اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

كلاهبردارها فروشنده زمین اجیر می‌كردند



كلاهبردارها فروشنده زمین اجیر می‌كردند

دو مرد كه سند یك قطعه زمین 1650 متری در شهریار را جعل و آن را به 9 قطعه تبدیل كرده و با اجیر كردن یك مرد معتاد و یك زن فقیر و معرفی آنها به عنوان مالكان اصلی زمین‌ها، صدها میلیون تومان كلاهبرداری كرده بودند، تحت تعقیب قرار گرفتند و دو همدست آنها دستگیر شدند.

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

به گزارش جام‌جم، چندی پیش مردی با حضور در شعبه هشتم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهریار از یك زن و مرد به اتهام جعل سند قطعه زمین 1650 متری وی و تفكیك آن به 9 قطعه زمین و كلاهبرداری از طریق فروش این قطعات شكایت كرد.

شاكی گفت: تصمیم داشتم یك قطعه زمین 1650 متری‌ام را كه در جنوب شهریار قرار داشت، بفروشم. اما متوجه شدم كل زمین به 9 قطعه تقسیم و بدون اطلاع من، به افراد مختلفی فروخته شده؛ به طوری كه تعدادی از مالكان آن در حال احداث ساختمان بودند.

وی اضافه كرد: وقتی سند اصلی را به آنها نشان دادم و خود را مالك اصلی زمین‌ها معرفی كردم، آنها گفتند زمین را از یك زن و مرد كه خود را صاحبان زمین‌ها معرفی می‌كردند، با پرداخت 30 تا صد میلیون تومان خریده‌اند.

در پی این شكایت، پرونده در اختیار مركز پلیس شهریار قرار گرفت و تحقیقات در این رابطه آغاز و معلوم شد سند زمین‌ها جعل و فروخته شده است.

خریداران در دام زن و مرد شیاد

با اطلاعات به دست آمده و تحقیق از خریداران زمین‌های شاكی، چهره‌نگاری رایا‌نه‌ای از دو متهم فراری انجام و جستجوی پلیس برای دستگیری آنها آغاز شد. در ادامه جستجوها، هفته گذشته ماموران انتظامی هنگام گشتزنی در شهریار، مرد معتادی را كه در حال جمع‌آوری ضایعات بود و شباهت بسیاری به متهم كلاهبردار داشت، مشاهده و وی را دستگیر كردند.

متهم به پلیس آگاهی منتقل شد و تعدادی از خریداران زمین در مواجهه حضوری با وی، او را شناسایی و عنوان كردند وی خود را فروشنده زمین‌ها معرفی و میلیون‌ها تومان از آنها كلاهبرداری كرده است.

اعتراف مرد معتاد به ایفای نقش فروشنده زمین

متهم وقتی راز كلاهبرداری‌هایش فاش شد، گفت: معتاد هستم و در زمینه جمع‌آوری و فروش ضایعات فعالیت دارم. یك روز مشغول جمع‌آوری ضایعات بودم كه دو مرد به سراغم آمدند و با ادعای این كه قطعه زمینی به عنوان ارث نصیبشان شده، اما به دلیل نبود یكی از وراث نمی‌توانند زمین را بفروشند؛ از من خواستند نقش آن وارث را بازی كنم و سند زمین را به نام من ثبت كنند تا با تفكیك قطعات، براحتی آن را بفروشند.

وی افزود: آنها در قبال این كار به من سه میلیون تومان دادند. من هم همراهشان به چند دفترخانه رفتم و با معرفی خود به عنوان مالك، زمین‌های فروخته شده را به نام خریداران جدید ثبت كردم.

به این ترتیب مرد معتاد با دستور قضایی بازداشت و روانه زندان شد. این در حالی بود كه جستجوی پلیس برای دستگیری زن شیاد و دو كلاهبردار اصلی ادامه داشت تا این‌كه دو روز پیش هویت زن متهم نیز شناسایی و وی در خانه‌اش در یكی از محله‌های جنوبی شهریار دستگیر شد.

اعتراف زن فقیر به همدستی با جاعلان كلاهبردار

این زن نیز با انتقال به پلیس آگاهی در بازجویی اعتراف كرد به دلیل مشكل مالی، درصدد گرفتن وام بوده تا این‌كه هنگام مراجعه به بانكی، با دو مرد آشنا شده كه آنها از او خواسته‌اند به جای خواهر بیمارشان به دفترخانه‌ بیاید و سند زمین‌هایش را كه به افرادی فروخته‌اند، امضا كند. آنها در قبال این كار ابتدا دو میلیون تومان به وی پرداخت و عنوان كرده‌اند بعد از چند ماه نیز سه میلیون تومان دیگر به او می‌دهند.

این زن نیز وسوسه شده و با دو مرد شیاد همدستی كرده تا آنها بتوانند زمین‌های شاكی را بفروشند و صدها میلیون تومان كلاهبرداری كنند.

بنابراین گزارش، در پی اعتراف این متهم، برای او نیز قرار قانونی صادر شد. جستجوی گسترده پلیس برای دستگیری دو مرد جاعل كلاهبردار ادامه دارد./جام جم آنلاین

 


ویدیو مرتبط :
اجیر كردن اورانگوتان برای انجام كارهای منزل

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جا زدن کارتن‌ خواب به جای فروشنده زمین



مرد شیاد که با جا زدن کارتن‌ خواب معتاد به جای صاحب اصلی یک زمین، آن را به مبلغ شش میلیارد و 800 میلیون تومان فروخته بود، همراه همدستش دستگیر شد.

به گزارش جام جم، رسیدگی به این پرونده چندی پیش با شکایت مردی در رابطه با فروش قطعه زمین او با سندسازی آغاز شد. همزمان با تشکیل پرونده قضایی، جستجوی پلیس در این باره آغاز شد تا این که ماموران ردپای دو مرد را به دست آوردند که نشان می داد شش میلیارد و 800 میلیون تومان از راه این نوع کلاهبرداری به دست آورده اند. متهمان تحت تعقیب پلیس قرار گرفتند تا این که چند روز پیش آنها دستگیر شدند و پول فروش زمین که در حساب یکی از آنها بود، مسدود شد.

سرهنگ مراد جعفری، جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان در این باره گفت: تحقیقات نشان می داد مرد کلاهبردار با ترفند یک سری کپی از اسناد زمین تهیه کرده و با جعل و کلاهبرداری سند المثنی برای زمین گرفته است، سپس با پرداخت مبلغی پول به یک کارتن خواب، او را به جای مالک اصلی جا زده و به کمک وی، زمین را فروخته است و پول را به حساب دوستش واریز کرده بود.


  اخبار حوادث - جام جم