اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

كشف سكه های نقره ای ۱۲۰۰ساله در شمال آلمان



 

كشف سكه های نقره ای ۱۲۰۰ساله در شمال آلمان

 

سكه های نقره ای ۱۲۰۰ ساله متعلق به تمدن خاورمیانه در شمال آلمان كشف شد كه نشان می داد اقوام اسلاو ساكن در این سرزمین بخشی از یك مسیر باستانی مربوط به تجارت طلا را تشكیل می دادند.

علاوه بر این سكه ها كه ۸۲ عدد بودند، بازوبندی نقره ای و ۳ شمش نقره در زمینی به ابعاد ۲۰ در ۲۵ متر نیز كشف شده بودند. به گفته باستان شناسان قدیمی ترین سكه ها متعلق به سال ۶۱۰ و جدیدترین آنها نیز به سال ۸۲۰ میلادی تعلق داشتند.

باستان شناسان معتقدند، كشف سكه های عربی در سواحل دریای بالتیك به روشنی ثابت می كند كه تجارت طلا در این منطقه قدمتی بالغ بر ۱۲۰۰ سال دارد و همچنین اعلام كردند، این سكه ها كه در كشورهایی همچون ایران، عراق، افغانستان و كشورهای امروزی شمال آفریقا ضرب شده بودند پیش از رسیدن به دریای بالتیك از راه دریای سیاه، رودخانه دنیپر و رود ولگا به شمال اروپا وارد شده بودند.

این یافته ها كه در نزدیكی سكونتگاه اسلاوها به دست آمده اند اطلاعات جدیدی از اهمیت این منطقه در اوایل قرون وسطی را به تصویر می كشند...../تحلیل:فارس


ویدیو مرتبط :
همگی بریم سفر..شمال..شمال♡ منوبا خودت ببر شمال..شمال ♡

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دستگیری فروشنده سكه های تقلبی و كشف یكهزار و ۲۰۰ قطعه سكه تقلبی



 

دستگیری فروشنده سكه های تقلبی و كشف یكهزار و ۲۰۰ قطعه سكه تقلبی

 

فرمانده انتظامی شهرستان الیگودرز از دستگیری فروشنده سكه های تقلبی و كشف یكهزار و ۲۰۰ قطعه سكه در این شهرستان خبرداد.

سرهنگ لیریایی در این باره گفت: روز یكشنبه شخصی با ارائه یك برگ مرجوعه قضایی به ماموران آگاهی شهرستان مراجعه و بیان داشت حدود یك ماه پیش، یكهزار و ۲۰۰ قطعه سكه را به مبلغ ۲۰ میلیون تومان از شخصی ناشناس خریداری كردم كه بعدا متوجه شدم سكه ها تقلبی است، با توجه به اهمیت موضوع، ماموران با هماهنگی مقام قضایی وارد عمل شدند.

وی در ادامه گفت : ماموران با انجام كارهای اطلاعاتی و تحقیقات گسترده فرد خاطی را دستگیر كه در تحقیقات معموله بجرم خود معترف شد.

لیریایی اظهارداشت: در این رابطه یكهزار و ۲۰۰ قطعه سكه تقلبی كشف و ضبط شد.

فرمانده انتظامی الیگودرز افزود : متهم با پرونده متشكله به مراجع قضایی معرفی شد.... / خبرگزارى ایسنا