اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

كلاهبرداری میلیونی با تقلید زبان استانبولی!


سه كلاهبردار با حكم دادگاه عمومی جزایی تهران به حبس، رد مال و پرداخت جزای نقدی محكوم شدند.

خبرگزاری ایسنا: سه كلاهبردار با حكم دادگاه عمومی جزایی تهران به حبس، رد مال و پرداخت جزای نقدی محكوم شدند.

اواسط سال گذشته گزارش‌هایی مبنی بر كلاهبرداری از برخی افراد در نقاط مركزی و جنوبی تهران به مراجع انتظامی اعلام شد و به این ترتیب، تحقیقات جهت شناسایی و دستگیری متهمان در دستور كار كارگاهان پلیس آگاهی تهران قرار گرفت.

 با كشف سرنخ‌هایی كه شكات این پرونده ارائه كردند، شگرد متهمان مشخص شد؛ به این ترتیب كه این افراد به صورت دو نفری با خودروی پراید یا پژو آردی در خیابان‌های تهران تردد می‌كردند و پس از شناسایی طعمه‌ها، آنان را به عنوان مسافر سوار كرده و با اغفال آنان، طلاجات آنان را اخذ می‌كردند.

 از طریق چهره‌نگاری، «عیسی. ج» 62 ساله، «شاپور.ی» 48 ساله و «داود.ق» 40 ساله به عنوان متهمان این پرونده شناسایی شدند كه هر سه‌ نفر نیز دارای سابقه محكومیت كیفری بودند.

 در جریان اعترافات متهمان مشخص شد كه عیسی خود را به عنوان یك مسافر اهل تركیه جا می‌زده و شاپور كه راننده بوده با او به زبان استانبولی صحبت می‌كرده و به مسافر خودرو می‌گفته كه این فرد، خارجی و آدم ساده‌ای است و حاضر است پول زیادی بابت طلاجات بدهد. سپس راننده برای اغفال مال‌باختگان، ساعت مچی خود را به عیسی می‌داده و در ازای آن مقدار زیادی پول خارجی دریافت می‌كرده است.

شكات این پرونده كه 73 نفر و غالبا زن هستند با قرار گرفتن در این موقعیت طلاجات خود را به عیسی می‌داده‌اند و در مقابل، مقداری پول خارجی دریافت می‌كردند ولی هنگامی كه برای تبدیل این پول‌ها به صرافی مراجعه می‌كردند متوجه می‌شدند كه این اسكناس‌ها باطله و بی‌ارزش است.


 قاضی محمد ایمان‌دوست رییس شعبه 1155 محاكم استان تهران مستقر در دادسرای امور جنایی پایتخت پس از بررسی این پرونده و برگزاری چند جلسه محاكمه با استناد به مواد 42، 19 و 10 قانون مجازات اسلامی و ماده یك قانون تشدید مجازات مرتكبین ارتشاء، اختلاس و كلاهبرداری، حكم به محكومیت عیسی و شاپور متهمان ردیف اول و دوم را به تحمل هر كدام پنج سال حبس،‌ رد اموال كلاهبرداری شده در حق شكات و جزای نقدی معادل مال كلاهبرداری شده به نفع دولت محكوم كرد.

 رییس شعبه 1155 محاكم استان تهران همچنین داود را به دلیل مشاركت در دو مورد از كلاهبرداری‌ها به تحمل دو سال و نیم حبس، رد مال در حق شكات و پرداخت معادل مال كلاهبرداری شده به عنوان جزای نقدی به نفع دولت محكوم كرد.

 قاضی ایمان‌دوست با اشاره به نحوه كلاهبرداری در این پرونده گفت: نكته قابل توجه در این پرونده این است كه هر چند همیشه افرادی در قالب كلاهبردار در كمین مردم نشسته‌اند ولی در این پرونده متاسفانه شكات محترم به لحاظ زیاده‌خواهی و برای ایجاد منفعت به گمان خود بر سر فرد خارجی كلاه گذاشته‌اند اما خود فریب خورده و اموالشان را از دست دادند.      


ویدیو مرتبط :
سرقت 200 میلیونی با تقلید صدا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

كلاهبرداری یكصد میلیونی وكیل قلابی



 

 

كلاهبرداری یكصد میلیونی وكیل قلابی

 

وكیل قلابی به اتهام كلاهبرداری یكصد میلیون تومانی در زندان شناسایی شد.پنجم بهمن سال گذشته خانمی با مراجعه به شعبه نهم دادسرای ناحیه ۱۰ تهران طی دادخواستی اعلام كرد: از ۲ سال قبل درخصوص اختلاف ملكی، پرونده‌ای حقوقی در یكی از محاكم قضایی داشتم‌. حدود یك سال پیش یكی از دوستانم كه در جریان پرونده من بود، یكی از آشنایان خود را به عنوان وكیل خوب به من معرفی كرد. چند بار در ارتباط با پرونده با این وكیل به نام حمید ملاقات داشتم و او مدتی پیگیر پرونده بود. این فرد حتی كارت ویزیت تبلیغ وكالت خود را چاپ كرده بود. در این مدت مبالغی را به عنوان حق‌الوكاله از من گرفت. در ادامه نیز مبالغ دیگری تحت عناوین مختلف از جمله واریز به حساب دادگستری پرداختم كه جمع این مبالغ نزدیك به یكصد میلیون تومان است.



شاكی افزود: بعد از گرفتن این پول‌ها تماس‌های وی با من كم شد و بتدریج به تلفن‌هایم كمتر پاسخ ‌داد و همكلاسی‌ام نیز كه او را به من معرفی كرده بود، جواب تلفن‌هایم را نمی‌داد. پس از مدتی دیگر به هیچ‌وجه جواب تماس‌هایم را ندادند. با این وضعیت پی بردم این دو نفر از ابتدا قصد كلاهبرداری از من را داشتند.



با دستور حمیدرضا بهرامی، بازپرس شعبه نهم دادسرای هاشمی تهران پرونده برای رسیدگی به كارآگاهان مبارزه با كلاهبرداری پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع شد. كارآگاهان در بررسی‌های خود متوجه شدند این متهم دارای سوابق اتهامی (كلاهبرداری و قاچاق عتیقه‌جات)‌ در پلیس آگاهی است با به دست آمدن این اظهارات روز چهارم اردیبهشت با بازداشت متهم تحقیقات از وی آغاز شد. متهم در مقابل افسر پرونده گفت: اخذ مبالغ را از شاكی قبول دارم.


با توجه به این كه متهم كارت ویزیت وكالت برای خود چاپ كرده بود و این احتمال وجود دارد كه از شهروندان زیادی كلاهبرداری‌ كرده باشد، قاضی پرونده با چاپ تصویر بدون پوشش متهم در جراید از مردم خواست در صورتی كه شكایتی از وی دارند، به پایگاه پنجم پلیس آگاهی مراجعه كنند یا با شماره تلفن ۵۱۰۵۵۴۶۴ و ۵۱۰۵۵۱۳۸ تماس بگیرند..../ یادداشت : جام‌جم آنلاین