اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

كمپین سفرای اسراییل در كشورهای غربی علیه ایران : عجله كنید،وقت تمام می شود!



 

كمپین سفرای اسراییل در كشورهای غربی علیه ایران : عجله كنید،وقت تمام می شود!

 

روزنامه اسراییلی هاآرتص در گزارشی نوشت كه سفرای اسراییل در پایتخت های غربی موظف شده اند به مقامات كشورهای محل ماموریت شان هشدار دهند كه فرصت لازم برای بازداشتن ایران از دست یابی به سلاح هسته ای به وسیله تشدید تحریم ها در حال اتمام است .

هاآرتص می نویسد كه بر اساس كمپین جدید وزارت خارجه اسراییل كه از اواسط ماه سپتامبرسال جاری به سفرای این رژیم در پایتخت های اروپایی و آمریكایی ابلاغ شده ، دیپلمات های اسراییل موظف شده اند تا با رایزنی با مقامات كشورهای محل ماموریت شان از آنها بخواهند تا فشارهای تحریمی علیه ایران را تشدید كنند.

بر اساس این گزارش كمپین جدید وزارت خارجه اسراییل در آستانه انتشار گزارش ماه نوامبر آژانس بین المللی انرژی اتمی كه پیش بینی می شود در آن گزارش اطلاعاتی درباره اهداف نظامی فعالیت های هسته ای ایران منتشر شود ، آغاز شده است و هدف آن تشدید تحریم های ایران به حوزه های بانك مركزی ، صادرات نفت ، شركت های هوایی و كشتیرانی است.

پیش از این روزنامه آمریكایی نیویورك تایمز نیز با انتشار گزارشی نوشته بود كه دولت اوباما در آستانه انتشار گزارش ماه نوامبر آژانس بین المللی انرژی هسته ای به بازرسان این آژانس فشار وارد می كند تا در گزارش جدید خود برخی از اطلاعات محرمانه فعالیت های هسته ای ایران را برای جلب حمایت بین المللی از تشدید تحریم های ایران منتشر كنند.

روز گذشته نیز رسانه های آمریكایی گزارش دادند كه آمریكا فرستاده هایی به پایتخت های اروپایی فرستاده تا مقامات آنها را برای تشدید فشارهای تحریمی علیه ایران متقاعد كند . بر اساس این گزارش بهانه اصلی آمریكا در این گفتگوها گوشزد كردن این نكته بوده است كه اگر تحریم های ایران تشدید نشود ، اسراییل ممكن است به صورت یكجانبه علیه ایران به عملیات نظامی متوسل شود.

روزنامه هاآرتص همچنین می نویسد وزارت خارجه اسراییل چند روز پیش با ارسال یك دستور محرمانه به سفارت خانه های خود در كشورهای غربی از آنها خواسته تا با بهانه قرار دادن موضوع اتهام تلاش ایران برای ترور سفیر عربستان در آمریكا ، مقامات كشورهای محل ماموریت شان را به ضرورت انزوای بین المللی ایران متقاعد كنند .

بر اساس گزارش هاآرتص سفرای اسراییل در كشورهای غربی به مقامات غربی گوشزد كرده اند كه موضوع تشدید تحریم های ایران نباید به سال 2012 موكول شود چرا كه در این سال در 3 كشور آمریكا ، فرانسه و روسیه انتخابات ریاست جمهوری برگزار خواهد شد و چین نیز موضوع تغییر كادر رهبری را در دستور كار دارد و با توجه به این تغییرات در عرصه سیاست داخلی این كشورها ممكن است موضوع ایران به حاشیه رانده شود..../عصرایران


ویدیو مرتبط :
پاسخ ایران به تهدید نظامی اسراییل علیه ایران چه خواهد بود؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پروژه سازمان های اطلاعاتی آمریكا ، اسراییل و انگلیس علیه برنامه هسته ای ایران



 

 

 

پروژه سازمان های اطلاعاتی آمریكا ، اسراییل و انگلیس علیه برنامه هسته ای ایران

 

یك هفته نامه فرانسوی به نقل از برخی منابع آگاه در سازمان های اطلاعاتی فرانسوی نوشت كه سازمان های اطلاعاتی آمریكا ، انگلیس و اسراییل یك برنامه ویژه برای خرابكاری در برنامه هسته ای ایران را به طور مشترك مدیریت می كنند.

هفته نامه فرانسوی " له كانارد انچین" با اشاره به این موضوع می نویسد كه آمریكا و بریتانیا برای ممانعت اسراییل از اقدام نظامی علیه تاسیسات هسته ای ایران به این رژیم تضمین داده اند كه می توانند با انجام اقدامات خرابكارانه سرعت برنامه هسته ای ایران را كند كنند.

بر اساس این گزارش بر این مبنا سازمان های اطلاعاتی آمریكا ، بریتانیا و اسراییل در همكاری با یكدیگر طرحی را به پیش می برند كه خرابكاری در تاسیسات و برنامه های هسته ای ایران را شامل می شود.

بر اساس این طرح تا كنون چند اقدام مشخص صورت گرفته كه یكی از موارد اخیر آن آلوده كردن بیش از 30 هزار كامپیوتر تاسیسات هسته ای ایران به ویروس " استاكس نت " بوده است.

همچنین بر اساس این گزارش انفجار ماه اكتبر یك مركز ساخت موشك  در لرستان نیز نتیجه خرابكاری سازمان های اطلاعاتی این 3 كشور بوده است. در این انفجار 18 تن كشته شدند.

همچنین بر اساس اعلام منابع اطلاعاتی فرانسه به این هفته نامه ، ترور 5 دانشمند هسته ای ایران نیز كار سازمان اطلاعاتی موساد بوده كه با همكاری با سازمان های اطلاعاتی آمریكا و بریتانیا صورت پذیرفته است.

بر اساس این گزارش همكاری سازمان های اطلاعاتی آمریكا ، بریتانیا و اسراییل ادامه دارد و این سه طرف توافق كرده اند كه برای كند كردن و ایجاد وقفه در برنامه های هسته ای ایران همچنان به عملیات خرابكارانه خود ادامه دهند...../تحلیل:عصرایران