلام رفتند.

در سبک زندگی اسلامی کسی خودش را برای انتخابات جلو نمی اندازد

رییس سازمان بسیج مستضعفین تمام عظمت ملت ایران را مدیون اسلام دانسته و گفت: اگر ما اسلام را در تمامی ابعاد زندگی پیاده کنیم، اتفاق بزرگی خواهد افتاد و بحمدالله مردم ما نیز تا به حال دنبال دسته ها و احزاب و گروه ها نرفته و به دنبال ولایت قدم برداشته اند.

سردار نقدی تبیین سبک زندگی را عمق بخشی به ارزش اسلام و وحدت و پیاده سازی در تمام ابعاد عنوان کرده و پرسید: آیا سبک زندگی اسلامی در انتخابات، دنباله روی از الگوهای غرب، سبز و سفید درست کردن، جنجال آفرینی و خرج های آنچنانی است؟ آیا خود را جلو انداختن و حرص قدرت داشتن و از بیت المال و غیر بیت المال از سال ها قبل خرج کردن جزو سبک زندگی اسلامی است؟

وی افراد را از فکر پیروزی در انتخابات با الگوها و رفتارهای غربی بر حذر داشته و ادامه داد: در نظام اسلام، رییس جمهور یک خدمتگزار است و در سبک اسلامی کسی خودش را برای انتخابات جلو نمی اندازد و حرص نمی زند چون کسی که حرص جایگاه می زند صلاحیت نداشته و نباید به او رای داد. یکی از عرصه های سبک زندگی اسلامی را انتخاب مسئولان دانسته و افزود: پیروی از الگوی غربی در انتخاب مسئولان، دور شدن از ارزش های اسلامی می باشد و شعار علیه یکدیگر و پرونده سازی برای هم، سبک انتخاب مدیر در اسلام نیست.

جبهه بندی و اختلاف میان رفقا و خانواده برای انتخابات از فرهنگ غربی بوده و اساساً غلط است

رییس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به روایتی که می فرماید هر کس ریاست را طلب کند، ملعون است خاطرنشان کرد: در اسلام، جماعت هایی از مومنین با متانت از فردی می خواهند تا کاندیدا شود وگر نه خود فرد جلو نمی افتد.

وی مقاومت امام خامنه ای در انتخاب معظم له برای رهبری را الگویی برای مسئولان دانسته و بیان کرد: مردم را به جان هم انداختن برای کسب رای، مخالف اسلام و وحدت است که این اتفاق در انتخابات 88 افتاد چرا که دشمن می خواست و می خواهد ملت را در انتخابات رو در روی هم قرار دهد و جبهه بندی و اختلاف میان رفقا و خانواده برای انتخاب یک فرد غلط است و نباید این فرهنگ غربی ادامه یابد.

سردار نقدی  با بیان اینکه اگر سبک زندگی اسلامی را در انتخابات و نحوه کاندیدا شدن، تبلیغات و... پیاده کنیم هیچ مشکلی نداریم گفت: باید به عملکرد و اعمال افراد نگاه کرد نه به شعارهایشان چون فردی که فتنه 88 را شروع کرد و خود در راس افراطیون می باشد و حتی به نماز جمعه، روز قدس و عاشورا هم رحم نکرد، حال از اعتدال حرف می زند.

اختلاف نظر بر زمان فروپاشی نهایی آمریکاست

جانشین فرمانده کل سپاه در امر بسیج آمریکا را کشوری ورشکسته دانسته و اظهار داشت: آمریکا به وسیله زور و با چاپ اسکناس های بدون پشتوانه و تقلبی، گدایی خود را جبران می کند که ادامه نداشته و به زودی شکست می خورد، همانطور که کارشناسان و صاحب نظران از تمام طیف ها به شکست آمریکا اذعان دارند و فقط اختلاف نظر بر زمان فروپاشی نهایی است.

وی با اشاره به ادعای آزادی در غرب و جنبش 99 درصدی در آمریکا تصریح کرد: جنبش 99 درصدی ملت آمریکا می گوید ما آزاد نیستیم حتی در انتخابات باید به دو کاندیدا از دو حزب رای داد و نفر سومی نیست و در سایر کشورهای غربی هم اینگونه می باشد.

وی تمام شرکت های بزرگ و سرمایه های اقتصادی را تقسیم شده بین این دو حزب در آمریکا خوانده و ادامه داد: یک حزب، اقتصاد سلاح دارد و وقتی به روی کار می آید، جنگ افروزی می کند تا سلاحش را بفروشد و حزب دیگر نیز با داشتن هالیوود با جنگ نرم به روی کار می آید.

سردار نقدی به شعار حقوق بشر و دموکراسی غرب و برملا شدن ماهیت آنها با زندان گوانتانامو و ابوغریب اشاره نموده و افزود: استکبار به سوریه، ایران، عراق و... تروریست اعزام می کند و در تمام مواردی که آمریکا ژست می گرفت با ایستادگی ملت ایران، مفتضح شده و شکست خوردند.              

کسی می تواند از عدالت دم بزند که اجازه دهد به اتهامات اطرافیانش، رسیدگی شود

سردار نقدی قصد انتقام دشمن با تمام قوا از همه شکست های 34 سال اخیر را یادآور شده و خاطرنشان کرد: دشمن به دنبال زدن دو نقطه قوت ایران می باشد یعنی با شبهه پراکنی، فساد و بی بند و باری، ماهواره، مواد مخدر، فیلم های برهم زننده ی کانون خانواده و... می خواهد اسلام را از ما بگیرد و دیگر اینکه با دعواهای سیاسی و اختلاف افکنی می خواهند وحدت و یکپارچگی ما را بر هم زنند.

وی با خطاب به کسانی که نمی گذارند دوستان و اطرافیانشان در دستگاه قضایی محاکمه شوند تاکید کرد: کسی می تواند از عدالت دم زند که اگر برادرش، پسرش، رییس دفترش و یا معاونش تخلف کرد، اجازه دهد دستگاه قضایی رسیدگی کند و دخالتی در این رسیدگی نداشته باشد؛ نه کسی که با کوچکترین نگرانی نسبت به اطرافیانش، آتش به جان ملت و خیابان ها بیاندازد همگان موظفیم اسلام و وحدت را حفظ کنیم.

بصیرت ملت ایران، اعجاز و موهبت الهی است

رییس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به سکوت حضرت علی علیه السلام به خاطر وحدت امت اسلام اظهار داشت: حتی اگر کسی ببیند حقش را پایمال می کنند باید به خاطر اسلام و عدم شکاف ملت سکوت کند.

سردار نقدی در پایان با بیان اینکه نه از اسلام دست می شوییم و نه از وحدت تصریح کرد: اسلام و وحدت در ولایت تجسم می یابد و ملت ولایتمدار ما نیز در راهپیمایی 22 بهمن به خوبی ارزش ها را نمایاندند. حقیقتاً انسان از بصیرت ملت ایران در حیرت می ماند و این اعجاز و موهبت الهی است که باید برای قدردانی از ملت، نماز شکر به جای آورد./مهر