اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

كليات طرح ارتقاي كيفي توليدخودرو داخلي



 

 

طرح حمايت وساماندهي ازمشاغل خانگي

با 143 راي موافق؛

كليات طرح ارتقاي كيفي توليد خودرو داخلي تصويب شد


دولت موظف است تعرفه واردات خودرو را بگونه‌اي تعيين كند كه توليدات و اشتغال داخلي آسيب نبينند و از خروج بي‌رويه ارز از كشور جلوگيري شود.

نمايندگان مجلس با 143 راي مثبت، موافقت خود را با كليات طرح ارتقاي كيفي توليد خودرو داخلي نشان دادند.
به گزارش خبرنگار ايلنا، نمايندگان مجلس در جلسه علني امروز كليات طرح ارتقاء كيفي توليد خودرو داخلي را تصويب كردند. اين طرح داراي 4 ماده است.
در صورت تصويب نهايي اين طرح، دولت موظف است تعرفه واردات خودروي سواري و كليه اقلامي كه توليدات داخلي آنها پاسخگوي نياز داخلي است يا واردات آنهابه توليدات واشتغال داخلي آسيب مي‌رساند و همچنين تعرفه واردات اقلام غير ضروري و كالاهاي تشريفاتي را به گونه‌اي تعيين نمايد كه توليدات و اشتغال داخلي آسيب نبينند و از خروج بي‌رويه ارز از كشور جلوگيري شود.
كليات اين طرح با 143 راي موافق‏، 14 راي مخالف و 19 راي ممتنع به تصويب رسيد...../تحلیل:ایلنا


ویدیو مرتبط :
نگاهی به دو طرح از شش طرح برگزیده بنیاد وایز درسال 2015

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

طرح ارتقاي كيفي توليد خودرو



 

طرح ارتقاي كيفي توليد خودرو

 

نمايندگان به دو فوريت طرح ارتقاي كيفي توليد خودروي داخلي راي ندادند


اهميت اين طرح مربوط به ماده 2 آن است كه در صورت تصويب نهايي آن جزو د بند 15 قانون بودجه سال 1389 كل كشور لغو خواهد گرديد و در پي آن تعرفه واردات خودرو از 70 درصد به 90 درصد افزايش پيدا مي‌كرد.

ايلنا:نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در جلسه علني امروز به دو فوريت طرح ارتقاي كيفي توليد خودروي داخلي راي مثبت نداده و يك فوريت اين طرح را به تصويب رسانيدند كه در صورت تصويب نهايي آن تعرفه واردات خودرو از 70 درصد به 90 درصد افزايش پيدا مي‌كند.
به گزارش خبرنگار پارلماني ايلنا در جلسه علني امروز مجلس نمايندگان به بررسي طرح ارتقاي كيفي توليد خودرو داخلي كه به امضاي 145 نفر از نمايندگان رسيده بود و با قيد دو فوريت به مجلس شوراي اسلامي آمده بود پرداختند.
گفتني است نمايندگان پس از استماع اظهارات مخالفين و موافقين با 127 راي موافق 70 راي مخالف و 14 راي ممتنع از مجموع 220 نماينده مجلس به دو فوريت اين طرح راي منفي دادند كه پس از آن در رابطه با يك فوريت اين طرح راي گيري شد كه نمايندگان با 140 راي موافق 64 راي مخالف و 7 راي ممتنع از مجموع 222 نماينده مجلس به يك فوريت راي مثبت دادند.
لازم به ذكر است اهميت اين طرح مربوط به ماده 2 آن است كه در صورت تصويب نهايي آن جزو د بند 15 قانون بودجه سال 1389 كل كشور لغو خواهد گرديد و در پي آن تعرفه واردات خودرو از 70 درصد به 90 درصد افزايش پيدا مي‌كرد.
در مقدمه توجيه اين طرح آمده است:
در صنعت كشور پس از پيروزي انقلاب اسلامي نگاه حساس و دقيقي از طرف مسوولين و مردم، چگونگي كمي و كيفي توليد خودروي داخلي را رصد نموده و اگر چه از نظر كمي رشد قابل توجهي داشته ايم و تلاش‌هايي در همه ادوار جهت ارتقاي سطح كيفي توليد خودرو صورت‌پذيرفته اما كيفيت موجود در تمام كارخانه‌هاي توليدي خودرو در شان جايگاه اسلامي نيست.
به همين منظور درقانون بودجه سال 89 ضمن جزو د بند 15 ماده واحده حقوق ورودي واردات خودروي سواري به ميزان 70 درصد تعيين گرديده كه از آنجايي كه بيانات سريع، روشن و هشدار دهنده مقام معظم رهبري در ديدار از يكي از كارخانه‌هاي توليد خودرو در ارتباط با ضرورت ارتقاي سطح كيفي توليدات خودروي داخلي و اجرايي كردن قانون حمايت از مصرف‌كنندگان خودرو اين طرح به مجلس تقديم شده است/گروه خبری ایلنا