اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

كلاهبرداری مرد شیاد از صاحبان ده ها آژانس هواپیمایی



 

كلاهبرداری مرد شیاد از صاحبان ده ها آژانس هواپیمایی

 

مدیر یك آژانس هواپیمایی كه تحت عنوان فروش بلیت تورهای نوروزی به كشورهای ارمنستان، مالزی و لبنان از مردم و صاحبان ده ها آژانس هواپیمایی در شهرهای مختلف كشور كلاهبرداری كرده بود، تحت تعقیب پلیس تهران قرار گرفت.

 

به گزارش «جام جم»، ۳ روز پیش مردی با حضور در شعبه هفتم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۵ تهران از مردی كلاهبردار شكایت كرد.

شاكی در تشریح ماجرا به بازپرس مشفق گفت: برای سفر به كشور ارمنستان از طریق یكی از روزنامه ها با آژانسی در غرب تهران تماس گرفتم.

شاكی اضافه كرد: پس از مكالمه تلفنی با مدیرعامل آژانس هواپیمایی به محل كارش رفتم و قرار شد بابت تهیه بلیت و رزرو هتل در كشور ارمنستان برای خانواده چهار نفره ام و همچنین ۶ نفر از اقوام ۵/۳ میلیون تومان به عنوان پیش پرداخت بپردازم و مابقی بدهی ام را نیز ۲ روز بعد پرداخت كنم.

فرار مدیرعامل شیاد

شاكی ادامه داد: روز مورد توافق وقتی به آژانس هواپیمایی رفتم، خبری از مدیرعامل نبود و آژانس نیز بسته بود و همسایه ها نیز خبری از صاحب آنجا نداشتند.

با تشكیل پرونده ای در این ارتباط و آغاز تحقیقات پلیسی معلوم شد چندین فقره شكایت مشابه نیز از مرد شیاد مطرح شده است كه نشان می دهد متهم فراری، شهروندان متعددی را فریب داده و از آنها كلاهبرداری كرده است.

۱۰۰ مسافر در دام كلاهبردار

در حالی كه تحقیقات ادامه داشت، صاحب یك آژانس هواپیمایی در تهران با حضور در مركز پلیس از مردی كلاهبردار شكایت كرد.

شاكی جدید به پلیس گفت: از یك هفته پیش ۱۰۰ مسافر پرواز هوایی به كشور ارمنستان را در محل كارم ثبت نام كرده ولی نتوانسته ام برایشان بلیت تهیه كنم.

وی افزود: با یك آژانس هواپیمایی تماس گرفته و پس از صحبت با صاحب آنجا مبلغ ۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان به عنوان پیش پرداخت به حساب مدیرعامل واریز كردم ولی هنگام پرداخت مابقی پول و تحویل بلیت ها آژانس هواپیمایی بسته بود و از مدیرعامل نیز خبری نبود. با چهره نگاری رایانه ای از مرد شیاد معلوم شد تصاویر متعلق به همان صاحب فراری آژانس هواپیمایی است.

با مشخص شدن این موضوع، روند رسیدگی به پرونده وارد مرحله جدیدی شد تا این كه صاحبان ده ها آژانس هواپیمایی كه در تهران، كرج، اراك، اصفهان و مشهد فعالیت داشتند در مركز پلیس تهران حضور یافتند و شكایت های مشابهی را ارائه كردند.

در ادامه معلوم شد صاحبان این آژانس ها قصد خرید بلیت و رزرو برای مسافران ۳۰ تا ۱۹۰ نفری خود را داشته اند.

بنابر این گزارش، صاحب آژانس هواپیمایی به اتهام كلاهبرداری از شهروندان تهرانی و صاحبان ده ها آژانس هواپیمایی در تهران، كرج، اصفهان، اراك و مشهد تحت تعقیب پلیس پایتخت قرار گرفت.../جام جم آنلاین


ویدیو مرتبط :
آژانس هواپیمایی | آژانس مسافرتی فارا گشت کوروش کبیر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

كلاهبرداری مرد شیاد با تقلید صدای زنانه



 

كلاهبرداری مرد شیاد با تقلید صدای زنانه

 

مردی كه با تقلید صدای زنانه و فریب دادن پسری جوان، ۱۳ میلیون تومان از او كلاهبرداری كرده بود، در شهرستان تربت جام استان خراسان جنوبی دستگیر شد.

به گزارش «جام جم»، هفته گذشته مردی جوان با حضور در پلیس آگاهی تربت جام از دختری كلاهبردار شكایت كرد.

شاكی در تشریح ماجرا به پلیس گفت: ۲ ماه پیش در مركز خرید، دوست قدیمی ام را دیدم. در جریان این ملاقات او شماره تلفن دختری را كه از اقوامش بود به من داد و خواست تا با این دختر دوست شوم.

وی افزود: چند روز بعد با تلفن همراه دختر جوان تماس گرفته و با معرفی خود به عنوان دوست فرشید با او صحبت كردم.

شاكی یادآور شد: ارتباط تلفنی ما ادامه یافت تا این كه به دختر جوان علاقه مند شدم و تصمیم به ازدواج با وی گرفتم و بعد از ۴۵ روز خواستم حضوری همدیگر را ملاقات كنیم.

پدر دروغین، ۱۳ میلیون تومان بدهكار بود

شاكی اضافه كرد: دختر جوان از دیدار با من طفره می رفت. وقتی علت را جویا شدم، مدعی شد پدرش به افراد بسیاری بدهكار است و از ترس طلبكاران نمی تواند از خانه بیرون بیاید.

با شنیدن این حرف ها و گریه های دختر جوان دلم به حالش سوخت و در چند مرحله ۱۳ میلیون تومان به شماره حساب وی واریز كردم تا مشكل خانواده اش حل شود.

شاكی ادامه داد: چند روز بعد دخترجوان تلفن همراهش را خاموش كرد و دیگر او را پیدا نكردم.

بنابر این از دوستم سراغ دختر مورد علاقه ام را گرفتم كه او ادعا كرد چنین دختری را نمی شناسد و شماره تلفن همراه او را نیز در اختیارم قرار نداده است. از دوستم و دختر كلاهبردار شكایت دارم. گمان می برم آنها با هم تبانی كرده اند تا از من كلاهبرداری كنند.

با تشكیل پرونده ای در این ارتباط و آغاز تحقیقات، مخفیگاه دوست شاكی شناسایی و ۲ روز پیش وی در جنوب شهر دستگیر شد.

مرد جوان در بازجویی گفت، دوستم دروغ می گوید: من باعث آشنایی او با دختری جوان نشده ام و از كلاهبرداری در این رابطه نیز بی خبرم.

در ادامه، متهم به تناقض گویی پرداخت تا این كه اعتراف كرد با تقلید صدای زنانه، شاكی را فریب داده است.

متهم در اظهاراتش به پلیس گفت: با اطلاع از وضعیت مالی مناسب دوستم درصدد تصاحب پول هایش بودم. به محض دیدن او در مركز خرید، شماره تلفن جدیدی را كه خریده بودم به او داده و مالك آن را دختری از اقوامم معرفی كردم.

متهم یادآور شد: در تماس نخست شاكی، با تقلید صدای زنانه اعتمادش را جلب كردم و به این ترتیب ارتباط تلفنی مان ادامه یافت. عاقبت به بهانه این كه پدرم بدهكار است، طی چندین مرحله ۱۳ میلیون تومان از او پول گرفتم.

پس از گرفتن پول ها، تلفن همراهم را خاموش كردم تا او مرا پیدا نكند.

بنابر این گزارش، متهم با قرارقانونی روانه زندان شد. تحقیقات تكمیلی در این باره ادامه دارد.... /گزارش : جام جم آنلاین