اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

كلاهبرداری از بانوان به بهانه كمك به خیریه



 

 كلاهبرداری از بانوان به بهانه كمك به خیریه

 

زن شیاد كه به بهانه كمك به افراد بی بضاعت و تهیه جهیزیه برای نوعروس های نیازمند به كمك مادرش ۱۰۰میلیون تومان از بانوان تهرانی كلاهبرداری كرده بود، دستگیر شد.

به گزارش«جام جم»، اوایل شهریور امسال زنی با حضور در شعبه ۶ بازپرسی دادسرای ناحیه ۱۲ تهران از زنی كلاهبردار شكایت كرد.

شاكی در تشریح ماجرا به بازپرس دشتی گفت: چند هفته پیش در اتوبوس بین شهری با زنی كه مدعی بود در كارهای خیر فعالیت می كند، آشنا شدم و تصمیم به همكاری با وی گرفتم و زن خیر را به خانه ام دعوت كردم.

شاكی یادآور شد: ابتدا ۵۰۰ هزار تومان برای انجام كارهای خیر به وی پرداخت كردم.

در یك مرحله نیز زن خیر با ادعای این كه در حال تهیه جهیزیه یك دختر نیازمند است، از من خواست طلاهایم را به او قرض دهم تا با فروش آن برخی ازوسایل جهیزیه را تهیه كند، با اعتماد به آن زن خیر طلاهایم را كه ارزش ۱۰ میلیون تومانی داشت، در قبال دریافت ۳ فقره چك در اختیارش قرار دادم و قرار شد بعد از ۲ هفته پول طلاها را بازگرداند، اما به یكباره ناپدید شد و در ادامه متوجه شدم چك های او نیز بلامحل بوده است.

۹ زن در دام متهم

در پی اظهارات شاكی، پرونده ای تشكیل شد و ماموران پایگاه هفتم آگاهی تهران تحقیقات را آغاز كردند.

در ادامه این تحقیقات، ۸ زن دیگر هم به مركز پلیس مراجعه و شكایت های مشابهی ارائه كردند.

ماموران با حضور در چندین بانك و تحقیق از مسوولان بانك ها، متوجه شدند صاحب چك ها یك زن سالخورده است كه با هویت های غیرواقعی حساب باز كرده و دسته چك گرفته است.

ماموران با احتمال این كه ارتباطی بین این زن و كلاهبردار فراری وجود داشته باشد، به تحقیقات خود ادامه دادند.

ماموران در جستجوی این دو متهم بودند كه هفته گذشته از درگیری خیابانی میان شاكیان و یك زن سالخورده باخبر شدند.

بنابراین به محل حادثه در میدان امام حسین(ع) اعزام و متوجه شدند زنی كه از سوی شاكیان كتك خورده، همان زنی است كه از بانك ها دسته چك گرفته و در اختیار زن كلاهبردار قرار داده است.

دستگیری متهم در روستا

سرهنگ غیاثوند، رئیس پایگاه هفتم آگاهی تهران در این باره گفت: در تحقیق از این زن معلوم شد دخترش كلاهبردار بوده و او فقط چك های بلامحل را در اختیارش قرار داده است و در حال حاضر از محل كارش مرخصی گرفته و به خانه یكی از اقوام در روستای كردان كرج رفته است.

ماموران با نیابت قضایی به محل اختفای زن كلاهبردار اعزام شده و او را دستگیر كردند.

متهم با انتقال به مركز پلیس به كلاهبرداری یكصد میلیون تومانی از بانوان تهرانی اعتراف كرد.

اعتراف زن شیاد

این مقام پلیس افزود: در تحقیق از زن كلاهبردار مشخص شد وی به عنوان فردی خیر فعالیت می كرده و در ایستگاه های اتوبوس، مترو، مراكز خرید و مجالس مذهبی، بانوان تهرانی را فریب داده پول و طلاهایشان را گرفته و در قبال ضمانت بازپرداخت طلاها، به شاكیان چك های بلامحل تحویل داده است.... / گزارش : جام جم آنلاین


ویدیو مرتبط :
كلاهبرداری لی مین هو از پسربچه!-بلندشو پارت8

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خروس سفید، بهانه كلاهبرداری ۵ میلیارد تومانی



 

خروس سفید، بهانه كلاهبرداری ۵ میلیارد تومانی

 

 

اعضای یك باند از شیادان حرفه ای كه قصد فروش تعدادی سنگریزه رودخانه به قیمت ۵ میلیارد تومان را داشتند، هنگام فروش سنگریزه ها در تهران به محاصره پلیس درآمده و دستگیر شدند.

 

روز ۱۲ شهریور ماه ماموران كلانتری ۱۲۹ از طریق گزارش های مردمی اطلاع یافتند اعضای یك باند مسلح كه از یكی از شهرستان های جنوب كشور به تهران آمده اند، قصد دارند تعدادی سنگ و مهره مار را كه ادعا می كنند خاصیت مغناطیسی دارد، به فروش برسانند.


در پی این اطلاعات، موضوع به بازپرس جامعی در شعبه ۱۴ دادسرای عمومی و انقلاب گزارش و دستور قضایی برای دستگیری اعضای این باند صادر شد.


با ارجاع پرونده به اداره مبارزه با قاچاق كالا و ارز و تحقیق در این زمینه مشخص شد اعضای این باند متشكل از ۷ مرد و یك زن هستند كه ادعا می كنند این سنگریزه ها خاصیت مغناطیسی داشته و دارنده آن از تمام بلایا محفوظ بوده و حتی شلیك مستقیم گلوله به فردی كه این سنگ ها را همراه دارد، اثر نخواهد كرد.


سرهنگ عباسعلی محمدیان، رئیس پلیس آگاهی تهران در این باره گفت: نتایج تحقیقات اولیه مشخص كرد اعضای این باند پس از ارتباط با یك فرد كه از طرف یك برج ساز واسطه خرید شده، قصد دارند این سنگریزه ها را به قیمت ۵ میلیارد تومان به فروش برسانند.


● محاصره محل


رئیس پلیس آگاهی تهران افزود: پس از جمع بندی اطلاعات در مرحله بعدی مشخص شد ساعت ۱۲ روز ۱۶ شهریور اعضای این باند با حضور در بوستان شهریار مقابل تالار رودكی قصد فروش سنگریزه ها را دارند كه اكیپ های آگاهی و كلانتری در محل مستقر شده ساعتی بعد مشاهده كردند ۷ مرد و یك زن وارد بوستان شده اند كه یكی از آنها خروس سفید رنگی را همراه یك قبضه سلاح ساچمه زنی به همراه دارد.


محمدیان اضافه كرد: با كنترل نامحسوس مشخص شد ۳ نفر از اعضای باند وظیفه مراقبت از اطراف محل قرار را دارند. فرد دارنده اشیا نیز با مانورهای متقلبانه سعی در مجاب كردن خریداران داشت و مدام می گفت در كیف ما سلاح جنگی است و اگر تردید دارید، حاضریم پس از فروش سنگریزه ها به شما شلیك كنیم تا خود مشاهده كنید كه هیچ گلوله ای برای دارنده این سنگ ها كارگر نیست و حتی برای امتحان می توان این مهره ها را برگردن خروس بست و با سلاح ساچمه زنی به وی شلیك كرد تا صحت گفته های ما تایید شود.


● دستگیری اعضای باند


رئیس آگاهی تهران ادامه داد: پس از این اظهارات و اصرار خریدار برای امتحان، مرد فروشنده گفت: چون نیاز به خواندن وردهای مخصوص است، این كار را نمی كند.


وی در ادامه از خریدار خواست ۳۰۰ میلیون تومان به وی پرداخت كند تا مهره ها را نشان دهد. سرهنگ محمدیان تصریح كرد: درپی این ماجرا فروشنده چند مهره و سنگریزه را با توسل به ترفندهای مختلف از یك كیسه سبزرنگ كوچك خارج كرد كه بلافاصله تیم های عملیاتی آگاهی و كلانتری این متهمان را دستگیر و در بازرسی از كیف متهمان تعدادی مهره سفید، یك سنگ سفید، ۲ عدد سنگ سبزرنگ به اندازه نخود، پر مرغ و چند برگ كاغذ كه روی آنها دعای بخت گشایی و ... نوشته شده بود، كشف و ضبط كردند.


با انتقال متهمان به پلیس آگاهی، فرد خریدار عنوان كرد كه از طرف یك برج ساز واسطه شده تا این اشیا را به قیمت ۵ میلیارد تومان برای او خریداری كند.


محمدیان افزود: زن دستگیرشده نیز به پلیس گفت چند ماه قبل از طریق اینترنت با یكی از متهمان دستگیرشده در این پرونده آشنا شده و باتوجه به این كه اطلاعاتی در زمینه سنگ و گوهر داشته، به عنوان كارشناس وارد این معامله شده است.


● سنگ های بی ارزش


رئیس پلیس آگاهی تهران عنوان كرد: با بررسی سنگ های كشف شده از سوی كارشناسان مشخص شد همه آنها از رودخانه جمع آوری شده اند و اعضای این باند با القای این كه سنگ ها به «تیربند» معروف هستند و به دارنده آن هیچ گزند و آسیبی نمی رسد، سعی داشته اند این سنگ های بی ارزش را به مبلغ ۵ میلیارد تومان به فروش برسانند كه در یك قدمی این كلاهبرداری بزرگ دستگیر شده اند.


وی افزود: بررسی ها حاكی است كه برخی ساكنان استان های جنوبی و شرقی كشور به تیربند اعتقاد دارند و بر این باورند كه اگر فردی تیربند در اختیار داشته باشد، اگر از فاصله نزدیك هم به او تیراندازی شود تیر به او اصابت نخواهد كرد.../جام جم آنلاین